Kylläpä niin säikähdin tänään, kun tyttö karkas..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kivittäkää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kivittäkää

Vieras
Kerronpa kuitenkin tämän jutun, vaikka tämnän jälkeen varmasti osa on jo tuominnut minut täysin vastuuttomaksi äidiksi yms..

Eli nuorin lapsi (2v) heräsi tänään pari tuntia normaalia aiemmin eli jo 7 aikaan. Itse olen viimeislläni raskaana enkä saanut yöllä unenpäästä kiinni, joten olin tosi väsynyt päivällä. Lapset katsoivat lastenvideota olkkarissa ja minä menin makoilemaan sohvalle ja ajattelin, että jospa en vaan nukahda ja että pitäisi varalta laittaa tytön kengät poos näkyvistä ja eteisen väliovi kiinni, ettei se hinkua vaan itsekseen pihalle jossain välissä.

No, muuta en muista tuon ajatuksen jälkeen, kun olen nukahtanut sohvalle ja herään kun minulle tulee viesti. Samantien tajuan, että pienimmäistä ei näy missään ja ovi on raollaan.. :O Järkyttävää vauhtia sanoin tytölle ja pojalle (3 ja 4-vuotiaat), että menkää puiston etsimään tyttöä ja vaihdoin itselle pidemmän paidan, kun päälllä oli aivan kauhee lumppu. Menin samantien itse perässä etsimään aivan paniikissa tyttöä. Olo oli ihan kammottava, kun olin just herännyt ja tajusin, etti voi olla mahollista etten oo kuullut kun tyttö on sillävälin häipynyt ja että kuinkahan kauan se on ollu ja missä asti lie! :(:(:(:(:(

Soitin miehelle töihin ja kahdelle kaverille tähän että tulkaa etsimään tyttöä. Kysyin parilta miehelötä ulkona, että olivatko nähneet pikkutyttöä. Kiersin tässä talomme lähistöllä ja kävelimme ovellepäin niin tyttö seisoi kotona ovella!Helpotus oli järkyttävän suuri! :D En oo ihan heti niin paljoa säikähtänyt ja syyttänyt itseäni niin paljon! Onneksi tyttö löyti niinkin pian, muuten olisin seonnut huolesta ja pelosta!

No, onneksi löytyi.

2 asiaa tulee mieleen: oisko sillä osuutta väsymykseen, että sulla on 4-, 3-, ja 2-vuotiaat + kohta vauvakin? Kannattaisko pitää hieman taukoa?

Toinen juttu että saako nuo 3- ja 4-v:t käydä yksin puistossa, edes hakemassa pikkusiskoa???

Alkuperäinen kirjoittaja ÖÖ:
Pakko siis tarkistaa, sanoitki 3 ja 4 vuotiaille että he keskenään lähtevät puistoon etsimään tätä karannutta tyttöa?

No todellakin saavat, jos minä tulen samantien perässä. Ne itsekin olivat tosissaan sitä etsimässä. :) Ja puisto vieressä.

inhimillistä laita sellanen kunnon vanhanajan lehmäkello narulla ovenkahvaan että kilahtaa niin kovaa että kuulet kun menee ulos( voi yrittää tota uusiks kun onnistu kerran :D )
Eikö teillä päin ole lapsiperh kotipalvelua etkö sais siltä apua kun on noin monta pientä??
Hyvä kun nyt löyty eikä tapahtunu mitään :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
No, onneksi löytyi.

2 asiaa tulee mieleen: oisko sillä osuutta väsymykseen, että sulla on 4-, 3-, ja 2-vuotiaat + kohta vauvakin? Kannattaisko pitää hieman taukoa?

Toinen juttu että saako nuo 3- ja 4-v:t käydä yksin puistossa, edes hakemassa pikkusiskoa???

