Hae Anna.fi-sivustolta

Kynsisienen hoitokeinoja?

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä Kynsi, 05.05.2007.

1. mhk68 Vierailija

toivottavasti joku lukee vielä, vaikka on vanha viestiketju. ostin vetyperoksidia ja tosiaan sivelin myös kynnen ympärille iholle. ihoni "paloi" tosi pahasti ja nyt tulehtunut. enää kynsi ei ole se pahin ongelma, vaan todella kipeä koko varvas kynnen ulkopuolelta. ja kynsisieni ei siis tod. parantunut.

2. Virkon Vierailija

Onko kukaan kokeillut Virkon desinfiointiainetta. Vähän ikävää violettia se on mutta siinä luvataan kyllä että se tehoaa kaikkiin sieniin, viruksiin, bakteereihin jne... sitä saa monista kaupoista 20g -5 kg astioissa. Halpa jos on tehokas.

3. Käsidesi Vierailija

Hoidin sairaalassa poikani jalka- ja kynsisientä osaston käsidesillä. Lotrasin jalat nilkasta alkaen sillä päivittäin ja erityisesti hieroin sitä puhdistettujen ja lyhennettyjen kynsien alle. Hajun se poisti tehokkaasti ja kuinkas ollakaan, hävisi se kynsisienikin. Aikaa tulokseen meni pari kk.

4. Pite Vierailija

Olen syönyt jo kaksi kuuria Fungorin 250mg kynsisieneen, mutta väliä oli liikaa vuoden verran. Yritin saada toisella kertaa kaksi 3 kk kuuria peräkkäin, mutta lääkäri ei antanut. Luki jostain papereista ei ei tarvitse kuin yksi kuuri vaikka tiesi että yksi ei ollut tehonnut. Apeekissa kertoivat että kaksi kuuria peräkkäin on tavallista,

Nyt sain erikoislääkäriltä Sporanox 100mg joka pitäs olla erittäin tehokasta. Viikko syödään pari pilleriä päivässä ja kolme viikkoa taukoa ja tämä sykli neljä kertaa.

Eikä tässä kaikki, voimakkailla lääkkeillä on sivuvaikutuksia niin tälläkin maksa arvot pitää ottaa ennen kuuria ja sama joka tauon lopussa ennen uutta kuuria, siis 5 x..

Muita lääkityksiä ei juuri kestä olla, koska teho nousee tai laskee, tai tehostaa toisen lääkkeen toimintaa. Katsotaan miten käy, huomenna kuuri alkaa...

5. pirpana Vierailija

On kyllä tod.inhottava vaiva mulla alkaa illalla kova kutina kun otan sukat pois laitan vatiin niin kuumaa vettä kun jalka sietää etikkaa ja suolaa kuivaan hyvin ainaki kutina helpottaa mut nyt kokeilen sitä vetysuperosliuosta,kiitti tiedosta!

