Hae Anna.fi-sivustolta

Kynsisienen hoitokeinoja?

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä Kynsi, 05.05.2007.

1. Onnellinen Vierailija

Valitettavasti en saanut tablettihoitoa, kun näytteiden mukaan kynsissä ei ollut sientä. Se ei näkynyt tutkimuksissa, vaikka itse kyllä tiesin, mistä on kysymys. :(

2. Sivustakatsoja Vierailija

Seurailen kahden henkilön paranemisprosessia kynsisienestä. Vetyperoksidilla aloitettu, ja sillä on lähtenyt toisista kynsistä sieni hienosti pois, kun on riittävän pitkään jatkettu hoitoa eli kunnes terve kynsi kasvanut koko pituudelta. Pahimman näköisiin kynsiin vetyperoksidi ei ole tuntunut auttavan kunnolla (väri kyllä vaalenee, mutta kynnen paksu ja uurteinen/alta huokoinen rakenne ei parane kunnolla). Olisikohan kynsissä siis useampaa eri sienilajia, tai tehoaako vetyperoksidi huonommin jos kynsisieni on päässyt hyvin pahaksi? Aikaisemmin vetyperoksidihoidon aloittaneella kokeiltiin yksi kerta pihkalakkaa ja muutamia kertoja teepuuöljyä, on allerginen molemmille.

Nyt on kokeilussa sitruunamehu (keltainen pieni pullo valmismehua, jossa on myös säilöntäainetta) ja sillä on kynnen tyveen alkanut kasvaa terveempää kynttä. Eli sitruunamehua tiputellaan päivittäin kynnen päälle ja kynnen reunan alle, annetaan kuivua itsekseen. Mehun säilytys jääkaapissa.

3. prox Vierailija

Samaa ainetta varmasti tarkoitetaan, %-lukukin on sama. Apteekista saa, vetyperoksidi on oikea nimi.

4. Jouko Vierailija

Olen käyttänyt Abicin-pihkalakkaa kahteen kynsisieni-varpaankynteen nyt 8 kk. Myönteinen vaikutus näyttää olevan, joten uskallan jo suositella muillekin. Hoitoajaksi pakkauksessa sanotaan 9-12 kuukauttakin, joten oletan että vielä paranee kokonaan.

Pihkalakkaa laitetaan kynteen joka päivä, ja välillä olen leikannut kynnen pehmennyttä osaa pois. Nyt näyttäisi kuin sieninen kynsi olisi irtoamassa ja alla olisi ohutta tervettä kynttä.

Tämän perusteella uskallan suositella, varsinkin kun pihkalakka ei ole myrkyllistä eikä ole erityisiä haittavaikutuksia. Ilmeisesti on myös kohtuu-edullinen sisäisesti nautittuihin kynsisienilääkkeisiin, noin kolmekymppiä / pullo. Omat kynsisieneni ovat olleet tämänlaisia jo lähemmäs kymmenen vuotta, enkä oikeastaan muita hoitoja ole kokeillut. Oikeastaan sen perusteella suosittelenkin, että ei maksa paljon, eikä ainakaan ole haitaksi. Ainoa vaiva on askartelu kynnen kanssa, ja lakkaamisen muistaminen joka ilta.

5. eija60 Vierailija

6. Jukkeli Vierailija

Minulla on ollut kynsisieni jo pitkään, en vain ollut siihen kiinnittänyt huomiota. Nyt isovarpaankynteni kuitenkin on niin paksuuntunut ja taipunut joten aiheuttaa kipua. Aika siis hoitaa sieni pois. Aloitin nyt 3% vetyperoksidilla hoidon. Tein kynsien puoliväliin pari pientä reikää poranterällä, jotta aine pääsee sisälle hauraaseen osaan imeytymään kunnolla.
    Hetki aineen laittamisen jälkeen alkaa tuntua tosin poltetta kynsien alla mutta se menee ohi 15 minuutissa. Ehkä se kertoo että aine menee sinne minne pitääkin ja toimii.
    Hajuongelma poistui jo muutaman päivän jälkeen. Saatan vetyperoksidin ohella kokeilla joitain muitakin desinfiointi tai vastaavia aineita. Katsotaan ja odotellaan rauhassa muutama kuukausi että alkaako tervettä kynttä kasvamaan. Raportoin varmaan asiasta tänne myöhemmin.

7. Sienetön Vierailija

Medica jalkadesi testattu! toimii !! ja kutinakin lähti heti pois varpaiden välistä. käytön aloittamisen jälkeen parin viikon kuluttua selvästi näkyi kuinka uusi kasvava kynsi on aivan virheetön sileä ja kiiltävä. kun aiemmin oli paksu keltainen röpelö.

impulssi kokeilulle oli kun huomasin tehottoman lamisilin sisältämän terbinafiinin aiheuttavan kaikenlaista ongelmaa keholle.

ainakin apteekista löytyy

8. Sienetön Vierailija

9. Jukkeli Vierailija

No niin. Nyt kun kolmisen kuukautta on kulunut niin uutta tervettä kynttä on kasvanut jo lähes puoliväliin. Ensimmäiset paranemisen merkit näkyivät muutaman viikon kuluttua hoidon aloittamisesta. Kinsien leveyskin on muuttunut, kun eivät enää "käpristy". Summa summarun ainakin minun kohdalla peroksidi toimii.

10. Huu Vierailija

Onko kukaan kokeillut laseria kynsisieneen? Laser nousee esille näissä keskusteluissa, mutta vaan klinikoiden mainosmaisina viesteinä, ei käyttäjien kokemuksina. Mulla on sitkeä sieni ja pikkutytölläni myös :( . En haluaisi noita lääkekuureja, yritän tulla raskaaksi.

11. TOIMII :) Vierailija

Olen käynyt nyt kahdesti laserhoidossa, ensimmäisen kerran joulukuun alussa ja toinen kerta kolme viikkoa ensimmäisen käynnin jälkeen. Ja näyttäisi toimivan!!!! :) Itse kävin Aava lääkärikeskuksessa Pekka Autiolla ja on oikein mukava lääkäri. Vaikka niin nolottikin näyttää nämä ällöt kynnet... :(

Kaikkea on näiden seitsemän vuoden aikana kokeiltu. Vetyperoksidia, nailneria, naloxia, pihkalakkaa, omenaviinietikkaa... Otsonoitua öljyäkin ostin, mutta sen käyttö tyssäsi kammottavaan hajuun. Ainoastaan sisäistä lääkitystä en ole halunnut mahdollisten haittavaikutusten takia edes kokeilla. Enkä raskaana ollessa ja imettäessäni olisi edes voinutkaa. Olin loppuvuodesta jo sortumassa sisäiseen lääkitykseen, mutta päätin vielä testata tätä vaihtoehtoa ja hyvä niin. Olin kyllä etukäteen skeptinen koko homman suhteen. Toivottavasti terveen kynnen kasvaminen jatkuu yhtä hyvin kuin tähänkin asti. Lopputuloksenhan näkee vasta, kun sieniraja kasvanut kokonaan pois.

Onhan hoito kallista (332 € per kerta), mutta näyttäisi toimivan eli joka euron arvoista. Suosittelivat yhtä hoitoa vielä keväällä, mutta saatan aikaistaa sitä oman mielenrauhan vuoksi. Se täytyy mainita, että ennen ensimmäistä käsittelyä, poistatin sairaat kynnen osat mahdollisimman tarkasti kemiallisesti (ureahaude tms.), mutta toki sientä ehti kasvaa hiukan takaisin ennen ekaa hoitoa. Ja lääkäri suositteli vielä loceryl lääkekynsilakkaa kerran viikossa.

12. TOIMII :) Vierailija

Ja siis tuolla hinnalla sai laserhoidon 3-5 kynnelle. Ei ollut hinta per kynsi :)

13. Nalox käyttäjä Vierailija

Moikka! Olen käyttänyt nyt aika kauan nalox nimistä lääkettä. Aluksi alkoi tapahtua muutoksia ja parempaan päin, mutta nyt tuntuu, ettei koko kynsi (3 kynttä) halua parantua kunnolla. Pitäisikö minunkin koittaa vielä jotain muuta, että saan kynnet kuntoon?

14. kaisa4675 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Last edited: 18.12.2017
  15. 13 vuotias Vierailija

Oonko ainoo jolla on sormessa kynsisieni? Keskisormessa siis. Se on ollut jo varmaan 8 vuotiaasta asti ja oon käyny niin monia kertoja lääkärissä ja syöny 2-3 antibioottikuuria eikä kynsi oo lähteny minnekkään. Mulla ei oo myöskään ikinä levinnyt kynsisieni

16. 13 vuotias Vierailija

Oonko ainoo jolla on sormessa kynsisieni? Keskisormessa siis. Se on ollut jo varmaan 8 vuotiaasta asti ja oon käyny niin monia kertoja lääkärissä ja syöny 2-3 antibioottikuuria eikä kynsi oo lähteny minnekkään. Mulla ei oo myöskään ikinä levinnyt kynsisieni

17. 13 vuotias Vierailija

Itsekkin käytän juuri nyt ja menee aina silleen et muutaman viikon käytön jälkeen kynsi irtoaa ja alkaa kasvamaan takaisin eikä parannu

18. Tuo täälläkin jo kehuttu Medica jalkadesi on paras lääkeaine kynsisieneen. http://kuvat.pamark.fi/kayttoturva/50180.pdf
    Sitä tarvitsee vain sumuttaa jalkoihin ja kynsiin kerran päivässä, ja se tehoaa sekä kynsi- että jalkasieniin, hoitaa ihoa ja desinfioi. Ehdottomasti helppokäyttöisin keino tuhota kynsisieniä, ja näyttää oikeasti tehoavan.

80 millilitran pullo on pieni mutta riittoisa, ja moniin muihin kynsisienihoitoihin verrattuna edullinen. (Edullisin hinta on noin 16 euroa.) Nyt mietin ainoastaan, missä myydään sitä 250 millilitran pulloissa. Lisäksi tuote on kotimainen ja valmistettu Vaasassa.

Olen kerran syönyt tablettikuurin kynsisieneen, mutta lääkekuuri oli kallis, ja kynsisieni palasi muutaman kuukauden jälkeen. Lisäksi se lääke voi oikeasti aiheuttaa ongelmia maksassa. Mieluummin sumutan jalat kerran päivässä, koska samalla torjuu uusia sienitartuntoja jaloissa ja kynsissä.

19. mansuk Vierailija

Mulla Canespro menossa kuudetta päivää kahteen varpaankynteen. Kynnet ovat jo pehmenneet melkoisesti ja olen helposti pystynyt niitä leikkaamaankin. 2-3 viikossa kynnen pitäisi lähteä kokonaan irti, jonka jälkeen laitetaan settiin kuuluvaa voidetta jokunen viikko kynsien päälle. Raportoin kokemuksistani.

20. sain kynsisienen kuriin merisuolavedellä.liottelin jalkojani vahvassa merisuolavedessä noin kerran viikossa 1kup merisuolaa +4 litraa kuumaa vettä.pidin jalkojani suolavedessä kunnes se jäähtyi.kynnet kasvoivat hitaasti mutta varmasti kiinni.nykyisin kerran kuussa varmistan ettei vaiva uusi.söin alkuun 2 kuuria mutta sieni uusi kolmannen kerran . suosittelen suolahoitoa.se on halpa ja vatsaystävällinen..

21. sain kynsisienen kuriin merisuolavedellä.liottelin jalkojani vahvassa merisuolavedessä noin kerran viikossa 1kup karkeaa merisuolaa +4 litraa kuumaa vettä.pidin jalkojani suolavedessä kunnes se jäähtyi.kynnet kasvoivat hitaasti mutta varmasti kiinni.nykyisin kerran kuussa varmistan ettei vaiva uusi.söin alkuun 2 kuuria mutta sieni uusi kolmannen kerran . suosittelen suolahoitoa.se on halpa ja vatsaystävällinen..

22. 111 Vierailija

Nalox toimi mulla ja oli tosi riittosaa. Sen huomas oikeen kun kynsi alko paranemaan :)

23. ik52 Vierailija

Hei.

Itsellä ei todettua kynsisientä, mutta kynsi ( peukalovarpaat) kynsi irronnut osittain ja haisseet pahalle. Kokeilin apteekista saatavaa itsehoito- ainetta canestan pro. Kynnet eivät ole värjäytyneet ja itse kynsi päällepäin normaali, mutta ironneet puoliväliin saakka. Tuo apteekista saatava aine ei ole tehonnut mitenkään, joten ajattelin kokeilla jotain muuta keinoa. Kokeilussa ollut nyt asetoni 3 päivän ajan ja paha haju on poissa ja lisäksi ollut ilman sukkia saman ajan, jolloin jalat olleet koko ajan kuivat. Jo pelkkä ilman sukkia kulkeminen ( kotona ) parantaa oireita ja nyt tuon asetonin käytön myötä ei ole enää mitään oireita.
    Ei varmaan terveellistä kun haitallinen aine, joka tosin kuivuu iholta ja kynnen alta alle minuutissa. Tulos sinällään odotetun lainen kun kerran vahvasta aineesta kyse. Nopea ja helppo tapa päästä eroon kynsisienestä ( tai ainakin tuon pahan hajun aiheuttajasta ).
    EN tietenkään suosittele kenellekkään, mutta olen aina käyttänyt äärimmäisiä keinoja, koska en jaksa odotella tuloksia ehkä sitten vuoden päästä.

24. Naloxiin pettynyy Vierailija

Samoin huomasin, että Naloxin käyttö on yhtä tyhjän kanssa.

25. Huuhaa Vierailija

Ei todellakaan toimi! Voit painua vetyperoksidiesi kanssa jonnekin muualle jankuttamaan.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri