Hae Anna.fi-sivustolta

Kystoskopia ja järjetön pelko

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä Ressukka, 03.11.2008.

1. ejh Vierailija

2. vierailija Vierailija

Kävin tänään virtsarakon tähystyksessä HUS:n vatsakeskuksessa. Etukäteen kauhukertomuksia lukeneena olin aivan paniikissa. Nyt haluan tyynnytellä muita käyntiä odottavia, pelko oli aivan turhaa! Toimenpide kesti 5 minuuttia ja tuntui suunnitteen samalta kuin verikoe, eli pieni nipistys ja siinä se. Jälkeenpäin virtsaaminenkin on ollut ihan kivutonta. :) T. helpottunut nainen

3. vierailija Vierailija

Päädyin tälle keskustelu palstalle, koska minulle tehtiin tänään neljännen kerran virtsarakon tähystys. Oli kiva lukea kohtalotovereiden kommentit asiasta josta yleensä liikoja huudella. Olen mies ja 18-vuotta sitten sain pahan virtsatulehduksen. Siitä alkoi rumba eikä loppua näy. Sillointällöin on verivirtsaisuutta, ja taas tähystetään, etenkin viimeisen 5-vuoden aikana. Eturauhanen myös oireillut, mutta pysynyt kuosissa lääkkeillä toistaiseksi. Niin siitä kivusta toimenpiteen aikana. Ensimmäisellä kerralla lääkäri aloitti toimenpiteen heti kun pääsin lavitsalle pitkälleen, puudutusgeeli ei ehtinyt vaikuttaa yhtään. Silloin kyllä sattui, mutta ei mitenkään mahdottomasti. Toisella kerralla osasin odottaa, että sattuu, mutta eipäs sattunutkaan. Yksityisen puolen lääkäri odotti, ja antoi puudutuksen rauhassa vaikuttaa, ennenkuin aloitti toimenpiteen. Tämmönen tarina minulla. Tsemppiä kaikille v-vaivoista kärsiville, ja kyllä se koronavirus joskus on nujerrettu.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri