Hae Anna.fi-sivustolta

kynsisieni

Viestiketju osiossa 'Vaihtoehtoiset hoitomuodot' , käynnistäjänä kotikonstit, 18.11.2005.

1. riskillä vaan Vierailija

Äh. Tämä on Kristallipallo. Kyllä maksan tuhoutuminen on pieni riski oman kulutustyylin toteuttamisesta.

2. korjaus Vierailija

Siis se oikea iherb-koodi oli VEL476.

3. soodaa Vierailija

soodaa

4. IVI015 alekoodi Vierailija

Kiitos : )

Search - nail fungus - iHerb.com

Kannattaa lukea "Product Reviews" välilehdeltä käyttäjäkokemuksia tuotteesta..

5. mainokset pois! Vierailija

6. Komeet kynnet Vierailija

Kovien lääkkeiden sijaan olen käyttänyt Nailner Repair-hoitokynää, ja jo kahden kuukauden aikana vaikutus on näkyvissä. Ukkovarvas kestää parantua noin vuoden, mutta muut varpaat ovat niin hyvällä mallilla, että uskon puolen vuoden käytön jälkeen kynsisienen olevan niissä Eldankaa. Siis apteekista saa ja ilman reseptiä.

7. Teepuupää Vierailija

Voi herran jumala. Se sieni on veressä eikä lähde millään ulkoisella poppakonstilla.
    Jos haluatte sienestä kokonaan eroon niin lääkäriin hakemaan kunnon myrkyt.

8. Naurattaa Vierailija

Ei kai se kynsisieni nyt sentään verivälitteinen sairaus ole. Kyllä se on ihan paikallinen sieni-infektio johon on monia hyviä (joskin hitaita) hoitokeinoja.

9. virolhe1@luukku.com Vierailija

Hei! Sinun kannattaa mennä jalkojenhoitajan tai jalkaterapeutin vastaanotolle. He osaavat arvioida kyntesi ja jatkohoidon. Todennäköisesti vaurioituneet kynnet pitää poistaa, se edistää niiden paranemista. Ja lääkehoitoa niihin ei tietenkään saa, ennen kun näytteiden tutkimisen jälkeen, jos ne on todettu kynsisieneksi. Siis mars tutkituttamaan kynnet ja HETI! Ettet levitä sitä edelleen!!! Jalkojenhoidon opiskelija.

10. anonym Vierailija

11. angervo1 Vierailija

Muutama vuosi sitten minullakin labrassa otettiin koepala kynnestä ja sientähän se oli. Ei kuitenkaan sellaista keltaista vaan ilmeisesti hiivasieniperäistä valkoista. Lääkäri antoi ensin sienivoidetta, jolla ei ollut vaikutusta, sitten sisäisesti jonkin Terbinafin tms. kuurin, johon jouduin pyytämään jatkokuurin, koska sieni ei ollut vielä kokonaan hävinnyt. HUOM! Tähän meni varmaan ainakin puoli, jollei jopa vuoden aika! KYNSISOENEN HOITAMINEN ON PITKÄJÄNNITTEISTÄ PUUHAA! Siihen ei ole lyhytjännitteisiä ratkaisuja. Apteekissa tuttu farmaseutti sanoi, että ns. kynät kynsisieneen eivät paranna itse sientä vaan parantavat niiden ulkonäköä!!! Siis farmaseutti olisi voinut sen minulle pokkana myydä, mutta
    sensijaan oli rehellinen - jätin kynän ostamatta. Labran täti muuten suositteli Molkosanin käyttämistä jalkojen huuhtelemiseen. Aineessa sen happotaso vaikuttaa hoitavasti.

Nyt kynsivaivani on palannut ja kynsi ikäänkuin irtoaa kynnen toisesta reunasta. Taidan kokeilla vetyperoksidia.

Jalkasienen voi siis saada myös itseltään, esim. kun loukkaa varpaankyntensä. Tiedänpä nyt siis olla syyttelemättä teitä muita, jotka olette vain katselleet vaivaanne KYMMENIÄ VUOSIA!!? Kai kuitenkin te nyt tajuatte olla menemättä kylpylään ilman uimakenkiä.

