Kyselin aiemmin harmaana patista rinnassa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katie-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

katie-

Aktiivinen jäsen
06.07.2007
3 161
0
36
Kuorevaara
ja mietiskelin nyt että onko täällä ketään jolla olis ollut pieni liikkuva patti rinnassa, nännipihan alueella ja se olisi ollut syöpä tai kasvain vaikka suvussa ei sellaista olisikaan ollut.. Lääkärisä käyty ja ultraan sain ajan kuukauden päähän, en oo sitä sen enempää mietiskellyt kun lääkärikin sano että tuskin mikään vaarallinen, mutta nyt kaikki huonot asiat tuntuu kasaantuvan kerralla niin mikspä ei sitten syöpää ois siihen samaan kertaan....

Monta kertaa on ollut ja mennyt, lääkärissäkin käynyt ja maitorauhaset kuulema joskus tuntuu sellaisina liikkuvina patteina. 15v jo niitä ihmetellyt enkä ole kuollut. Joten tuskin on syöpää ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Monta kertaa on ollut ja mennyt, lääkärissäkin käynyt ja maitorauhaset kuulema joskus tuntuu sellaisina liikkuvina patteina. 15v jo niitä ihmetellyt enkä ole kuollut. Joten tuskin on syöpää ollut.

Voiskohan tuon ultran jättää sitten väliin ja antaa senkin ajan sellaiselle joka sitä oikeasti tarviisi? Lääkärillekkin jo sanoin että en mene jos ei näillä puheilla luultavasti ole vakavaa. Pati tosin kasvanut mutta lääkäri sanoi että sitä ei tarvitse leikata jos se ei kasva itseään todella häiritseväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
En jättäisi ultraa väliin missään nimessä!

Kyllä miekin oon miettinyt että varmasti saisin mielen rauhan sielä, mutta varmasti on ihmisiä joilla on se "todellinen ongelmakin" niin en haluis mennä sinne vaan sen takia että lääkäri toteaa että kaikki kunnossa. Siis hyvähän se olisi, mutta joku voisi tuollakin ajalla saada varmistuksen pahempaan vaivaan nopeammin :/ Tuntu vaan että lääkäri laittoi ihan oman itsensä takia minut sinne ultraan että saa tiedon onko se syöpä, kasvain vai ei. (kuulemma leikellyt monta kertaa kasvaimia yms,kirurgin koulutuksen saanut) Ja itse siis ensin kieltäydyin ennenkuin lääkäri sanoin että se olisi hyvä mennä ja varmistuttaa..

ET jätä ultraa väliin! Lääkäri ei voi sanoa pintapuolisesti mitään varmaa. Tuo asia jää vaivaamaan ja joudut kuitenkin sinne ultraan ja silloin pelkäät jo tosissasi.

Mulla on semmoinen pallero, isompi kuin peukalon pään kokoinen. Se huomattiin kun kävin ekat pillerit 15-vuotiaana, ja lääkäri tutki rinnat. Siitä otettiin koepala, ja todettiin harmittomaksi rasvakudosmöykyksi. Kannattaa mennä sinne ultraan, varmuuden vuoksi.

No mietin etten mene edes lääkäriin koska tää on todellakin pienempi kuin herne vaan ihmettelin kun en ennen ole tuota huomannut. Nännikorut otin tosin kk. takaperin mutta ei siitä kuulemma voi johtua. Tällä hetkellä niin paljon muitakin täekeämpiä asioita mietittävä niiin mietiskelin vain josko peruisinkin tuon ajan ja antaisin sen jollekkin joka sitä todella tarvitsee. Lääkäri oli aikas varma että ei ole vakavaa koska suvussakaan ei ole ollut mitään..

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
sähän oot jotain parikymppinen just ja just.
harvoin parikymppisillä on rintasyöpää.

Sitäpä itekkin mietin kun lääkäri sano että oon sen verran nuorikin vielä ja suvussa ei ole mitään niin uskon että tuo häviää itekseen. Lekurille menoakin mietin viikon ennenkuin varasin ajan, ois pitänyt tajuta että ei se ole mitään vakavaa.

Mites kun tää patti on alkanut pienentyä, melkein hävinnyt, niin eihän mulla periaatteessa oo enää mitään ultrattavaa.. Ahistaa vaan turhan takia sinne mennä et ei mulla nyt kyllä oo enää koko pattiakaan. Pitäskö lekurille soitella huomenna ja kysyy josko perun sen ajan sittenkin, enkä ens kerran näin helpolla varaile aikoja.

Alkuperäinen kirjoittaja katie-:
Mites kun tää patti on alkanut pienentyä, melkein hävinnyt, niin eihän mulla periaatteessa oo enää mitään ultrattavaa.. Ahistaa vaan turhan takia sinne mennä et ei mulla nyt kyllä oo enää koko pattiakaan. Pitäskö lekurille soitella huomenna ja kysyy josko perun sen ajan sittenkin, enkä ens kerran näin helpolla varaile aikoja.

Mitä sä menetät siinä, että käyt tarkistaan?

Itseltäni löytyi 17-vuotiaana rinnasta patti. Kävin ultrassa ja todettiin, että ei rinnat elävät kuukautiskierron mukaan. Sain mielenrauhan.

menet sinne ultraan.
vaikka sä olet nuori ja todennäköisesti ei ole mitään huolta, niin silti on fiksumpaa poissulkea se pienikin mahdollisuus.
kukaan joka "oikeasti" tarvii ultrausta tms,ei kärsi sen takia että sinullekin se tehdään!

En halua mitenkään pelotella, ja korostan että luultavasti on hyvänlaatuista. Mutta työskentelen patologian laboratoriossa ja kyllä nuoriltakin rintasyöpää löytyy. Ja lääkärit ei sinne huvikseen määräile, vaan poissulkututkimus on hyvä tehdä ja täysin aiheellista jos muutoksia. Jos olisikin jotain patologista, niin sitten voisit miettiä että miksi en mennyt sinne uä silloin kun sen vielä olisi voinut poistaa ilman että olisi levinnyt jne. Ja luultavasti tosiaan on hyvänlaatuinen, mutta mene ihmeessä, ottavat näytteen sitten jos tarvis.

Ei siinä muuten mitään, haluun tietenkin varmistuksen mutta lääkäri sanoi että jos on joku tulehdus vaan vai mikä se oli niin lähtee koko patti iteksiään pois eikä vaadi hoitoa ja tää on pienentynyt paljon ja aika on vasta 23.6 ja jos on siihen mennessä hävinnyt niin eihän mulla ole enää mitään vaivaakaan niin tarviiko sitä enää ultraankaan mennä?

Aivan ehdottomasti menet sinne ultraan. Mitä tärkeämpää ei elämässä olekkaan kuin oma terveys. Mun ystävän serkulla, joka oli 23- vuotias, leikattiin juuri hetki sitten rinnasta kasvain. Sitä en tiedä, oliko suvussa syöpää vai ei, mutta kyllä nuorenkin patti pitää tutkia.

Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljainen:
Älä nyt ainakaan vielä sitä aikaa peruuta, katsot sinne lähemmäs ja jos se nyt kokonaan häviää, niin sitten asia voi olla eri, mutta silti siitä kannattaa jutella lääkärin kanssa ensin.

Niin miekin mietin että jos kokonaan häviä niin sitten viimeistään soitan lekurille ja perun sen ajan että en aivan suotta sinne mene.

Yhteistyössä