6. perus jaska Vierailija

itsellä oli kynsisieni noin 3 vuotta kokeilin kaikkea huuhaata mitä täälläkin neuvottu puutee öljyä luontais tuote kaupasta ja naloxia mitä saa apteekista -- ei se mihinkään lähtenyt , No runsaat 3 kuukautta sitten tympäännyin ja tilasin ajan lääkärille sain terbinafin ratiopharm 250 kuurin-- 1 tabletti/päivä -- 3:men kuukauden ajan , ja viellä siihen sitten varmuuden vuoksi lääkäri kysy haluanko ja otin infektoituneen kynnen päälle levitettävää lakkaa jota laitetaan kerran viikossa --fiilaten infektoituneet kynnet ensiksi tasaiseksi ja puhdistaen pakkauksessa tulevalla aineella ,--- ja tepsii , sitkeä kynsisieni on parantunut kokonaan 4:jästä varpaasta missä se oli , ja hinnat oli muistaakseni 3:men kuukauden tabletti kuuri yhteensä 30 e lakka oli hiukan kalliinpi muistaakseni 50 e , mutta taisteltuani 3 vuotta kynsisientä vastaan ja syydettyäni rahaa kaikkeen huuhaa lääkkeisiim mitä täältäkin ohjeita hakiessani olen lukenut ja kokeillut , katson sen siihen verrattuna tuon 80 e olevan halpa päästessäni tästä kiusallisesta vaivasta , luontais tuote kaupan puutee öljyä kokeilin puolisen toista vuotta ohjeen mukaan mitä pulloissa luki ei se mihinkään lähtenyt ja sen jälkeen apteekista ostin tv:ssa mainostettua naloxia ---ei auttanut , viellä 1 viikko jäljellä suun kautta syötävää tabletti kuuria ja terveet on mut vedän kuurin loppuu , Oma mielipide on että välillä tuntuu et noita ihme puu tee öljy kertomuksia tänne kirjoittelevat luontais tuote kauppiaat saadakseen -- puutee öljynsä paremmin kaupaksi-- no ostinhan itsekin niitä hyvässä uskossa 1ja puoli vuotta , hyvät ihmset kirjotin tämän siinä toivossa että tästä vois olla hyötyä jollekin jolla sama kiusallinen vaiva harmina ja ei ekaks haluu mennä lääkäriin --- mutta sinne vaan ja älkäää tuhlatko rahojanne kaikkeen huuhaaseen mitä täällä kirjotetaan niikun itse tein -- lääkäriin vaan sieltä apu kyllä löytyy ja tämä jannu kyllä käyttää kyllä sandaaleja tästä lähtien uima halleilla ja yleisissä saunoissa --- luulen vahvasti että sieltä se tuli kun niissä olen aika usein käynyt

7. paerus jaska Vierailija

kirjotinkin tonne edemmäs ja sama nimerkki , ai ei tehonnu itse sain terbinafin ratiopharm 250 mg 3:men kuukauden kuurin ja päällee laitettiin loceryl , amorolfin lakka joka levtetään vaurioituneille kynsille----1 viikko tabletti kuurii jäljellä ---JA ON TEHONNU , kynnet on terveet , mul oli 4:jässä kynnes 3:misen vuotta saato olla ylikin , ainoo haitta , se että lääke pistää väsyttämään , otan sen aina töiden jälkeen , ja välillä pakki vähä kipee---luki ohjeis et toisl voi tehdä silleen --mut kuuri syötö sinnikkäästi loppuun melekin se yks viikko viellä , suositteleisin kiusallisesta vaivasta päästy ,-- vaikka se väsyttikin näiden 3:men kuukauden aikana jonkin verran--- mutta itse katson etrtä se oli aika kohtuulinen hinta et pääs tästä vaivasta eroon --- ja sandaalit kulkee aina täst eespäin mukana uimahalleis ja julkisis saunois , toista sitkeää kynsisientäe en haluu !!!

8. marsku Vierailija

oon parikymppinen, ja joskus yläasteikäisenä mulla ekan kerran tuli kynsisieni. menin lekuriin aika pian ja söin muistaakseni jonkun lääkekuurin ja sieni katosi, mutta kas kummaa! muutaman vuoden jälkeen vaiva uusi.

kymmenestä varpaankynnestä kuusi ihan hirveän näköisiä, paksuuntuneita, tosi kovia ja valko-keltaisia. kokeilin kaikenmaailman lakkoja mitä apteekista saa ilman reseptiä, eikä mitään vaikutusta. ostin varulta vielä jalkasienivoiteenkin, koska jalkapohjat kutisi ikävästi toisinaan. sekään ei auttanut kuin hetkellisesti. myös teepuuöljyä kokeilin, ei mitään vaikutusta vaikka kuinka leikkasi ja viilasi kynsiä et sais alle myös ainetta.

keväällä sit päätin, että testaan vielä vetyperoksidia ennen kuin menen lääkäriin ja alan mitään kalliita lääkkeitä hommaan ja maksakokeissa ramppaamaan ja tsidim! sehän toimii, ainakin mulla. 100ml pullo tavallisessa apteekissa maksaa täälläpäin 5e ja kestää noin 1-2kk mulla. et ei oo kovin kallis.

aika hidasta on, mutta neljä kuudesta kynnestä on parantumassa kunnolla. kaksi muuta hitaammin, ja toinen niistä on niin vahingoittunut muutenkin, että saa nähdä onko siitä enää mihinkään. harmi vain, kun terveen kynnen kasvu on sen verran verkkaista. itse en kehtaa ilman kynsilakkaa olla, kuin ehkä silloin hetken kun poistan edelliset, mut sehän edesauttais myös paranemista jos viitsis olla lakatta.

joka ilta pesun ja huolellisen kuivauksen jälkeen kastelen kynnet ja niiden aluset niin hyvin kuin taidan vetyperoksidilla kastetulla vanutupolla ja rasvaan jalat vielä aloe vera-geelillä. silläkin kuulemma on sieniä desinfioiva vaikutus ja se estää kutinaa ja ihottumaa. myös merisuolakylvyt auttavat.

tsemppiä muille vaivan kanssa painiville! tää on suorastaan perseestä mut peukut pystyssä et ens kesänä viitsis pitää jo huoletta sandaaleita!

9. MIP Vierailija

Kävin apteekista kyselemässä kynsisieniaineita ja ostin farmaseutin suosituksesta Abicin merkkistä pihkalakkaa? Onko kenelläkään tuosta kokemuksia että toimiiko?

Aikoinaan sain reseptin Sporanoxille ja sillä tuli kyllä tuloksia, nyt ajattelin kokeilla noita itsehoitotuotteita ja katsoa mitä tapahtuu

10. minä Vierailija

Ei toimi, itse käytin 2 kuukautta, pullo loppui, kynnet värjääntyi ja sama vaiva vieläkin. :(

11. Faktat kuntoon Vierailija

Tetralysal -niminen lääke ei sisällä terbinafiinia, vaan tetrasykliiniä, joka on antibiootti (yleisimmin ihotulehdukseen määrätty, esimerkiksi akneen), eikä tehoa kynsisieneen - eikä sitä siihen siis edes määrätä.

12. Onnellinen Vierailija

Oli pakko kiitollisena vastata tähän vanhaan ketjuun, koska tää googles kuitenkin ihan ykkösenä näkyy, joten apu tulee ehkä muillekkin. Tällä palstalla joku antoi vinkin vetysuperliuoksen käytöstä kynsisienen hoitoon. Ajattelin, ettei se anna eikä ota jos ei kokeile. Kesän kynnyksellä aloitin ja ahkerasti joka ilta kostutin paperin ja pyyhin varpaan kynnet. Sitten kesällä ei kauheesti ollut aikaa ja se aina välillä jäi, mutta yritin edes kerran viikossa muistaa. Syksyn tullen huomasin, että kynnet kasvavat terveenä ja pikkuvarpaiden kynnet ovat jo ihan terveennäköiset ja isovarpaan kynsi yli puolen välin ihan terveennäköistä uutta kynttä. Eli suosittelen, tää ei ole mikään mainoskikka ja tuote on halpaa ja turvallista. Nuo kynsisienilääkkeet on aika vaarallisen tuntuisia ja kalliita ja tehosta ei varmuutta kuitenkaan.

