Kysymyksiä kynsien lakkaajille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Nyt kun vihdoista viimein olen saanut pitkät omat kynnet niin miten niissä saa lakan pysymään? Tuntuu ettei lakkaus pysy nättinä edes yhtä päivää ja en edes mitään tiskaushommia harrasta. Onko merkeissä eroja? Pitääkö olla aina esim. aluslakka, lakka ja päälilakka?

Nyt kokeilussa aluslakkana hilelakka. Joku kehui siihen hyvin tarttuvan. No aika näyttää. Kynnen pinta on kyllä ikävän karhea, vaikka päällä on toinen lakka. Onneksi ne pikkuhileet eivät kuitenkaan juuri erotu.

Ei mulla pysy ainakaan kun päivän siistinä ja toisen siedettävänä. En ole huomannut merkeissä mitään muuta eroa kuin että toiset vielä liuskottaa kynsiä enemmän kuin toiset. Se vähän auttaa kun kynnyt käy läpi sellasella pehmeällä viilalla jolle ne saa kiiltäväksi. Mikä sen nimi olikaan? Poistaa ihan vähän kynnen pintaa ja varmaan jotain rasvaa siitä.

Ja kannattaa lakata myös se läpinäkyvä lakka kynnen pään "yli" eli vähän kynnen kärjen päätäkin, ei kulu väri niin nopeasti.

Ja kynsitarroilla saa piristystä kynsiin :)

Merkeillä on tosiaan eroa. Mulla on aina aluslakka, 1-2 kerrosta varsinaista lakkaa (riippuen siitä kuinka peittää ) ja kirkas päällyslakka. Käytän pääasiassa Malavan lakkoja, joskin aluslakka on jotain muuta. Kestää hyvänä viitisen päivää, mutta teen käsillä paljon fyysistä työtä, joten ei ihmekään.

Silloin harvoin kun lakkaan kynnet, niin käytän aluslakkaa,lakkaa ja päällilakkaa. Ja kyllä mulla vaan niin tuppaa käymään, että max vrk:n pysyy siistinä. Sen verran tulee paljon ilmeisesti touhuttua ettei vaan pysy pidempään. Olen käyttänyt aikaisemmin Lumenen lakkoja ja nyt Mavalaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt kokeilussa aluslakkana hilelakka. Joku kehui siihen hyvin tarttuvan. No aika näyttää. Kynnen pinta on kyllä ikävän karhea, vaikka päällä on toinen lakka. Onneksi ne pikkuhileet eivät kuitenkaan juuri erotu.

Mulla kans hilelakka on niin tehokasta, ettei sitä meinaa saada kynsilakanpoistoaineella poiskaan... Teen hileillä värillä koristuksia, mutta harvoin koko kynttä lakkaan. Mäkään en tykkää siitä karheudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kukka:
On muuten aika hassua että sama lakka joka on käsissä, pysyy vaan päivän, mutta varpaankynsissä menee melkeen koko kesän...

Pitää muuten niiiiin paikkansa. Mulla on nyt tosi pinkit varpaat ja ne on ihanat. Kun jalat on ruskettuneet ja hoidetut niin pinkki lakka on herkullinen ja siellä se myös pysyy pitkään.

Yhteistyössä