Kysyisin vielä paniikkihäiriöstä ja Cipralex lääkkeestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaana taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaana taas

Vieras
Mulle siis määrättiin tuota paniikkihäiriöön.
Mutta voiko paniikkihäiriö jäädä päälle?
Siis kun oli paha kohtaus, niin siitä asti on sydän hakannut usein ja sellanen sekava olo. Ja pään sisällä levottomuus.
Asiat hyppii toisesta toiseen.

Masennusta en usko tunnistavani koska olen pirteä ja teen koko ajan jotain.

Nyt minua alkoi vaivaamaan, että jos aloitan tuon Cipralexin, niin menekö ylikierroksille?

Kun nyt tuntuu pää niin levottomalta kuin myös ajatukset.
Vai johtuuko se tästä paniikkihäiriöstä?
Vai voisiko olla ahdistusta?

Auttakaa, minua niin arveluttaa tuo lääkkeen aloitus.

Mulla on ollut paniikkihäiriö joskus niin paha että paniikki oli koko ajan päällä.
Cipralex myös minulla oli lääkkeenä ja ihan hyvät kokemukset siitä mutta nyt en enää muutamaan vuoteen ole käyttänyt lääkkeitä, paitsi luontaistuotteita.
Et varmaan ylikierroksille mene Cipralexista, sehän vaan "tasoittaa", yms ei se taikaiskusta pistä suhun vielä lisää virtaa jos ymmärrät mitä tarkoitan :)

Niin ja mulla nyt 3 päivää mennyt opamox 15mg kolmesti vuorokaudessa, mutta siltikin on noita edellä kuvaamia oireita.

Liittyykö tuohon panuiikkihäiriöön tuo pään sisäinen levottomuus sellanen sekava levoton olo?

Niin ja sitä lisä virtaa en mielestäni tarvitse, koska olen ihan virkeä ja jaksava muutenkin, niin siksi pelottaa tuo lääkitys.

5mg laitettiin aloitukseen, mutta itse pohdin että kokeilenko vaikka 2,5mg vaikka 3 päivää näin alussa.
Pelottaa myös ne sivuoireet siis jos paniikit ja ahdistus pahenee.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaana taas:
Niin ja mulla nyt 3 päivää mennyt opamox 15mg kolmesti vuorokaudessa, mutta siltikin on noita edellä kuvaamia oireita.

Liittyykö tuohon panuiikkihäiriöön tuo pään sisäinen levottomuus sellanen sekava levoton olo?

onko sellanen olo että tuntuu että tulisit hullluksi oikeesti? mulla oli sellasia ainakin..paniikkioireita.

Mulla itsellä ei ole kokemusta tuosta Cipralexistä, mutta mies söi niitä melkein toista vuotta ja kokemukset oli hyviä.. Vei paniikkihäiriön oireet kokonaan pois ja kun lopetti lääkkeiden syönnin porrastetusti niin ei elimistö mennyt uudelleen sekaisin! Ja kannattaahan niitä kokeilla, miehellä ei ainakaan noi opamoxit sun muut auttanu ku hetkellisesti..

söin samaista lääkettä ja joskus muinoin seroniliä. tuntu ettei auttanut ainakaan sekavuuteeni mut paniikki ehkä vähän lieveni muttei loppunut. olen tullut siihen tulokseen etten mitään suuhuni pistä ja mies saa hulluuteni kanssa oppia elämään niinkuin itsekkin selvisihän ne kylähullut muinoinkin ennen lääkkeitä. olen oppinut tunnistamaan maanisen luonteeni ja yritän voittaa paniikkia aiheuttavat tilanteet ja etenkin paikat tiedostamalla asian

Cipralex nyt semmonen turhanpäiväinen lääke. Tungetaan kouraan jos vähänkin ahdistaa tai vituttaa. Sama juttu on näiden beetasalpaajien kanssa. Jengi syö beetasalpaajia yhtä paljon kuin buranaa.

Olen syönyt cipralexia masennukseen ja hyväksi olen lääkkeen havainnut. Eiköhän se kutakuinkin samalla tavalla vaikuta paniikkihäiriöönkin (kun eihän se lääke voi tietää mihin vaivaan sitä on määrätty). Ei se millekään ylikierroksille mua pistänyt, helpottipa vain ahdistusta.