Mutta tämä toimii, kokeilkaa, yllätytte:)

13. HYVÄSYDÄMINEN Vierailija

Olen syönyt säännöllisesti Terbinafin Hexal 250 mg tabuja yli kaksi kuukautta. Kynnet näyttäisi alkavan paranemaan, puhdasta kynttä alkaa kynsivallin vierestä näkyä. Kyseisen lääkkeen käyttö loppuu tällä päivämäärällä, sillä lääkkeen haitat ovat niin voimakkaat, että en halua pilata terveyttäni enempää.
    Täyttävä tunne rinnassa, närästys, väsymys, virtsan värikin on vaihtunut.
    Menen maksakokeisiin ja vaihdan vetysuperiin.

14. kynsikäs Vierailija

Olen tähän ketjuun ennenkin kirjoittanut. Kerroin työterveyslekurille muun asian takia siellä käydessäni, että nuo suun kautta syötävät kuten Terbinafin panevat kyllä voinnin niin huonoksi, ettei töitä jaksa tehdä, joten hän kirjoitti pihkalakkaa, merkki Trosyd. Hän sanoi, että sitä on käytettävä kahdesti päivässä niin kauan kunnes uusi kynsi kasvaa kokonaan, saattaa mennä puoli vuotta, jopa vuosikin kasvuvauhdista riippuen. Sanoin, että se on pieni vaiva siihen verrattuna miten kamala olo suun kautta syötävistä lääkkeistä tulee ja olen nyt tätä lokakuusta lähtien käyttänyt, tosin pidin 2 viikon tauot loka- ja marraskuussa ulkomaan reissujen takia, minne en viitsinyt pulloa kantaa mukana.

Juttelin myös työpaikkani läheisen jalkahoitajan kanssa. Hän sanoi tekevänsä kuukausittaisia kynsisienihoitoja monelle. Ajattelin lisätä tuon ensi vuonna ohjelmaan, nyt ei ole ollut varaa kun se on 40€ kerta ja on ollut monta muuta menoa tänä syksynä.

Ystävä kehotti myös tekemään etikkavesijalkakypyjä. Etikka on vanha desinfioiva konsti moneen juttuun, ja ainakin kesällä tulee raikas olo kun pitää jalkoja viileässä etikkavedessä.

15. käyttäjä Vierailija

Kokeilkaapas otsonoitua oliiviöljyä. Niitä on kolmea voimakkuutta normaali, vahva ja supervahva. Näistä supervahva on loistava tuote kynsisieneen ja myöskin jalkasilsaan.

16. kukka Vierailija

Kiitos näistä valaisevista teksteistä!

ite olin jo luovuttannut, Kunnes kuulin tästä vetyperoksidista..
    Kokeilen sitä, mutta minua kuitenkin kiinostaa, että voinko varmuuden vuoksi laittaa
    ainetta käden kynsiin?

17. sm Vierailija

Fungorin auttaa. olen syönyt lääkettä n. 5 kuukautta ja tulosta on tullut. syön vielä ainakin yhden kuurin ja ensi kesänä ei tatte käyttää sukkia. ja oikean käden pekaloon ei tarvi laittaa enää laastaria.

18. <joe Vierailija

TERBINAFIINIA. Ei ikinä enää. vatsa ihan sekasin. Turpos isoks palloks.

19. kynsikäs Vierailija

Vetryperoksidi ei auta. Kynsisienen sukulainen, asuntojen homesieni ei viimeaikaistne tietojen mukaan häviä lainkaan vetoperoksidilla.

20. suski Vierailija

Terve! Huomasin että itselleni oli tullut toiseen ukkovarpaan reunaan kynsisieni ja luin ohjeesi, kävin tänään apteekissa ja kysyi vetysuperoksidia mutta apteekkari sanoi että sellaista ei löydy. Mutta 3% vetyperoksidia löytyy haavojen desinfiointiin, satuitko tarkoittamaan sitä ainetta parantamaan kynsisienen?:)

21. suski Vierailija

Terve! Olen kuullut että joillekkin toimii vetyperoksidi, joillekkin toimii sisäinen lääke, joillekkin ei. Veikkaan että jokaisen ihmisen kohdalla on eri asia mikä auttaa toiselle ja mikä seuraavalle!:)
    Joten on vähän pakko jo kokeilla edes paria tuotetta että näkee eron. Suosittelen myös jalkahoitajalla käyntiä 1krt/kuukausi jotta kynttä voi ohentaa jne. Siitä on hyötyä!