12. Täällä moni puhuu siitä, miten suun kautta otettavat sienilääkkeet tuhoavat maksan tai vähintään aiheuttavat vakavan riskin maksavaurioista. Se on ihan huuhaata! Nykyiset sienilääkkeet eivät ole maksalle vaarallisia käytännössä koskaan. Edes maksakokeissa ei tarvitse käydä kuurin aikana. Ennen maksakokeet oli tapana teettää potilailla, mutta niistä luovuttiin koska kohonneita maksa-arvoja ei todettu esiintyvän. Lisäksi lääkärini mukaan ajoissa aloitettu lääkekuuri on tehonnut hyvin useimpiin potilaisiin. Olen tästä itse hyvä esimerkki, pian terbinafiinikuurin aloittamisen jälkeen alkoi kasvaa tyvestä tervettä kynttä ja nyt muutaman kuukauden jälkeen kynsi on melkein kokonaan uusiutunut. Mitään sivuvaikutuksia tai harmia ei lääkekuurista ole ollut. Lisäksi lääkkeet ovat halpoja, 3 kk annos maksaa n. 15 euroa. Suosittelen menemään lääkäriin heti, kun näyttää että kynsisieni on saattanut pesiä varpaisiin ja aloittamaan suun kautta otettavan lääkekuurin mahdollisimman pian kynsisieni-infektion toteamisen jälkeen. Mitä nopeammin hoito aloitetaan, sitä parempi onnistumisen todennäköisyys on.

13. parantunut Vierailija

Olen käyttänyt lähes kaikkea.
    -Lääkärin määräämät lääkkeet. Söin ½-vuotta ja parani. Uusi heti lääkityksen loputtua.
    -Vocca ei parantanut
    - teepuuöljy ei parantanut

- Nailprotectorilla parani, kun käytin ohjeen mukaan. Nyt kun kynnet on parantuneet, noin kerran viikossa pyyhin kynnet sillä, eikä minkäänlaisia merkkejä uusimisesta.
    Kaikista varmin, edullisin ja vaivaton hoito.

14. sienelle veks Vierailija

Söin joskus 15v sitten tosi tujun kuurin, lähti mutta tuli takaisin, oli silloin vain yhdessä kynnessä, lääkäri väitti ettei ole sieni kun kynsiaihio on vaurioitunut. Tappelin vastaan ja näytteet otettiin, oli sieni. Sain kolmen kuukauden kuurin pillereitä, ei mitään vaikutusta. Sittemmin levisi kaikkiin kynsiin ! ! ! Kokeilin etikkaa ja soodaa, ei lähtenyt. joitakin viikkoja sitten ostin naloxia, toinen tuubi juuri otettu käyttöön, nyt yksi kynsi on melkein terve ja joka ainoassa muussakin kynnessä tervettä hyvän matkaa kasvamassa :D Olen todella tyytyväinen, luulin että tämä inhottava vaiva säilyy minulla lopun ikääni ! Kesää odotellessa, vihdoinkin minäkin voin käyttää sandaaleja :D :D :D

15. katsu Vierailija

Itselläni on ollut oikean jalan neljässä kynnessä sieni parin vuoden ajan. Kokeilin tea tree öljyt, naloxit, sun muut, mutta ei ollut juurikaan apua. Sitten aloin hieroa kynsiin joka ilta parafiiniöljyä ja yöksi sujautin sukat jalkaan. Olin jo varannut ajan lääkäriin näytteenottoa varten, ja kun näytettä otettiin kynnet olivat jo huomattavasti paremman näköiset. Natiivinäytteessä oli sienirihmastoa, mutta viljely negatiivinen, todennäköisesti siellä kuitenkin sieni on. Sisäistä lääkekuuria en aio kuitenkaan aloittaa, jatkan sitkeästi öljyn kanssa. Se auttaa samalla talven karhentamiin kantapäihin ja nyt enää pikkuvarpaan kynnen päässä ja isonvarpaan kynnen sivuissa on vaaleaa aluetta, muut kynnet näyttävät terveiltä, kun olen leikannut sairaan kynnenosan pois kynsien kasvaessa. En osaa sanoa onko öljy-laadulla merkitystä, itselläni vain sattui olemaan parafiiniöljyä, kun olen sitä antanut kissoille karvapallojen suolistossa kulkeutumista helpottamaan.