No uskon, että vaikka mulla olisi ollut van tuo 2-vuotias niin olisin saattanut olla yhtä väsynyt, kun yöllä en saa oikein nukuttua, kun on niin kuuma ja synnytys alkanut pyörimään niin paljon mielessä. Onneksi kohta ohi synnytys ja stresi! :) Ja tänään harvinaisen aikainen oli tuo herätys.

meillä kaksvee saattaa karata ovesta pihalle pelkällä minun vessareissulla, ellei ovet ole lukossa ja säpissä, ettei saa niitä auki.. joten laita jatkossa ovet niin lukkoon ettei pääse ulos.

oon juossu tissiliivisilläni pihalle etsimään tyttöä kun karkas silmistä kun vauvaa hain unilta, että enpä tuota olisi jäänyt "kauheeta lumppua" vaihtamaan siinä tilanteessa kun ei ole tietoa minne asti lapsi on kerennyt

Suuri luotto sulta löytyy noin pieniä kohtaan ja sitä ettei kukaan muu nappaa mukaansa...

Mutta onneksi tälläkertaa selvisit säikähdyksellä.

Ai munko olis pitänyt pelätä, että minuutissa nuo kaksi vanhinta olis nekin kadonnut? Kyl ne tajuaa jo hyvin, ettei sitä karata.. Itse tulin lähes samalla oven aukaisulla perässä, kun äkkiä vaan vedin eri paidan päälle!

Alkuperäinen kirjoittaja hr:
meillä kaksvee saattaa karata ovesta pihalle pelkällä minun vessareissulla, ellei ovet ole lukossa ja säpissä, ettei saa niitä auki.. joten laita jatkossa ovet niin lukkoon ettei pääse ulos.

Se vikkelä likka saa oven auki, vaikka on lukossa eli pitää asentaa ylös sellainen pieni lukko viel, jonne ei ylety! Tai tosiaan se lehmänkello.. :D

Eikö ne 3 ja 4 vuotiaat sanoneet mitään että yks hävis. Meilläkin on monta pientä, mutta melko pian kuuluttavat mulle jos meidän vähän vaille 2v luvattomissa puuhissa tms.

Hyvä kun löytyi kuitenkin!

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
oon juossu tissiliivisilläni pihalle etsimään tyttöä kun karkas silmistä kun vauvaa hain unilta, että enpä tuota olisi jäänyt "kauheeta lumppua" vaihtamaan siinä tilanteessa kun ei ole tietoa minne asti lapsi on kerennyt

Täytyy sanoa, että olin kai sen verta "sekaisin", etten tainnut ajatella kaikkein järkevimmin.. Nyt tuntuu etten tosiaan alkais paitaani enää vaihtamaan.. ;)

Päiväkoti on mukava paikka lapselle.

Siellä on virikkeitä, muutakin kuin television töllötys ja muiden lasten seuraa ja toimintaa.
Askarteluja ja ulkoilua.

Lapsesi ovat jo sen ikäisiä, että viihtyisivät siellä ja itse saisit levätä ja vauvan synnyttyä elää vauvan tahtiin, joka on liian verkkaista isommille lapsille.

Kannattaisi miettiä

Alkuperäinen kirjoittaja kuikki:
Eikö ne 3 ja 4 vuotiaat sanoneet mitään että yks hävis. Meilläkin on monta pientä, mutta melko pian kuuluttavat mulle jos meidän vähän vaille 2v luvattomissa puuhissa tms.

Hyvä kun löytyi kuitenkin!

Vanhin (eli 4,5 v nyt tarkalleen ottaen) varsinkin kuuluttaa normaalisti aina jos pienin tekee jotain väärää, mutta oli kai videossa joku liian hyvä kohta, että ei sitten huomannut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No, onneksi löytyi.

No uskon, että vaikka mulla olisi ollut van tuo 2-vuotias niin olisin saattanut olla yhtä väsynyt, kun yöllä en saa oikein nukuttua, kun on niin kuuma ja synnytys alkanut pyörimään niin paljon mielessä. Onneksi kohta ohi synnytys ja stresi! :) Ja tänään harvinaisen aikainen oli tuo herätys.

Olin minäkin joskus tosi väsynyt jo ennen kuin olin äiti. Mutta jos on valvonut tai ainakin nukkunut huonosti vuosia, niin väsymys on erilaista.

Mä joskus annoin 2-v:n joskus katsoa teletappi-dvd:n että saan nukuttua (sohvalla), kun olin kotona + itse kipeä (mulla oli sinä talvena yksi paha kuume-flunssa joka kesti lähes 3 viikkoa).

Ovi oli kyllä niin takalukossa, että siitä ei päässyt, eikä esim. vessaan ja liedessä oli suoja. Kerrankin muistan että se alkoi ja sitten heräsin kun se alkukohta mistä laitetaan päälle tai jaksot oli uudestaan siinä...

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:

Siellä on virikkeitä, muutakin kuin television töllötys ja muiden lasten seuraa ja toimintaa.
Askarteluja ja ulkoilua.

Lapsesi ovat jo sen ikäisiä, että viihtyisivät siellä ja itse saisit levätä ja vauvan synnyttyä elää vauvan tahtiin, joka on liian verkkaista isommille lapsille.

Kannattaisi miettiä

No meillä ei videoita ruukata katsella paljoa yleensä ottaen ja olimme kyllä monta tuntia piahllakin tänään, että virikkeitä kyllä saavat. Oon aatellut, että varsinkin jos vauva on kovi itkuinen/valvottaa, niin vois hommata yksityisenhoidontuella kotiin hoitajan, niin saisin itsekin nukkua välillä päivällä..:)

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:

Askarteluja ja ulkoilua.

Kannattaisi miettiä

tziizus taasko tää päiväkoti lässyn lässyn alkaa!!! Kyllä kotonakin voi lapselle olla ihan samoja virikkeitä kuin päiväkodissa ja kavereitakin!!! piä pääs kii!!1

No, onneksi löytyi.

Olin minäkin joskus tosi väsynyt jo ennen kuin olin äiti. Mutta jos on valvonut tai ainakin nukkunut huonosti vuosia, niin väsymys on erilaista.

Mä joskus annoin 2-v:n joskus katsoa teletappi-dvd:n että saan nukuttua (sohvalla), kun olin kotona + itse kipeä. Ovi oli kyllä niin takalukossa, että siitä ei päässyt, eikä esim. vessaan ja liedessä oli suoja. Kerrankin muistan että se alkoi ja sitten heräsin kun se alkukohta mistä laitetaan päälle tai jaksot oli uudestaan siinä...

Sekin on totta että 2-vuotiaat voi olla niin erilaisia persoonia. Tämä kolmas on erittäin hoksaavainen ja vilkas ollut aina!

Joka tapauksessa aiotaan hankkia se lukko erikseen tuohon oveen! Se on niin paha, kun nukahtaa vaan ihan yhtäkkiä kesken ajatuksen.. Mut aika nopeesti virkustuin! :D

No, onneksi löytyi.

Mä joskus annoin 2-v:n joskus katsoa teletappi-dvd:n että saan nukuttua (sohvalla), kun olin kotona + itse kipeä. Ovi oli kyllä niin takalukossa, että siitä ei päässyt, eikä esim. vessaan ja liedessä oli suoja. Kerrankin muistan että se alkoi ja sitten heräsin kun se alkukohta mistä laitetaan päälle tai jaksot oli uudestaan siinä...

Sekin on totta että 2-vuotiaat voi olla niin erilaisia persoonia. Tämä kolmas on erittäin hoksaavainen ja vilkas ollut aina!

Joka tapauksessa aiotaan hankkia se lukko erikseen tuohon oveen! Se on niin paha, kun nukahtaa vaan ihan yhtäkkiä kesken ajatuksen.. Mut aika nopeesti virkustuin! :D

Mulla oli ja on vilkas lapsi, joka sai oven kyllä auki, se ei ollut se pointti. Tosin hän ei ole karkaamisaltis. Vaan se, että eliminoin etukäteen mahdolliset vahingot niin että ei pääse ulos tai liedelle tai vessanpönttöön.

Ja tuo oli ihan puolihullu niiden tappien perään joten silloin aika hyvin pysyi siinä, kun oli pakko sairaana levätä. Nukuin päikkärit ja kun isä tuli kotiin, sain taas nukkua, mutta sairaana nukutti niiin paljon.

Puistoon (vaikka meilläkin on lähes vieressä, yksi tien ylitys) ei ole tuolla nyt 4 v 10 kk vanhalla mitään asiaa yksin.