Kylläpä mokas lääkäri tänään. (Vaihtui äitiyskortit)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AnnaBuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

AnnaBuu

Aktiivinen jäsen
29.07.2009
1 029
0
36
Istuttiin odottamassa neuvola lääkärille pääsyä,minä ja yksi toinen äiti.

Se edelläni ollut äiti ihminen olis varmasti vielä halunnut pitää raskautensa salassa enkä olis sitä hoksannutkaan.

Ollaan tuttuja nimittäin ja mä kerroin et mä odotan ja hän ei odotuksestaan kertonut. :)

Kun tämä toinen äiti lähti lääkäristä,juoksi lääkäri ulos naisen perään mutta tämä oli ehtinyt jo lähteä.

Tuli mun vuoroni mennä lääkäriin ja lääkäri het kertoi että nyt meni äitiys kortit sekaisin ja mun kortti meni sen edellisen mukana ja hänen äitiys korttinsa oli pöydällä.

Jos tää toinen äiti ei olis ollut mun tuttu niin mua olis haitannu tapahtunut tosi paljon koska mun kortistani selviää mm.mun lääkityksiä joista voi päätellä sairauksia sekä muuta tietoa joka on arkaa asiaa mulle.

Mut ei mua niin haittaa kun se tuolle tutulle meni,jos saikin tietoon musta joitain asioita. :)

Mutta eikös aikamoinen moka?Oman kortin sain takaisin kuten tämä toinenkin äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Miksi sun neuvolakorttis oli lääkärillä jo jos sä olit menossa sinne vasta?

meillä ainaski käydään terkan luona ennen enuvolalääkäriä ja terkka ne paprut ja kortit kiikuttaa sille lekurille jo vähän ennakkoon :)

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mokasi, kieltämättä.
Mutta etkös muutenkin jo arvannut asian jos neuvolalääkärin luona olitte? :whistle:

Meillä ainakin neuvolalääkäri hoitelee muutkin alapääasiat hyvin pitkälle...

Aijaa, meillä ei.
Kun tosiaan on neuvolalääkäri ja vastaanotto neuvolan tiloissa.

Ennen lääkäriä meillä yleensä käydään neuvolan tädillä hän ottaa kortin ja vie sen sille lääkärille samalla kuin muutkin paperit.

Suuri moka kylläkin.
Mitäs jos se edellinen äiti olisi ollut tuikituntematon. Äitiyskortissa on kuitenkin myös henkilökohtaisia tietoja, sotu, osoitteet ja varsinkinkin nuo lääkitykset.

Tietosuoja ei nyt ihan toteutunut.. Jos olisi ollut toinen äiti tuntematon olisit varmaankin tehnyt jonkinmoista valitusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

Mä kans ihmettelen miks kortti oli valmiiks lääkärillä? :o

Meillä mennään eka kätilön luokse ja sitten lääkärille.Kätilö toimittaa kortin lääkärille valmiiksi muiden paprujen kanssa. :)

Mokasi, kieltämättä.
Mutta etkös muutenkin jo arvannut asian jos neuvolalääkärin luona olitte? :whistle:

Aijaa, meillä ei.

On meilläkin neuvolan tiloissa, mutta oikealle gynen polille mennään vasta jos terveyskeskuksen lekuri huomaa jotain vakavampaa. Eli neuvolalääkärinä toimii terveyskeskuksen gynekologi, joka hoitelee muitakin kuin odottajia/synnyttäneitä. Iloisena siellä papa-kokeitaan on luovuttamassa jos jonkinlaista mummoa ja tyttöä samassa aulassa odottajien kanssa, joten tosiaan ei voi tietää kuka on perheenlisäyksen takia siellä ennen kuin maha näkyy.

Kyllä on todella paha virhe. Ja monesti voi olla niin, että joitain asioita toivoisi itsestään mieluummin tietävän jonkun tuikituntemattoman kuin jonkun tutun, että eipä tuo sitä virhettä lievennä että meni tutun matkaan.

Mokasi, kieltämättä.

Aijaa, meillä ei.

On meilläkin neuvolan tiloissa, mutta oikealle gynen polille mennään vasta jos terveyskeskuksen lekuri huomaa jotain vakavampaa. Eli neuvolalääkärinä toimii terveyskeskuksen gynekologi, joka hoitelee muitakin kuin odottajia/synnyttäneitä. Iloisena siellä papa-kokeitaan on luovuttamassa jos jonkinlaista mummoa ja tyttöä samassa aulassa odottajien kanssa, joten tosiaan ei voi tietää kuka on perheenlisäyksen takia siellä ennen kuin maha näkyy.

Meillä on kanssa näin. :)

Yhteistyössä