Kysymyksiä ulkomaanmatkasta (MONTA, en ole koskaan ollut ulkomailla)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jännittää ihan ***
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Varaudu sitten pitämään miehestä huolta... Siellä on paljon maksullisia naisia, rannalla, kaduilla, ravintoloissa. Jos mies esim. menee hakemaan teille baarista juotavaa, on melko todennäköistä, että hän palaa siellä kaksi naista käsipuolissa roikkuen. Eivätkä lähde minnekkään, vaikka kuinka komentaisi. Ja vaikka kuinka selittäisitte, että olette pariskunta, ne akat sättivät sinua, kun viet niiden tienestin...

Retkille kannattaa mennä mukaan, jos et ole paljon matkustanut ja kielipää ei kauhean hyvä niin ne suomalaisen matkatoimiston järjestämät on ihan loistava valinta. Näet vähän muutakin kuin hotellin ja lähiympäristön. Monessa kohteessa kaduilla matkatoimistoja, joissa myydään kansainvälisiä retkiä, ei siis suomenkielisiä oppaita, olemme olleet niilläkin ja usein kohteet on samat kuin suomalaisella matkatoimistolla mutta hinta hieman halvempi. Omin päinkin voi retkiä tehdä, jos uskaltaa ;) me olemme paljon tehneet, vuokranneet auton ja ajeltu minne mielii, ympäri saarta/aluetta ja pysähdytty syömään+uimaan jonnekkin mieluisaan paikkaan. Myös paikallisbussilla tai taksilla voi tehdä retkiä omin päin. Hotellilla on yleensä ihan suomeksi matkaopaskirja, jossa kerrotaan minne kannattaa mennä, matkareittejä, bussien reittejä ja hintoja jne. Se kirjanen kannattaa muutenkin tavata alusta loppuun, niin saat paljon tietoa kohteesta, suosituksia nähtävyyksistä, ostospaikoista, ravintoiloista, rannoista jne.

Monella suomalaisella matkatoimistolla on ekana/tokana päivänä tervetulotilaisuus, joka on ilmainen. Sinne ehdottomasti mukaan, sieltä saa paljon vinkkejä ja oppaalta voi kysyä mikä mieltä askarruttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Höpsönen:
Varaudu sitten pitämään miehestä huolta... Siellä on paljon maksullisia naisia, rannalla, kaduilla, ravintoloissa. Jos mies esim. menee hakemaan teille baarista juotavaa, on melko todennäköistä, että hän palaa siellä kaksi naista käsipuolissa roikkuen. Eivätkä lähde minnekkään, vaikka kuinka komentaisi. Ja vaikka kuinka selittäisitte, että olette pariskunta, ne akat sättivät sinua, kun viet niiden tienestin...

Höpö, höpö... älä pelottele, ei tuollaista tapahdu kuin miehesi unissa :) Maksullisia naisia on kaikkialla maailmassa, muttei ne liimaudu mieheen kuin iilimadot ellei mies rohkaise heitä ja katoavat taatusti taivaan tuuliin kun aviovaimo tulee paikalle :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Rahaa voi vaihtaa paikan päällä tai jopa nostaa kortilla sieltä esim visa tai visaelektron. Jos hotellissa vuokratavana tallelokero, se kannattaa ottaa ja rahat+passit sinne.

Eli paikanpäällä voi nostaa elektronilta?? Tää oli ihan yllätys :) Sittenhän saankin lisää rahaa matkakassaan kun lapsilisät tulevat kesken matkaa :)
Eli elektronkortti mukaan :)[/quote]

Kannattaa tarkistaa vielä. Itse olen nostanut elektronilla ainakin eestissä, espanjassa, turkissa. Joku provikka siitä menee, mutta on useimmiten pienempi kuin jos nostat tilin tyhjäksi suomessa ja vaihdat paikanpäällä valuuttaan, ottavathan ne vaihdostakin provikan.

Alkuperäinen kirjoittaja Höpsönen:

Omasta kokemuksestako puhut? Taidat olla aikamoinen horatsu kun bulgarian ilolinnut sekoittavat sinut yhdeksi heistä :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap the tyhmä:
Vielä sellainen kysymys, että voiko ulkomaille ottaa ihan kolmiolääkkeitäkin mukaan? Panacodeja tarttisin jos migreeni yllättää

Voi ottaa, pidä ne omassa myyntipakkauksessa ja kaikki ohjeet siellä paketin sisällä pakkaa käsimatkatavaroihin mukaan, ei koneen ruumaan. Ja resepti niihin mukaan, jos löytyy. Harvoin noiden yleisempien kanssa tulee ongelmia vaikkei reseptiä olisikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap the tyhmä:
Vielä sellainen kysymys, että voiko ulkomaille ottaa ihan kolmiolääkkeitäkin mukaan? Panacodeja tarttisin jos migreeni yllättää

Voi ottaa, pidä ne omassa myyntipakkauksessa ja kaikki ohjeet siellä paketin sisällä pakkaa käsimatkatavaroihin mukaan, ei koneen ruumaan. Ja resepti niihin mukaan, jos löytyy. Harvoin noiden yleisempien kanssa tulee ongelmia vaikkei reseptiä olisikaan.

Aivan, meillä oli ainakin ja ilman resptiä. Lasten pahoinvointilääkkeet oli kanssa pakattava käsimatkatavaroihin ja reseptit oli mukana.
Olthan tietoinen että turvatarkastuksen läpi et voi viedä nesteitä kuin tietyn määrän läpinäkyvässä pussissa?

Rahaa voi vaihtaa paikan päällä tai jopa nostaa kortilla sieltä esim visa tai visaelektron. Jos hotellissa vuokratavana tallelokero, se kannattaa ottaa ja rahat+passit sinne.

Eli paikanpäällä voi nostaa elektronilta?? Tää oli ihan yllätys :) Sittenhän saankin lisää rahaa matkakassaan kun lapsilisät tulevat kesken matkaa :)
Eli elektronkortti mukaan :)

Kannattaa tarkistaa vielä. Itse olen nostanut elektronilla ainakin eestissä, espanjassa, turkissa. Joku provikka siitä menee, mutta on useimmiten pienempi kuin jos nostat tilin tyhjäksi suomessa ja vaihdat paikanpäällä valuuttaan, ottavathan ne vaihdostakin provikan.

[/quote]
kyllä voi bulgariassa nostaa visa elektronilla rahaa,ihan niistä rahanvaihto pisteistä,ne on kaikista turvallisimmat kuin automaatit.ainakin opas näin sanoi viime kesänä,kun sunny beachilla oltiin.Ja lento kestää sen 3h,eli lyhyt on matka..:) hyvää matkaa vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

kyllä voi bulgariassa nostaa visa elektronilla rahaa,ihan niistä rahanvaihto pisteistä,ne on kaikista turvallisimmat kuin automaatit.ainakin opas näin sanoi viime kesänä,kun sunny beachilla oltiin.Ja lento kestää sen 3h,eli lyhyt on matka..:) hyvää matkaa vaan.
[/quote]

VAIN 3 tuntia??!? No sepäs menee sit nopsaan, ajattelin jo että jonkun 6h kestää niin mä oon koko matkan ihan paskat housuissa siellä sitten kun pelottaa niiin kovin, et kone tippuu :(

Mitäs te teette siellä koneessa aina sitten ajankuluksi??

Mitäs te teette siellä koneessa aina sitten ajankuluksi??

Ruokailussa menee oma aikansa, tarjotaankohan noin lyhyellä lennolla lämmin ruoka vai vaan välipalaa? No, sitä ennen tulee myyntikärry josta voit ostaa juomia, kannattaa ostaa se mitä koko lennon aikana tarvitsee. Ruoan kanssa tulee pieni vesiterta (1,5dl?) ja kahvi/tee.

Yleensä ruoan jälkeen tulee myyntikärryt, josta voi ostaa makeisia, suklaata, lahjatavaroita, juomia jne. siis taxfree tavaraa.

Lennoilla näytetään joku elokuva ja siihen myydään kuulokkeita, voit myös kuunnella niillä musiikkia. Iltalehden tai helsingin sanomat voi ostaa kärrystä, joka riville on jaettu niitä mainoslehtiä, joita voi lukea. Jos tuntuu että kaipaat enemmän tekemistä niin ota oma kirja tai lehti, ristisanoja tms mukaan. Lapset saa lennolla jonkun tehtäväkirjan, palapelin tms. Lapsille kannattaa varata muutakin tekemistä, mitä nyt mieleen juolahtaa ja voi istuallaan pienellä paikalla tehdä.

Vessassa jonottaessa menee kanssa aikaa eli 3h on nopeasti mennyt kun lasku valmistelutkin aloitetaan 20-30min ennen laskeutumista, jolloin pitää istua omalla paikalla, turavyöt kiinni ja selkänoja pystyssä.

Ota vaikka joku kirja tai lehti mukaan matkalukemiseksi tai sitten ristikkolehtiä yms. niin aika menee nopeasti. Lentokoneessa on myös yleensä joku lehti ja joissakin koneissa näytetään myös elokuvia

VAIN 3 tuntia??!? No sepäs menee sit nopsaan, ajattelin jo että jonkun 6h kestää niin mä oon koko matkan ihan paskat housuissa siellä sitten kun pelottaa niiin kovin, et kone tippuu :(

Mitäs te teette siellä koneessa aina sitten ajankuluksi??[/quote]

no voin sanoa sinulle,että minäkin olin kyllä kuin paskat housussa meidän menomatkan:/ pelotti niin vietävästi.kattelin ikkunasta ulos,yritin lukea vähän,ja siinähän tarjoillaan niin sanottu "lämmin"brunssi matkan aikana.meillä oli mennessä nakkeja ja munakasta ja sämpylä,kahvi ja tullessa ruishampparit:) ku oli syöty juteltiin miehen kanssa niitä näitä,onneksi mies ei pelännyt ollenkaan.Otin muuten semmosen lievän rauhoittavan ennen lentoa(lääkäriltä sain).tulomatkalla ei sitten pelottanutkaan.Minusta hyvän pituinen lentomatka:DD

Eniten pelottaa se, että se putoaa tms.. niin monta konetta nyt tippunut lähiaikoina :(

No höpsis. Joka ikinen päivä n. 60 000 kaupallista lentoa suoriutuu määränpäähänsä kunnialla. Jos kuukauden aikana on kaksi konetta tippunut, niin se ei ole paljoa.

eli mun pitää olla aikast monta tuntia ennemmin juomatta, enkä kahvia juo kuin aamulla, koska ravaan sitten 15min välein vessassa jos juon vähänkin ennemmin :(
Miten helposti siellä koneessa pääsee sitten vessassa käymään? Onko siellä jotkut omat paikat? Vai voiko mennä kaverin viereen istumaan. Äkkilähdöllä lähdetään, joten ei ole hajuakaan onko saanut viereisiä paikkoja tms.. enkä kyllä edes tiedä miten nuo menee

eli mun pitää olla aikast monta tuntia ennemmin juomatta, enkä kahvia juo kuin aamulla, koska ravaan sitten 15min välein vessassa jos juon vähänkin ennemmin :(
Miten helposti siellä koneessa pääsee sitten vessassa käymään? Onko siellä jotkut omat paikat? Vai voiko mennä kaverin viereen istumaan. Äkkilähdöllä lähdetään, joten ei ole hajuakaan onko saanut viereisiä paikkoja tms.. enkä kyllä edes tiedä miten nuo menee

on omat numeroidut paikat ja kyllä ne yleensä laittaa saman seurueen ihmiset vierekkäin.Hyvin se menee..minua ainakin auttoi myös se että sain katsoa ikkunasta ulos..
kyllä varmaan vessaan pääsee ihan hyvin,vaikka en kyllä itse käynyt kertaakaan tuon 3h aikana.

on omat numeroidut paikat ja kyllä ne yleensä laittaa saman seurueen ihmiset vierekkäin.Hyvin se menee..minua ainakin auttoi myös se että sain katsoa ikkunasta ulos..
kyllä varmaan vessaan pääsee ihan hyvin,vaikka en kyllä itse käynyt kertaakaan tuon 3h aikana.

tietysti vessaan jos menet ja istut ikkuna paikalla,joutuu ne vieruskaverit nousta tai muuten et pääse käytävälle ja vessaan niiden ohi.Meillä oli penkki rivissä aina 3 henkilöä..

Jos me mennään kentällä juomaan jotain, käyn tuon 3 tunnin aikana vähintaan 6 kertaaa. Mitenkäs muuten sitten tuolla uimarannalla esim pääsee vessaan? Tulee varmasti juotua tosi paljon, eli ravaan pissalla sit kokoajan

Jos me mennään kentällä juomaan jotain, käyn tuon 3 tunnin aikana vähintaan 6 kertaaa. Mitenkäs muuten sitten tuolla uimarannalla esim pääsee vessaan? Tulee varmasti juotua tosi paljon, eli ravaan pissalla sit kokoajan

yleensä nillä rannoilla on yleiset vessat mihin pääsee,kultahietikosta en osaa sanoa kun en ole käynyt.Semmosen neuvon annan vielä,jos yleisissä vessoissa käyt,osta mukaan desinfiointi plo käsille ja siten niitä desinfiointilappuja/toilett lappuja,millä voit pyyhkästä pöntön reunan ennekuin istut siihen:))

2h45 min oli lentoaika Bourgasiin mennessä ja palatessa 2h35min. Rannalla Sunny Beachillä ei ollut vessoja eikä suihkuja. Juu ja tosiaanse käsidesi mukaan ja muista sitä joka välissä lutrata. Äläkä juo kraanavettä tai ota drinkkiä ravintolassa jäillä, ne jäät on tehty siitä kraanavedestä.

Jeps, kentällä kannattaakin "juoda vähän". Sitten ei nimittäin tartte jännittää sitä lentämistä tai ylipäänsä koko matkaa; sitä ei nääs tule. Humalassa et pääse lentokoneeseen.

2h45 min oli lentoaika Bourgasiin mennessä ja palatessa 2h35min. Rannalla Sunny Beachillä ei ollut vessoja eikä suihkuja. Juu ja tosiaanse käsidesi mukaan ja muista sitä joka välissä lutrata. Äläkä juo kraanavettä tai ota drinkkiä ravintolassa jäillä, ne jäät on tehty siitä kraanavedestä.

no kyllä vessapaikka oli rannalla kun me siellä oltiin..ja näköjään lentoajat vaihtelee jonkun verran,varmaan riippuu säästäkin.

Yhteistyössä