Hae Anna.fi-sivustolta

Kynsisienen hoitokeinoja?

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä Kynsi, 05.05.2007.

1. Kynsi Vierailija

Miten te olette päässeet eroon kynsisienestä? Olen kuullut, miten voimakkaita kynsisienilääkkeet ovat ja sen vuoksi en ole uskaltautunut lääkriin. Tilasin Vocca tora -nimistä ainetta, jonka pitäisi auttaa sieneen. Onko kenelläkään tästä kokemuksia?

2. kaitaliina Vierailija

Itse kokeilin Vocca Trico-valmistetta, mutta ei tehonnut , vaikka uskollisesti kynsiä nesteellä joka ilta hoitelin. Nyt menossa kolmen kuukauden Lamisil-kuuri, josta reilu kaksi mennyt eikä vielä näy mitään paranemista. Karmea vaiva, nuorena naisena mielellään kesällä käyttäisi kevyitä sandaaleja yms mutta ei vaan voi kun 8 kynttä kymmenestä hirveän näköisiä.

3. Muista Vierailija

että sukat pitää myös pesta vähintään 60 asteessa ja kenät pitää suihkuttaa neoamiseptilla. Kynsien hoitaminen ei auta, jos tartunta on edelleen kengissä ja sukissa. Vocca ticoa olen myös käyttänyt ja mielestäni se toimi. Pitää vaan muistaa käyttää sitä päivittäin ja ainakin vuoden ajan. Ohjeen mukaan se kostutetu pumpuli pitää jättää kynnen päälle mutta minä pyyhinkynnet hyvin sillä vocca trio liuoksella aamuin ja illoin.

4. Muuten hyvä mutta Vierailija

...auttaako neoamisept tai mikään muukaan desinfiointiaine sieniin. Joku viisaampi korjatkoon.

5. Solen Vierailija

Mulla oli kynsisieni-infektio joitakin vuosia sitten varpaankynnessä. Sain ihotautilääkäriltä tablettikuurin (en muista lääkkeen nimeä) ja jalkahoitaja otti kynnen irti. Lääkekuuri kesti pitkään, mutta infektio parani, eikä ole ollut sen jälkeen näitä ongelmia. Noiden sukkien ja kenkien kanssa on hyvä olla tarkkana, kuten joku jo kirjoittikin, jotta sienestä pääsee todella eroon. Uimahalleissa on hyvä pitää sandaaleita, jotta välttyisi sieni-infektioilta.

6. kamalat kynnet Vierailija

Kävin juuri viime viikolla lääkärissä kynsisienen takia ja lääkäri sanoi, että vain sisäinen tablettilääkitys (kallis) auttaa. Olen vuosikymmenen tuhlannut rahaa mm. erään lääkärin määräämään, kalliiseen Loceryl-lakkaan ja erilaisiin ulkoisiin voiteisiin ja kaikenmaailman luonnontuotteisiin: teepuuöljyyn, etikkaan jne.
    kannattaa mennä lääkäriin, vaikka omat kynnet vähän hävettäisi näyttää jopa alan asiantuntijalle!

7. Kokemusta on Vierailija

Rinnakkaislääkkeet edullinen vaihtoehto.Itsellä kuuri menossa,n.7e/kk.
    Kuurin pituus v.3kk.

8. lääkitty Vierailija

Mulla on ollut kaksi sisäistä lääkitystä ja apu oli nolla!

Parhaiten olen saanut kynnen kuriin teatree-öljyllä (päivittäinen käyttö) eli keltaisuus ja hapertuminen on nyt pois. Silti jos lopetan "kuurin", niin muutamassa päivässä kynsi alkaa huonontua. Jalkahoitajalle olisi tarkoitus mennä, kunhan joskus kiireet hellittävät. Sieni tuli varpaan loukkaamisen jälkeen :(

Nuo kynsisienilääkkeet ovat muuten aika rankkoja ja rasittavat munuaisia todenteolla. Sitä paitsi ovat useimmiten kalliita enkä ole kuullut yhdestäkään (paitsi tässä ketjussa), jolla olisi lääkitys auttanut. Ehkä ko. kynsi pitäisi nimenomaan repiä pois ja sitten lääkitä, jotta auttaisi.

