Kysely: vaikuttaako parisuhteeseen remontointitaito, auto yms? Oikeasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmästelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hämmästelijä

Vieras
Tuosta kaverin miehelle naureskelu-ketjusta tuli tällainen kysymys mieleeni ja toivoisin saavani vastauksia siihen, kuinka monelle naiselle miehen remontointitaidot yms. asiat merkitsevät parisuhdekriteerinä. Miehet saisivat mielellään kertoa, merkitsevätkö heille esimerkiksi naisen kokkaustaidot tms. asiat, jotka voidaan katsoa samalla tavalla perinteikkäiksi "naisen" tehtäviksi. Se olisi myös mielenkiintoista tietää, merkitseekö miehen auto/autottomuus.

Kerrotko myös ikäsi, lasten määrän ja sekä oman että miehesi koulutuksen ja työtilanteen noin suurinpiirtein.

Minulle mies on ennen kaikkea ystävä ja elämänkumppani, jonka kanssa jakaa arki ja perhe-elämä. Emme kumpikaan osaa nikkaroida tai ommella, eivätkä tallaiset asiat painaneet lainkaan parinvalinnassa.

Kumpikin akateemisia ja asiantuntijatehtävissä, minä keskipalkkainen, mies tienaa huomattavasti paremmin. Yksi lapsi. Auto löytyy, mutta sitä ei juuri käytetä, koska asumme keskustassa.

Kyllä vaikuttaa, en osaisi kuvitella edes että asuisin miehen kanssa joka ei osaisi tikkuristiin laittaa jos kotona pitäisi jotain remppahommia tehdä tai autoa korjata.

Iso okt ja vähän väliä on jotain pienempää ja isompaa laittoa, myös autot alkaa sitä ikäluokkaa olemaan että kulutusosaa jos toista pitää vaihtaa. ;)
Itse taas ompelen ja kokkaan ihan "harrastuksenakin".
Parikymppisiä, lapsia 2kpl, käteen tulee n. 5000e/kk

No ei meillä kyllä seurustelun alkuvaiheessa merkanneet mitään kokkaustaidot tai remppataidot. Mutta ehkä ne tulivat sitten tässä vuosien varrella kuvioihin mukaan elämäntilanteiden mukaan. Mielestäni kaikkia asioita voi opetella ja ne voi oppia jos haluaa. JOs perhe haluaa muuttaa esim ok-taloon niin silloin mielestäni kannattaa varautua siihen että remppahommaa/pientä korjausta tulee aika ajoin vastaan ja ne voi opetella - joko mies tai nainen. Samoin lasten synnyttyä olen tullut hyväksi kokiksi - paikoin pakonkin sanelemana koska haluan tarjota perheelleni terveellistä ruokaa. Eri asia olisi esim miehen kanssa joka ei välitä/viitsi opetella pienintäkään naulan laittoa seinään ja haluaisi kuitenkin asua ok-talossa. Se olisi vähän ikävyyksien kerjäämistä.

Asioita pitää opetella tai sitten pitää tyytyä siihen mitä osaa ja sopeuttaa elämä sen mukaan.

Arvostan, jos mies osaa tehdä remonttihommia, autonkorjausjuttuja sun muita. Mieheni osaa niitä onneksi tehdä jonkun verran :) Ei tosin ole syy miksi mieheni kanssa yhdessä olen. Aikoinaan tapailin yhtä miestä, joka oli kaikin puolin hyvin tunari tuollaisissa asioissa, aika neitimäinen. Ei kyllä yhtään ollu muutenkaan minun tyyppinen ihminen.

Minusta on melkein parempi, jos mies ei osaisi rempata, kun meillä on varaa ostaakin remonttipalvelut. Kun on kuitenkin päivätyöt. Jäisi enemmän aikaa perheelle, kun mies ei olisi niin innostunut remppailemaan ja korjailemaan. Kun on rahaa maksaakin noista töistä. Mutta minkäs voin. Eli ei nuo asiat minulle ole tärkeitä, mutta koulutus ja kohtuulliset tulot merkkaa.

Siis täh! No vastaan, että arvostan aviomiehessäni hänen kädentaitojaan, osaa remontoida ja huoltaa autot yms. Itse kokkaan arkiruoat ja osaan kyllä tarvittaessa ommella ja neuloa. Yhteisiä vuosia on takana 18 ja kaksi lasta. Ja mitä muuta piti kertoa. Minulla on akateeminen koulutus ja mielestäni kohtuullisen hyvät tulot. Miehellä ylioppilaskoulutus + ammattikoulu ja pyörittää omaa firmaa, tulotaso hyvä. Ikää molemmilla noin 40 vuotta. Mies osaa kyllä kuunnella ja tukea ja keskustella, mutta pidän myös siitä, että perinteiset miestentyöt onnistuvat.

Itselleni ei kriteeri, ex-poikaystävä ei osannut tehdä mitään ns. miesten töitä, mutta siivosi ja silitti mielellään, nykyinen mieheni on kokki, ja muutenkin kätevä käsistään kaiken maailman nikkaroinnissa. Ehkä se on kunkin mielenkiinnosta kiinni,sitä osaa tai yrittää opetella asioita jotka kiinnostaa... Tai jossain tapauksissa on pakko oppia... ;)

Olemme päälle 30siä, 1 lapsi, yrittäjiä. 2 autoa.

Minut tosin on kasvatettu siihen ettei naisten ja miesten töitä ole erikseen vaan naiset voivat tehdä kaiken... jos ei onnistunut sirkkelöinti olisin ilman polttopuita tai autonrenkaanvaihto niin sitten ei asettu. Isä kävi töissä ja se riitti... Itselleni ei parisuhteessa riitä!!!

Viimeksi muokattu:
Eka mieheni osas kaiken, toka ei mitään ja tämä kolmas ja viimeinen osaa taas. Tokan kanssa suhde ei loppunut osaamattomuuteen, joten sanoisin että ei vaikuta. Helpottaa muuta elämistä toki :)

Yhteistyössä