Kylläpä siskoni saattoi itsensä naurunalaiseksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saksanpaimenkoira X 2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saksanpaimenkoira X 2

Vieras
Siskoni oli pyytänyt minut ja perheeni sekä toisen siskoni viikonloppuna kylään. No kun menimme sinne sunnuntaina niin siskoni oli humalassa. Tooosi kiva juttu kun meillä on pari lasta... Siskollani on koira, jota ei ole koulutettu millään lailla. Se ei siis osaa edes perustottista, hyppii ihmisiä päin ja vetää hihnassa jne.....

No sit siinä heidän pihallaan otimme tän heidän koiran tarhasta pois hihnaan ja se tietysti sinkoili koko ajan mihin sattujaan.
Siskoni sit siinä selittämään, että koiria on paljon eri luontoisia ja tämä nyt vaan on tällänen että tämä hyppii ja pomppii. Ja erirotuisia koiria on kuulemma erilaista kouluttaa jne. Ja minähän en koiraani lyö jne.

Meillä on pari koiraa, joista toinen on mieheni virkakoira, jonka hän on siis tietenkin itse kouluttanut. Ja hänet on koulutettu kouluttamaan koiria. Ja kyllähän minäkin aika paljon tiedän koirien kouluttamisesta, kun sitä olen vierestä seurannut ja myöskin meidän oman koiramme olen kouluttanut.

Ja pointtihan tässä jutussa oli se, että ihminen joka ei tiedä yhtään mitään koirien kouluttamisesta niin rupeaa siitä selittämään ihmiselle joka tekee sitä työkseen!
Mutta onneksi mieheni tajusi pitää siinä vaiheessa suunsa kiinni ja tyytyi vain hymyilemään... :D

Jos joku ihminen pyytää lapsiperheen kylään niin kyllä minä oletan että silloin siellä ollaan selvinpäin, eikä humalassa, niinkuin tämä siskoni oli sunnuntaina iltapäivällä.

Tottahan se on, että koiria on paljon eri luontoisia. Virkakoirat valitaan todella tarkkaan ja ne on useimmiten helposti koulutettavia (ja jos eivät ole niistä ei tehdä virkakoiria). Joten tavallaan siskosi on oikeassa. Virkakoiran kouluttaminen (koska pentu on valittu niin huolellisesti) on paljon helpompaa kuin jonkun vähemmän tarkasti testatun ja valitun taviskoiran, erityisesti jos se taviskoira on jääräpäinen ja villi ;)

Itse olen monestikin eri linjoilla monenkin eri ammattilaisen kanssa. Mm. virkakoiran koulutus eroaa aika tavalla kotipiskin koulutuksesta joskus.

Mutta olipa kyseessä kotipiski tai virkakoira niin kyllähän sillä pitää perustottis olla kondiksessa. Virkakoiran pitää olla ohjaajan näpissä tilanteessa kuin tilanteessa, ei käy päinsä että se saattaa välillä uskoa ja välillä ei. Ja kuinka se koira saadaan uskomaan sitä ohjaajaansa aina ja aina, niin onkin sitten toinen kysymys. Mutta nyttenhän kyse oli ihan vaan kotikoiran perustottiksesta.

Mutta olipa kyseessä kotipiski tai virkakoira niin kyllähän sillä pitää perustottis olla kondiksessa. Virkakoiran pitää olla ohjaajan näpissä tilanteessa kuin tilanteessa, ei käy päinsä että se saattaa välillä uskoa ja välillä ei. Ja kuinka se koira saadaan uskomaan sitä ohjaajaansa aina ja aina, niin onkin sitten toinen kysymys. Mutta nyttenhän kyse oli ihan vaan kotikoiran perustottiksesta.

Et vielä ap vastannut,onko siis siskosi tapaista vetää sunnuntai jurreja kun lapsia tulossa kylään vai oletko yhtään huolissasi siskostasi tämän parjaamisen lomassa?

[QUOTE="vieras";21979889]Et vielä ap vastannut,onko siis siskosi tapaista vetää sunnuntai jurreja kun lapsia tulossa kylään vai oletko yhtään huolissasi siskostasi tämän parjaamisen lomassa?[/QUOTE]

Siskollani on tapana ottaa tuota alkoholia useamminkin, mutta olisi nyt luullut että sen aikaa voi olla ottamatta kun oma kummipoika tulee kylään.
Ja ei jäänyt lapsilleni traumoja. Mutta kyllä heistä ainaskin tää isompi katsoi hieman oudosti. Ja minua ärsytti aivan suunnattomasti.

Onko siskollasi lapsia? Tietysti tuo, että kylään pyytää ja on selvästi humalassa on aika jännä juttu. Mutta aikana ennen lapsia tai jos lapset on poissa niin eikai se sunnuntai hiprakka maailmanloppu ole? Jos ei tavaksi ota:rolleyes:

[QUOTE="Vieras";21979968]Luojan kiitos mulla ei ole yhteenkään sisarukseeni noin jäykät ja kylmät välit. Todella surullista...[/QUOTE]

Peesi,ehkä se oli hiprakassa ihan syystäkin...

[QUOTE="vieras";21980011]Peesi,ehkä se oli hiprakassa ihan syystäkin...[/QUOTE]

Ai että hän nyt sit sen takia veti sunnuntai kännit kun minä menin perheineni sinne kylään kun hän oli kutsunut. Jos kerta, niin mikä ettei! Meillä on ihan hyvät välit kun hän on selvin päin.

Ai että hän nyt sit sen takia veti sunnuntai kännit kun minä menin perheineni sinne kylään kun hän oli kutsunut. Jos kerta, niin mikä ettei! Meillä on ihan hyvät välit kun hän on selvin päin.

no ehkä olette huomaamatta arvostelleet hänen koirien hoitoa ja kasvatusta täydellisinen koirankasvatustaitoinesi.
Ja sinun aloitus viestistä ei kyllä ainakaan huomaa sinun ja sikosi hyviä välejä.
Joskus on ihan syytä kurkata sinne peiliin.

Yhteistyössä