Kyselenpä täältä hieman neuvoja/kokemuksia jos löytyy....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tööt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tööt"

Vieras
Tilanne on se että olemme uusperhe. Ollut jo monta vuotta. Minulla kaksi lasta edellisestä liitosta, biologinen isä näkee toista lasta n.viisi kertaa vuodessa ja toista ei ollenkaan, ei ole missään yhteydessä eikä lapsi tunne isäänsä koska oli vauva kun erottiin. SIlti meillä on yhteishuoltajuus molemmista, mikä on täysin hullua.
Voisinko yksin hakea yksinhuoltajuutta ilman biologisen isän suostumusta?
Ja voiko isäpuoli adoptoida tämän lapsen omakseen ilman biologisen isän suostumusta koska häntä lapsi pitää isänään ja sitä onkin?
Ainut yhteys biologiseen isään on tämä biologisuus, ei mitään muuta.

Varmasti voit hakea yksinhuoltajuutta. Isäpuolen "adoptoimisesta" en nyt tiedä onko mitään järkeä.. Turhaa vaivaa ja säätöä, kun mitä sillä edes tekee? Itsekin olen kasvanut ilman biologista isää, eikä se ole haitannut mitenkään. Ei tarvi väen vängällä isää alkaa tehtailemaan lapsille.

En tehtaile väen vängällä isää lapselle vaan tämä isäpuoli on lapsen isä, on kasvattanut lapsen vauvasta asti ja lapselle hän on rakas isä. Tietynlaisen turvan se lapselle toisi että isäpuoli saisi tuon adoption..esim. jos minulle sattuisi jotain niin lapsi jäisi isäpuolelle.

isä on siis tunnustanut lapsen jos kerta yhteishuoltajuus? sillon taitaa adoptoiminen olla vaikeaa, paitsi jos biologinen isä suostuu niin en sitten tiedä mitä lakipykälät sanoo.. yksinhuoltajuutta voit toki hakea ja varmasti saat sen ainakin pienemmän kohdalla juuri siksi, ettei isänsä ole tätä koskaan tyyliin nähnytkään

[QUOTE="myy";28734561]isä on siis tunnustanut lapsen jos kerta yhteishuoltajuus? sillon taitaa adoptoiminen olla vaikeaa, paitsi jos biologinen isä suostuu niin en sitten tiedä mitä lakipykälät sanoo.. yksinhuoltajuutta voit toki hakea ja varmasti saat sen ainakin pienemmän kohdalla juuri siksi, ettei isänsä ole tätä koskaan tyyliin nähnytkään[/QUOTE]

On tunnustanut lapsen. Mutta jostain luin että sitä adoptiota olisi ehkä mahdollista hakea ilman suostumustakin kun hän ei ole lapseen missään yhteydessä.. En sitten tiedä onko tuo oikeaa tietoa.. Mutta täytyy ensi viikolla soittaa lastenvalvojalle ja kysellä tarkemmin, nyt hän ei ole töissä. Ainakin tuota yksinhuoltajuutta haen.

Yhteistyössä