16. mestari Vierailija

6kk naloxia _joka päivä_, nyt alkaa kynsi olemaan kunnossa. 3kk kohdalla alkoi vaikutus vasta näkymään...

17. kokeiltu on.. Vierailija

NEOAMISEPT apteekista, siitä vihdoin tuli apu!
    Pidä kynnet lyhyenä.
    Päivittäin kostuta kynnet esim. vanulapun avulla.
    Voit desinfioida tällä kengät myös.
    Turvallinen ja on ainakin mun sieni vihdoin hävinnyt!

18. Marjastaja53 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Pitääkö soodakylvetyksen jälkeen huuhdella jalat vai saako jäädä vaikuttamaan pelkästään kuivaamalla? Joku harrasti soodakylvetystä, voisitko vastata? Ja onko ollut apua? Käytitkö miten pitkään soodakylpyä?

19. hannele Vierailija

parasta,millä hoitaa myös kynsisieniongelmaa on KAMFERT-tipat(EI Kamfert-sprii! ) apteekista.Halpa ja maailman paras keino.Käytä SÄÄNNÖLLISESTI päivittäin märällä tupolla kastellen 3-5 x.UOTE=Mistä;7129460]Mistä sä sitä öljyä ostat ?

Minulla on ollut kymmeniä vuosia sienen näköistä, mutta kukaan ei ole osannut ottaa näytettä niin että se olisi saatu esille. Vasta pari vuotta sitten löysin lääkärin, joka osasi ottaa näytteen, ja näyte kertoi olevan sienestä kyse.

Hoidettiin kahdella Lamsil-pillerikuurilla ja se katosi. Nyt huomasin, että se on paukahtanut takaisin. Mutta se ei suinkaan ole koskaan ollut joka varpaassa, ja toinen jalka on ollut puhdas kokonaan.
    Nytkin se sieni on eri varpaan kynnessä kuin viimeksi, kun hoito tehtiin.

Minulla on vain sellainen ongelma, etten voi hävittää kenkiä, koska uusia ei taas tiedä, koska jalkaan mahtuvat löytyvät.
    Sehän minunsa mielenkiintoisa onkin, miksi se ei sitten ole molemmissa jaloissa, ja kaikissa varpaiden kynsissä, ja varmasti tartuntoja on.

Ja ei se ole sormien kynsiin tarttunut, vaikka paljain käsin sitä on kynsiä leikellyt, ja käsitellyt saastuneita kynsiä.[/QUOTE]

20. pihkalakka Vierailija

21. Luontaishoitaja Vierailija

Sisäisesti nautittavat sienilääkkeet OVAT TODELLA KOVIA MYRKKYJÄ, joita kenenkään ei pitäisi käyttää! Miettikääpä hetki, suun kautta nautittava lääke tehoaa varpaan kynnessä muhivaan sieneen...... hmmmmm. Osaako se mennä sinne varpaaseen täsmähoitamaan sitä infektoitunutta kynttä? No ei todellakaan vaan se vaikuttaa koko kehoon imusolmukkeiden ja umpieritysjärjestelmän kautta. Suun kautta nautittavat sienilääkkeet ovat todella todella kovia myrkkyjä! Kenenkään ei pitäisi niitä nauttia! Hoitakaa 3% peroksidilla tai etikalla tai teatree öljyllä. Kokeilkaa mikä tepsii, sillä sieniäkin on erilaisia. Yksi lääke tehoaa yhteen ja toinen toiseen. Suolakylvyt jaloille ovat hyvät. Hiekkapaperit käyttöön ja viilat. Poistakaa mekaanisesti sitä vaurioitunutta kynttä. Ja malttia siihen hoitamiseen. Siihen menee aikaa MUTTA VAIVA TAATUSTI KANNATTAA!!!!

22. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    16
    Mikä on lähteesi tälle väittämälle?

23. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    Mikä on lähteesi väittämälle että näin ei olisi. ??

24. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    16
    En ole väittänyt tuollaista.

25. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    En minäkään.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi