Kysyisin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukkanen86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kukkanen86

Uusi jäsen
26.03.2008
4
0
1
Minulle tuli painoa parissa kuukaudessa n.8kg. En vaihtanut ruokavaliotani mitenkään, siksi ihmettelen suuresti ja ahdistaa! Aloitin silloin mirtatsepiini 15mg unettomuuteen, voisko se vaikuttaa? Minulla oli myös ehkäsypillerit. ja sitten loppui imetys, mutta loppuimetysaikana paino tippui paljon pienessa ajassa ja tuli sitten pian takaisin ÄÄh, en tajua tätä painon nousua!!! :/ :(

Lääkkeet voi hyvin olla syynä painonnousuun. Samoin jotku ehkäisypillerit nostattavat muutaman kilon painoa. Imetyksen lopetus myös.. Varmaan kaikkien noiden syytä tuo painonnousu. Kannattaa noista lääkkeistä kysyä lääkäriltä..

Yleensä jotkut uni- ja mielialalääkkeet lisäävät nestettä kehossa (ei tietenkään mahdottomia määriä) ja lisäävät ruokahalua. Saattaa tuntua että syöt ihan normaalisti mutta suosittelen silti laittamaan vaikka ylös kaikki syömiset muutaman päivän ajalta niin siitä näkee miten paljon todellisuudessa tulee syötyä.

Tietyt lääkkeet ovat suuri syy painonnousuun. Jotkut aiheuttavat "syötättämistä", sitä vain syö ja syö ja syö. Vaikka ei olisi nälkä. Jos tätä jatkuu pitkään asiaa välttämättä edes huomaamatta, niin paino voi nousta rajustikin. Mutta kun asian tiedostaa, sen oppii hallitsemaan.

On toki lääkkeitä, jotka nostavat muutamia kiloja painoa ilman ylimääräistä syömistäkin. Mutta e-pillerit nostavat painoa vain 1-3kg. Näin olen ainakin kuullut, jo vuosia sitten tosin. Itselle ei pillerit sovi, enkä niitä ole syönyt moneen moneen vuoteen.

Tuosta lääkkeestä mistä kirjoitit oliko kyse sitten ihan tästä
MIRTATSAPIINI:
http://www.tohtori.fi/?page=0545318&searchtype=1&searchstring=^M&searchpage=2&id=8714960
"Lääkkeen käyttöön voi joskus liittyä painon nousua ja ruokahalun lisääntymistä." Eli kyse olisi juuri siitä mistä ensimmäisessä kappaleessa kirjoitin.

Lääkkeen lopetus pudottaa painoa jonkin verran. Paino ei voi nousta pysyvästi montaa kiloa kuukauden parin aikana. Palaaminen normaaliin elämän rytmiin painon pitäisi laskea lähes normaaliin itsestään.