22. Petra Vierailija

MInulla on jalkapohjaan levinnyt jalkasieni, ollut parin vuoden ajan. Olen kokeillut Molkosania ja vetyperoksidia. Molkosan auttoi mutta hitaasti, vetyper.pahensi ja lopetin sen käytön heti. Mutta sitten kuulin teepuuöljystä, ja nyt olen liottanut jalkoja pienessä määrässä vettä johon olen lisännyt 20 tippaa teepuuöljyä. Karsea haju, mutta todella toimii!!Ongelmana on vain, että sieni on levinnyt lattiaamme, ja pahentaa uudestaan ja uudestaan jalkojen kunnon. Muutoin luulen, että pääsisin vaivasta eroon teepuuöljyllä. Onko kenelläkään vinkkiä millä sen saa lattiasta pois?

23. annuliina Vierailija

Olen viime kesästä saakka hoitanut kynsisientäni 3 prosenttisella vetyperoksiidilla. Aloittaessani esim ison varpaan kynsi oli todella pahan näköinen. Nyt kynsi on täysin muuttanut muotoaan ja uutta kynttä on ruvennut kasvamaan.... Laitan kaksi kertaa viikossa vanutupolla kunnolla peroksiidia kynsiin. Eihän kynsi vielä ole normaalin näköinen mutta edistystä on havaittavissa....

24. 20vuottaja..sikana Vierailija

uskomatonta että tämä vanha ketju on vielä täällä aktiivina.
    yksi tärkeä asia: niitä sieniä on todella monia eriä, osa voi olla homesieniä. Se mikä auttaa toiseen, ei auta toiseen.
    Minulla ollut 20 v kynsisieni. kyllä. ja nainen olen. en ole käyttänyyt sandaaleja ever since.
    Ainoa millä itse olen saanut vanhaa sairasta kynttä pois, on Vicks Vaco Rub. Nettipalstalta sen bongasin. jännästi kahdesta pikkuvarpaasta parani kokonaan. isovarpaaseen ei ole kasvanut kynttä ollenkaan tilalle. sellainen vammanen se on ollut vuosia.

Mikään muu mikä apteekissa on, ei ole toiminut mulle. sisäistä en ole koskaan halunnut ottaa maksan takia.

On olennaista vielä se, että se infektio on koko elimistössä. Se voi vaikuttaa muihinkin infektioihin ja aineenvaihduntahäiriöön ja sama bakteeri voi auheuttaa selluliittia. Olen todella ollut tämän infektion kanssa naimisissa 20 v.

näinä vuosina olen oppinut tietämään kaiken liittyen kynsisieneen, mutta millään en ole edelleenkään saanut sitä pois ja terveitä kynsiä tilalle

25. Petra Vierailija

Täysin samaa mieltä olen kuin 20vuottaja ...sikana! Sieniä on erilaisia, sillä vetyperoksiidi pahensi heti jalkasientä, mutta teepuuöljy auttanut. Olen syönyt myös Fungorin kuurin, yhteensä n. 8viikkoa, auttoi jonkin verran, mutta sain lattiasta takaisin, sekä hajuaistini kärsi selvästi, eikä ole palautunut. Tuntuu, että kunkin täytyy vain kokeilla, mikä tehoaa, sen kyllä huomaa nopeasti. Myöskään sukista, vaikka olen pessyt 90 asteessa, en ole saanut sitä pois, sama kengät, kaikki vaihtoon... tarttuu myös lakanoihin, harvinaisen pirullinen vaiva. Eikö kenelläkään ole tarttunut lattiaan, jos on, millä olette saaneet sen pois siitä?

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri