kysymyksiä teille kenen (teini-ikäisillä) lapsilla on yhteinen huone

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Onko lapset samaa vai eri sukupuolta ja miten he suhtautuvat siihen että heillä on yhteinen huone? pyytävätkö he usein omaa huonetta tai siis ovatko harmissaan kun sitä ei ole? miten vanhempana ajattelet asiasta?

itse olen kärsinyt lapsena ja nuorena siitä että mulla ei ollut omaa huonetta, tosin ei edes sisaruksen kanssa jaetua huonetta vaan mun peti ja koulupöytä oli ns kamarissa. meillä on kaksi tyttöä 3 vuoden ikäerolla. näyttää siltä ettei meidän rahat yksinkertaisesti anna myöden ostaa niin isoa taloa että molemmille olis oma huone. ovat vielä siinä iässä etteivät hirveästi vaadi, mutta meidän rahatilannekaan ei tästä pajon parane. sekin on tietty musta hyvä että heillä on edes yhteinen huone, mutta toki haluaisin antaa heille mahdollisuuden myös omaan rauhaan. oletteko pyrkineet tietoisesti jörjestämään sen muuten?

Meillä on isommilla muksuilla yhteinen huone (poika 15v, tai parin viikon päästä täyttää, ja tyttö 10v)

noilla on sama ikäero kuin mulla ja mun veljellä, ja meilläkin oli yhteinen huone..

ainakaan vielä ei ole mitään isompia ongelmia ollut, jos ei oteta huomioon sitä, et tyttö ei tykkää nukkua siellä huoneessa silloin kun isoveli ei oo paikalla, kun sitä pelottaa olla yksin :D

ollaan harkittu muuttamista isompaan asuntoon, ja todennäköisesti silloin poika saa oman huoneen, ja sitten tuo 10v saa tuon pikkusiskon (2v) nukkumaan yhteiseen huoneeseen.

sori kun haluan vastata vaikken kuulukkaan ns kohderyhmään ; D
ite kanssa asunut pienen ikäni kahden isoveljen kanssa samassa huoneessa johon ei mahtunut kuin tuplakouluöytä ja kerrossänky ja tavis sänky..n puolen metrin päässä toisistaan ja kaikki seinissä kiinni...eli ahdasta oli!(varsinki kun isoveljet muutti vasta päälle 20 veenä kotoo pois!!)

mun mielestä sun tapauksessa ei nyt niin hirvee juttu ole kun molemmat kuitenkin samaa sukupuolta...
olisko teillä mahdollista jakaa huonetta esim laittamalla keskelle kaksi hyllykköä niin että toinen aina toiselle puolelle ja sit se takaosa olis vaikka julisteiden tms kiinnityspaikka...näin molemmat saisivat "omat" sopet mutta pystyvät silti jakaan ajatuksia "sermien" takaa??
mut ei ne kuole siihenkään jos joutuu huoneen ihan normistikkin jakaan..mun mielestä se kasvattaa lasta oleen muiden kanssa..

Meillä 13v ja 15v muuttivat yhteiseen huoneeseen pari kuukautta sitten, ihan vapaaehtoisesti.
Jaoimme huoneen keskeltä parilla kaapilla joten molemmilla on myös omaa rauhaa tarvittaessa.

Meillä on alakerralla lapsille yhteinen olohuone jossa koko porukka viettää paljon aikaansa.

Mun lapsuudenkotona oli paljon lapsia ja vain pari makkaria. Kun sitten lapsia muutti pois kotoa niin että jokaiselle kotiin jäävälle olisi ollut oma makkari niin silti lapset halus sen yhteisen makkarin. Aina kinuttiin omaa makkaria, mutta sitten kun sen olisi saanut niin ei enää haluttukkaan =)

Yhteistyössä