9. kynsi Vierailija

Itse lääkitsin näin, puolisen vuotta törkin hammastikulla lamisil voidetta ukkovarpaan kynnen alle sekä keskivarpaaseen, ja leikkasin sairasta kynnen osaa niin paljon kuin sain irti, kyllä parani, nyt on nätit varpaat. Kengät desinfioin neoamiseptilla ja pistin pakkaseen, sukat kuumaan veteen. Ukkovarpaankynsi oli vain reunasta sairas, keskivarvas kokonaan. joka viikko seuraan tilannetta, mutta nyt jo kuukausia olleet terveet :)

10. toinen kynsi Vierailija

Ei ollut tarkoitus ottaa alkuperäisen niciä! soriiiiii

11. Oliivipuu Vierailija

Itse olen kokeillut Voccan Tricoa joka ekalla kerralla auttoi, mutta viikonloppureissulla unohdin pullon kotiin ja sieni sai vallan. Eli jokapäiväinen hoito on tosi tärkeää. Lääkäriltä sain pyytämällä reseptin, mutta ei edes suositellut sitä, koska on kallis ja takuu paranemisesta on heikko (netistä löytyy prosentteja). Nyt olen alkanut kokeilla otsonoitua oliiviöljyä, mutta vasta puolitoista viikkoa kokeilua takana. Kolme viikkoa pitäisi kuulemma pitää öljyssä kostutettua pumpulia kynnen päällä öisin.Parissa kynnessä on selkeästi merkkejä terveen uuden kynnen kasvamisesta juuressa, mutta aika näyttää.

12. Ebbah Vierailija

Hei! Itse olen kärsinyt kynsisienestä lapsesta asti. Kävin kerran sen takia lääkärillä, joka vain sanoi, että se on vaan esteettinen vaiva, lääkkeet vahvoja ja kalliita, eivätkä edes aina varmasti auta, joten ei suositellut mitään hoitoa. Itse teen usein niin, että hion viilalla tai hienolla santapaperilla kynnen pinnat sileiksi ja ohuiksi ja sitten lakkaan jollain peittävällä nuden värisellä lakalla. Näin niitä ei juurikaan huomaa. Haluaisin kuitenkin päästä vaivasta eroon. Pelkään, että se leviää sormiin esim. joogassa, jossa pitäisi olla paljain jaloin ja välillä ottaa varpaista kiinni jne. Ostin juuri Vocca Trico -kuurin. Meinasin yrittää sillä ja jos siitä ei ole apua, niin meinaan kokeilla myös teepuuöljyä ja omenaviinietikkaa. Niin pitkään kun vaiva on varpaissa en varmaankaan sisäistä lääkitystä ota. Mutta jos sormiin leviäisi niin sitten yrittäisin kyllä kaikki keinot, että siitä pääsisi eroon....

13. Sienetön Vierailija

Kärsin kynsienestä yli 10 vuotta ja häpesin rumia varpaitani.Sieni parantui 3prosenttisella vetysuperoksidilla jota saa ilman reseptiä apteekista.Sivelin kynsiä pari kertaa viikossa vanupuikolla jonka kastelin vetysuperoksidissa. Aloitin hoidon viime lokakuussa jolloin kaikissa kynsissä oli sientä melkein tyveen saakka.Nyt kynnet ovat täysin terveet ja kauniit.On ilo käyttää sandaaleita pitkästä aikaa.Söin muutama vuosi sitten kaksi kallista sienilääkekuuria ilman tulosta. Vetyperoksidi on halpa ja varma keino parantaa kynnet.Haluan kertoa keinon kaikille jotka kärsivät samasta vaivasta, sienestä pääsee varmasti eroon.

14. Sienetön Vierailija

Olen töissä laitoksessa jossa on monella asukkaalla kynsisieni. Koska sain parannettua omista varpaistani kynsisienen olen halunnut myös auttaa muita samalla keinolla. Pari kertaa viikossa suihkun jälkeen hoidan asiakkaiden sienikynsiä sivelemällä
    3 % vetysuperoksidiin kostutetulla vanupuikolla kynsiä niin että ne kunnolla kostuvat ko. aineesta. Kuohutan keltaiset töhnät kynnen alta ja kostutan koko kynnen.Sivelen aineella myös varpaan välejä mikäli niissä on sientä. On hienoa seurata uuden terveen kynnen kasvua.Kannatta kokeilla , halpa ja varma keino päästä sienestä eroon ilman kalliita ja epävarmoja sisäisesti vaikuttavia lääkkeitä.

15. Vuosia yrittänyt Vierailija

Olen hoitoalan ihminen ja olen todella yli 10 vuotta yrittänyt päästä eroon kynsisienestä. Tulos lääkkeineen kaikkineen ihan puhdas nolla. Tiedän, että se joskus paranee itsestään.
    Eräs ystäväni väitti saaneensa tuloksia Treatee-öljyllä ja viinietikalla.
    Sieni tarttuu saunoista ja uimaloista, kaikkialta missä virusta voi olla. Viihtyy kosteassa. On se esteettinen vaiva, Totta mutta yksi kaikkein inhottavimmista vaivoista mitä tiedän. Kuole siihen ei kylläkään.
    Reseptilääkkeet maksavat mansikoita, haittavaikutuksia on sivukaupalla, enkä ole kuullut onnistumisista,parhaimmillaankin se on vuoden projekti.

16. Sienetön Vierailija

Luin tarinasi ja haluan kannustaa sinua vielä kokeilemaan vetysuperoksidia. Älä luovuta vaan hoida kynnet kuntoon.Itselläni on samanlainen kokemus , yli kymmenen vuotta piilottelin ja häpesin varpaankynsiäni, siis tiedän miltä sinusta tuntuu.Osta 3 % vetysuperoksidia ja sivele sitä pari kertaa viikossa puhtaisiin kynsiin,sekä kynnen alle mutta älä huuhtele sitä pois. Näet paranemisen alkavan melko nopeasti.Ainetta saa ilman reseptiä.Haluathan ensi kesänä kulkea varpaat paljaana.Älä luovuta, tämä on varmasti aine joka poistaa sienen kynsistä.Kerrothan jatkossa kynsien paranemisesta.

17. kynsilaukka Vierailija

olen kokeillut lamisilit ja kalliin terveydenhoitajan urea-hoidot . Ei auttaneet.
    Mietityttää vain

18. psori Vierailija

huom, kynsisieni sekoitetaan usein kynsipsoriakseen. Näyttää samalta, mutta siihen eivät sienilääkkeet auta.

19. Sienetön Vierailija

Olen saanut sienikynteni terveiksi vetysuperoksilla ja mitään haittavaikutuksia ei ole ollut. Sen vuoksi haluan tiedottaa asiasta että muutkin voisivat saada apua kynsienen hoitoon.Osta vain 3 % ainetta niin se ei ole liian voimakasta. Voin vakuuttaa että saat kyntesi turvallisesti hoidettua ilman haittavaikutuksia,lisäksi hoito on todella edullinen ja ainetta saa apteekista ilman reseptiä. Aine kuohuttaa keltaiset töhnät kynsien alta ja terve kynsi kasvaa tyvestäpäin.Sivele ainetta kynsiin vanupuikolla , aluksi kerran vuorokaudessa, myöhemmin kerta viikossa riittää. Anna vaikuttaa yön yli , siis älä huuhdo pois. Tulet huomaamaan että vetyperoksidi tappaa sienirihmastot kynnessä. Itse aloitin hoidon viime lokakuussa ja nyt kynnet ovat kauniit ja sieni kokonaan poissa. Kirjoittele palautetta kun kyntesi alkavat tervehtymään. M ukavaa kun voi olla paljain varpain sandaaleilla eikä tarvitse piilotella eikä hävetä kynsiään.Käytä vain vetysuperoksidia turvallisin mielin.Kumpa olisin tiennyt aineen tehon 10 vuotta sitten, ei olisi tarvinnut syödä turhaan kalliita sienilääkkeitä.

