Kyllä yhden lapsen kanssa on helppoa ! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maria

Vieras
Meillä on yksi 1,5v lapsi ja täytyy sanoa, että yhden kanssa on tosi helppoa elää! :) Mutta haaveillaan vielä toisesta ja kolmannestakin lapsesta, onkohan sitten näin helppoa? :) Ehkei, joten täytyy nyt nauttia! :)

Sanosin kanssa, että NAUTI. Ei ole kovin hauskaa just tällä hetkellä, kun 3v kyselee MIKSI MIKSI MIKSI MIKSI ja ei usko yhtäkkiä enää mitään ja reilu 1v kiikkuu pianon päälle, pöytien päälle. Liukastuu ja kompastuu ja tippuu ihan jatkuvasti ja päähän siinä kolisee. :/

Ja siis just se, ku kahestaan ne keksii kaikkea, mitä mun esikoinen ei IKINÄ tuossa iässä missä kuopus nyt on keksiny. Ja siitä kiihtyy tahti ja meteliki on sen mukanen. Ja taas kolisee pää, enimmäkseen pienemmän. Ja isompi huutaa jatkuvasti, kuinka pikkusisko vetää hiuksista ja puree ja raapii. Kun sitä ei vaan edes kahden perään ehi samalla lailla ku yhden eikä aika riitä samalla lailla.

Mutta lohdutusta: suurin osa sanoo, että kolmas lapsi on sitten jo sama kuin olis kaks, ei enää juuri sen isompi muutos ;)

On se yhden kanssa helppoa, varsinkin sen jälkeen kun on jo useampi lapsi. Monta pientä lasta kerralla on aluksi raskasta (pari-kolme vuotta) sen jälkeen alkaa olla jo helpompaa, kun ovat enemmän kaverit, kuin isommalla ikäerolla.

Minulla on tämän yhden kanssa ollut jo niin raskasta että ei ole aikomusta tehdä enempää lapsia.
Tämä yksi onnistui säikyttämään niin pahasti hankaluudellaan ja vaativuudellaan että riittää kiitos.

Lapsukainen 2v2kk.

Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Minulla on tämän yhden kanssa ollut jo niin raskasta että ei ole aikomusta tehdä enempää lapsia.
Tämä yksi onnistui säikyttämään niin pahasti hankaluudellaan ja vaativuudellaan että riittää kiitos.

Lapsukainen 2v2kk.

Millainen lapsi sulla sitten on?

Meillä kans yksi lapsi, nyt elämä sujuu ihan kivasti siltä osin että poika jo omatoiminen monessa asiassa ja sen kans helppo lähteä reissuunkin. Pari ekaa vuotta tuntui tosi hankalille ja pelkäsin että mitenkähän tästä selvitään, vika ei tosin ollut pojassa joka terve ja virkeä lapsi, vaan minussa joka olin ihan puhki ja henkisesti väsynyt.

Yhteistyössä