Kysymyksiä Disflatylistä ja nenän tukkoisuudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Myttö

Jäsen
30.12.2004
64
0
6
Heipä hei!

Minulla on täällä seitsemän viikon ikäinen tyttövauva ja parikin asiaa on mielessä mitkä mietityttävät. Aattelinpa sitten kysäistä täältä. Ensinnäkin kyselisin onko täällä muita äitejä, joiden vauvalla on ollut pitkään nenän tukkoisuutta öisin? Meidän vauvalla tukkoisuutta on kestänyt jo viitisen viikkoa. Nenästä ei valu mitään vaan tukkoisuuden aiheuttaa keltainen, sitkeähkö räkä. Ja nimenomaan tätä räkää esiintyy vain öisin, päivällä tytön nenä on auki. Kuinka pitkäänhän tukkoisuus vielä kestää? Lastenlääkäri sanoi että kyseessä voi olla pitkittynyt infektio. Olen käyttänyt rään imemisessä keittosuolatippoja ja Nenä-Friidaa. Nyt minua huolettaa sekin että miten vauva kokee suolatippojen laiton sekä Nenä-Friidan käytön? Tekevätköhän ne kipeää :( ? Esim. jos nenän limakalvot ovat rikki, niin kirveleekö suolatipat? Voiko Nenä-Friidalla imaista "liian kovaa"? Itse yritän tehdä toimenpiteen aina mahdollisimman varovaisesti, mutta itkeehän se vauva ja se tuntuu niin kurjalta. Huoneilman kosteus on ok ja olemme nostaneet sängyn päätyäkin. Mitään muita oireita ei tytöllä ole nenän tukkoisuuden lisäksi. Mitähän tässä voisi vielä tehdä, jotta tukkoisuus saataisiin häviämään kokonaan :/ ? Hyviä vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan.

Lisäksi toinen asia mitä täällä pähkäilen, on Disflatylin anto. Meillä tyttö oli itkuinen iltaisin parin tunnin ajan, kunnes aloimme antamaan hänelle Disflatyliä. Nyt itkuisuus on kadonnut kokonaan ja meillä on täällä tyytyväinen tyttö. Kysyisinkin nyt että kuinka usein te muut annatte Disflatyliä ja kuinka monta tippaa kerralla? Me annamme sitä sen kolme kertaa päivässä ja kymmenen tippaa kerralla. Oletteko huomanneet että Disflatyl lisäisi pulauttelun määrää tai saisi vauvan pulauttelemaan sitä kitkerän hajuista oksennusta (?)? Itsestäni tuntuu että pulauttelu on lisääntynyt Disflatylin käytön myötä vaikka lastenlääkäri sanoi että sillä ei pitäisi olla sellaista vaikutusta..Otappa nyt sitten selvää.

Mielenkiinnolla kokemuksianne odotellen,

Myttö

Yhteistyössä