20. hmmhhh Vierailija

Jos sukat ja kengät pitää puhdistaa, niin mitenkäs kotikylpyhuone? Millä sen voi käsitellä?

21. viineri Vierailija

Auttaako kenkien pakkaseen pistäminen?
    En ole aikeissa ostaa kaikkia kenkiä uusiksi.

22. viineri Vierailija

Entä, voiko ne sukatkin pistää pakkaseen? Kudottuja villasukkia tuskin voi keittääkään.

23. Sienetön Vierailija

Kylpyhuoneen voit desinfioida pesemällä sen vedellä johon lorautat kloritea sekaan.Kloritea saa ostaa tavallisesta ruokakaupasta. Aine maksaa vain muutaman euron mutta on aika tuhtia tavaraa joten kun siivoat käytä kumihanskoja.Varmasti kuolee sieni-itiöt ja tulee raikas tuoksu. Älä läikytä kloritea vaatteillesi koska se vie vaatteista värit.Normaali siivous riittää, mutta käytä aina esim. uimahalleissa ja muissa yleisissä tiloissa jalkineita esim. varvassandaaleita jotta et saisi uutta tartuntaa.Kun käyt suihkussa kuivaa varpaanvälit aina todella huolellisesti koska lämpö ja kosteus on hyvä kasvualusta pöpöille.Vetysuperoksidilla, 3% pääsee varmasti kynsisienestä eroon.Älä osta kenkiä esim. kirpputoreilta koska ne saattavat olla kynsisienen saastuttamia.Katso hoito-ohjeet edellisistä vastauksistani.Tulet saamaan terveet kynnet kun hoidat ne vetysuperoksidilla kuntoon.Halpa ja varma keino.

24. tervekyntinen vaimo Vierailija

Kynsisienen sanotaan olevan helposti tarttuva.
    Ihmettelempä vaan, että miksi minuun se ei ole tarttunut(onneksi).
    Olen asunut samaa huushollia 20 vuotta, miehen kanssa, jonka varpaankynsistä kolmannes on sienen valtaama.
    Vai onkohan sittenkään kyseessä sieni?????

25. tuuuuuulinen Vierailija

Minulla on ollut kynsisieni nyt parin vuoden ajan toisen jalan kaikissa kynsissä. Olen hoitanut sitä Loceryl lakalla, tuloksetta. Sientä on tn. myös jalkapohjissani, kantapäissä. Olen nyt todenteolla kypsynyt vaivaan. Varpaat ovat tosi ruman näköiset, vaikka niitä ahkerasti lakalla olen hoitanutkin.

Minulla on tässä Terbinafinia sisältävä sisäinen tablettikuuri. En vaan ole vielä uskaltanut kuuria aloittaa, mutta mikäli hoito vaan tehoaisi, sen kyllä söisin. Minulta ei ole suunniteltu kynsien poistamista. Lisääkö tämä vaivan parantumisen mahdollisuuksia vai ei? Aion myös samassa yhteydessä uusia osan kengistä ja pakastaa loput. Sukat olen pessyt jo jonkun aikaa aina 60 asteessa. Riittääkö tämä? Niin ja kylppärin siivoan myös kloritilla.

Onko teillä vinkkejä vielä?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari