Kymmenes raskausviikko menossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äidiksi tulossa :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äidiksi tulossa :)

Vieras
ja painoa tullut jo 4-6 kg *nolo* :( Olen koettanut syödä säännöllisesti ettei tule huono olo. ja vähän turvotustakin on.
Herkkuja en ole syönyt, suklaa ei maistu. Enemmänkin olen sitten syönyt suolaista kuten karjalanpiirakoita, puuroa, leipää...

Miten olen noin kovin lihonut? :( Inhoan itseäni tälläisenä :(

Nyt syön kyllä vähemmän tästä eteen päin vaikka tulisikin heikotusta. Mandariinia ostin ja jos sitä sitten söisi nälkäänsä.

syö ihan normaalia ruokaa aina kun siltä tuntuu. päivittäinen kävelylenkki tai jumppa yms vois auttaa asiaan. ainakaan ei enää nouse.

Minulla on tullut tuo 4kg ja olen rv 29 ja olen ollut vuodenlevossa.

Saiko teetä juoda raskaana ollessa? Jos se vähän poistaisi tuota turvotusta?
Nyt onneksi tosiaan paha olo helpottanut niin ei tarvitse ihan niin säännöllisesti jotain suuhunsa laittaa. Voisi ehkä vähän helpottaa tuota painon nousua.
Toisaalta kun en ennen raskautta ole käynyt vaa'alla ja arvioin painoni neuvolassa mitä on ollut ennen raskautta niin jos se on vaikka heittänyt sitten pari kiloa ja farkut ja muut vaatteet päällä niin niistä voi vähän painoa vähentää.
Mutta on se kuitenkin noussut, se on varmaa!! :( Ja näin alussa vasta olen :(

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Saiko teetä juoda raskaana ollessa? Jos se vähän poistaisi tuota turvotusta?
Nyt onneksi tosiaan paha olo helpottanut niin ei tarvitse ihan niin säännöllisesti jotain suuhunsa laittaa. Voisi ehkä vähän helpottaa tuota painon nousua.
Toisaalta kun en ennen raskautta ole käynyt vaa'alla ja arvioin painoni neuvolassa mitä on ollut ennen raskautta niin jos se on vaikka heittänyt sitten pari kiloa ja farkut ja muut vaatteet päällä niin niistä voi vähän painoa vähentää.
Mutta on se kuitenkin noussut, se on varmaa!! :( Ja näin alussa vasta olen :(

Neuvolassakin kehottavat juomaan ihan vain vettä. Itse olen myös juonut sokeroimatonta ananasmehua joka myös poistaa turvotusta. Ja jos turvotus menee ihan hirvittävän voimakkaaksi niin neuvolaan/lääkäriin.

Teetä saa kyllä juoda, mutta esim. vihreää teetä kohtuudella, esim.kuppi päivässä. Ei niitä turvotuksia kuitenkaan teellä poisteta, ne laskee kyllä aikanaan. Jos "inhoat"itseäsi jo nyt, mitähän tunnet 5kuukauden päästä, kun kiloja tulee todennäköisesti lisää ja kaikki vaatteet on pieniä? On hyvä asennoitua siihen, että kiloja tulee, jotka todennäköisesti lähtevät. Mulla esikoisesta tuli 12kg,1jäi. Toisesti 6kg, yksi jäi ja nyt rv36 kiloja on tullut 5.

Mulla paino nousi paljon myös kaikissa kolmessa raskaudessa. Sitä ei vaan pystynyt estämään, ihan sama mitä söin. Ja kaikissa raskauksissani paino nousi 18 kiloa eikä johtunut syömisistä eikä kyllä turvottanutkaan paljon. Teessä on kofeiinia (mustassa erityisesti), joten juo sitä kohtuudella.

Älä murehdi kiloistasi vaan yritä nauttia raskaudestasi!

Älä turhaan stressaa, nyt vaan keskityt nauttimaan kasvavasta masusta. :) Mullakin nousi paino ihan aluksi muutaman kilon, kun oli huono olo ja piti sen vuoksi syödä useammin. Lopulta selvisin noin kymmenellä lisäkilolla, jotka karisivat nekin pian synnytyksen jälkeen. Täysmetys toimii tehokkaana laihdutuskuurina!

Yhteistyössä