Kyllä voi 2,5 vuotiaan päiväunille meno olla vaikeaa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaaargh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaaargh

Vieras
Reilun tunnin se on jo myllännyt sängyssään,siirtää tyynyä jalkopäähän ja taas takaisin,heittelee peittoa lattialle,"äitiiii,mulla on pissihätä","äitiiiii mulla on kova jano",höpinää,kikatusta,kirkumista...
Äsken jo toistamiseen pottaa juoksutettuani makkariin meinasin luovuttaa ja laskea lapsen sängystä pois,mut se istui ihan silmät ristissä väsyneenä sängyssään joten jääköön vielä odottamaan unta sinne.
Tätä showta on ollu pitemmän aikaa sekä yöunille että päikkäreille ruvetessa,illallakin olen vienyt lapsen vasta sitten sänkyyn kun näyttää siltä että nukahtaa istualleen,mut silti se sama show alkaa ja menee 1-1,5 tuntia ennenkuin on unessa.Ja on koitettu ettei ole vielä yliväsynytkään kun vie sänkyyn,ei vaikutusta.Mitä pirua tuolle voi tehdä?!?
Tarhassa nukahtaa päiväunille nätisti ja samointein nalle kainalossa.

Älä hyppää sen tahdissa; kyllä tuo vaihe ohi menee ;)

Meillä oli esikoinen just tuossa iässä kans raivostuttava - tuntui inhoavan päiväunia, vaikka todella tarvitsi niitä.
Kuopus on ihan erilainen - hän suorastaan rakastaa päikkäreitä.

Älä palvele sänkyyn!
Siis viet sänkyyn, käsket nukkua ja sillä siisti.

Meillä on kanssa yhtä taistelua sen nukahtamisen kanssa. Varsinkin päiväunien. Olen yrittänyt minimoida palvelut. Peittoakaan ei enää tarvitse kesken kaiken laittaa, kun tyttö nukkuu nykyään ihan suosiolla unipussissa. Ei ole tarvinnut enää yöllä kuunnella märyämistä kun otettiin unipussi käyttöön.

Älä hyppää sen tahdissa; kyllä tuo vaihe ohi menee ;)

Meillä oli esikoinen just tuossa iässä kans raivostuttava - tuntui inhoavan päiväunia, vaikka todella tarvitsi niitä.
Kuopus on ihan erilainen - hän suorastaan rakastaa päikkäreitä.

En minä sille olekkaan juomista tms kantanut sänkyyn,mutta jos valittaa pissihätää niin aattelen et parempi se potta viedä makkariin ja antaa lorauttaa ettei se pissihätä sit pidä valveilla....

Alkuperäinen kirjoittaja viisveen äiti;22045145:
Kokeile satucd:tä, meidän tytön päiväkodissa on aina ennen päikkäreitä

Tämä voisi olla kokeilemisen arvoinen juttu,jos rauhoittuisi kuuntelemaan.Minun ei passaa mennä makkariin lukemaan tai laulamaan,sit ei varsin rauhoitu,mut jos tuo toimisi.Kiitos,pistän korvan taakse. :)

"Ihana" kuulla, et muillakin on samanlaista! Just käytiin armoton taistelu reilu 2-vuotiaan kanssa päiväunille menosta. Aluks menee sänkyyn ihan tyytyväisenä ja höpöttelee uniajasta ja nukkumisesta, mut sit yhtäkkiä alkaa karjuminen ja kiukkuilu. Ja niinä päivinä kun ei nuku yhtään päivällä, ilta onkin tooooosi mukava...

Nyt vaikuttaa siltä, et äiti voitti tällä kertaa: lastenhuoneessa on hiljasta :) Huh!

[QUOTE="siiri";22045274]onko pakko vielä nukkuu päikkärit. meidän neiti jätti ne tuon ikäisenä pois ja nukkui pidemmät ja sikeemmät yöunet.[/QUOTE]

On pakko nukkua,meidän päivärytmiin ei kertakaikkiaan vaan käy että laitan lapsen nukkumaan yöunille 18.30.
Ja meillä päiväunien nukkumattomuus heijastuu heti yöuniin,yöt on levottomia ja saattaa keskellä yötä nousta sängystä virkeänä ja lähteä leikkimään. :O Kun on nukkunu päikkärit,nukkuu yötkin makeasti.

Yhteistyössä