kysymyksiä ovulaatiosta ja testeistä !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sorry
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sorry

Vieras
Sisältää yksityiskohtaista selontekoa.
Ne joita kuvottaa ja yököttää ja ei kiinnosta, painakaa tässä vaiheessa edellinen- näppäintä.

Mulla kierto säännöllinen 27. Mutta nyt pari kuukautta ollut kai vähän sekaisin, toissa kierto 23 ja edellinen 31. Ikinä ei ole noin pitkää kiertoa ollut ennen !

Ovista olen tikutellut jo neljän kuukauden ajan ja sen aina löytänyt, n 14pv ennen kuukautisia. Ilman tikkujakin osaan olevinaan ovulaation tunnistaa limoista.

kp10 eli tiistaina aloin ovista tikuttelemaan, silloin ihan haalea haamu/ viivanpaikka,
kp11 vähän selvempi haamu,
kp13 viiva vahvistui..
kp14 eli perjantaina jo aika vahva testiviiva muttei kuitenkaan ihan kontrolliviivan paksuinen. Näinä päivinä jo ollut valkovuotoa ja perjantaina se muuttui aavistuksen kirkkaammaksi.
kp15 eli eilen ihan kirkasta venyvää ovislimaa ja aamupäivällä testissä testiviiva ihan himpun vaaleampi kuin kontrolliviiva. Tulkitsin kuitenkin plussaksi kuitenkin kun oireetkin täsmää. Sitten iltapäivällä,tai alkuillasta 17 aikaan tuo limantulo loppui kuin seinään.
kp16 eli tänään, oli vielä yksi testi jäljellä joten ajattelin sen tehdä vaikka aika kuiva ajo on, eli ei oireita ja hämmästys oli suuri kun testiviivan paikalle tummui heti parissa sekunnissa vanhvempi viiva kuin koskaan ennen, eli ihan selkeä plussa, paljon vahvempi kuin kontrolliviiva. Mutta niitä ovisoireita ei enää ole..

Että mitäkä tää nyt meinaa ?
Miten kauan ovistestit näyttää oviksen jälkeen plussaa ja vahvistuuko ne viivat siitä sitten vielä oviksen jälkeen ?
Onko mulla ovis nyt sitten tulossa vasta 24-48h päästä, vai onko se tällä hetkellä vai mitä ?
Mies on ollut koko viikonlopun työmatkalla ja tulee tänään vasta alkuillasta, voisikohan vielä siis olla tsäänssejä ? :>

Kiitäs jo etukäteen kovasti jos viitsitte vähän valaista ! :)

Kyllä se ovulaatio on varmaan jo ollut, ei ne testit niin tarkkoja oo. Mittaa vaan lh-huipun. Ootko mitannu lämpöjä? Ovulaation jälkeenhän lämmöt nousee ja siitä tietää että ovulaatio meni jo.

Testit näyttää tosiaankin LH-huipun, jonka JÄLKEEN ovis tulee. Eli kyllä sulla se ovis on tulossa vasta (voi kyllä tulla jo aiemminkin kuin 24 h testiplussan jälkeen, riippuu siitäkin kuinka usein testaa). Limat tulee useinkin ennen ovista (jolloin on myös hyvä jo niitä siittiöitä saada :) Jossain oli tutkittukin sitä miten hyvin naisten tuntemukset oviksesta pitivät paikkansa, eivätkä omat tuntemukset oviksen tapahtumisajasta pitäneet kovinkaan hyvin paikkaansa.

Niin, sullahan oli tosiaan vahvoja viivoja ollut jo aikaisemmin... nimittäin testitkin on sitten erilaisia, miten herkästi näyttää (eli joissakin testeissä jo melkein yhtä vahva viiva tarkoittaa plussaa). Eli enpä menekään sanomaan enää, milloin sulla olis ovis ollut :) Digitesti olis paras, siinä ei tarttee viivojen vahvuuksia arpoa.

Kiitos paljon vastauksistanne ja sori kun en tänne aiemmin kerennyt !

Tänään se viiva oli siis tuplasti kontrolliviivaa tummempi ja noihin edellispäivän testeihin verrattuna, ei voi verratakaan. Eli aika haljuja ne sitten oli, tänään siis ihan selvä positiivinen.

Kaikkina päivinä olen tehnyt saman merkin, tai siis samoilla testeillä ja kävin vielä äsken digitestin joka sekin antoi hymiön.

Eli mitähän siis, kuivaa on kuin aavikolla.. että sitä mäkin mietin,e ttä eihän ne siittiöt siellä sillioin kovin elä :o

Ähh, mä kyllä vaan tuun ihan hulluksi noiden testien kanssa !
Muilla on tuollaisia one step- puikkotestejä. Ei siis liuskoja, joita oon aiemmin käyttäny.

Ja kun tuohon digitestiin tuli se hymiö, aiemmin en oo siis niitä tehnyt, niin jos ovis on ollut eilen niin voikohan nuo testit sitten vaan vielä näyttää ?

Mulla näyttää aina n 5pv ovista ennen haamua, joka vahvistuu sitten niin kauan että ovis on ollut. Viime kuussa lopetin testauksen ovikseen, mutta testasin sit oviksesta kaksi päivää parina päivänä ja oli negaa.

En nyt tiedä tosiaan että mitähän..

Yhteistyössä