Hae Anna.fi-sivustolta

Kysymyksiä Steristä.

Viestiketju osiossa 'Vapaaehtoinen lapsettomuus' , käynnistäjänä vierailija, 06.11.2019.

1. vierailija Vierailija

Lääkäri kirjoitti lähetteen Steriin, ja nyt tuli joku kutsu gynekologikäynnille sairaalaan.

1. Mitä siellä gynen vastaanotolla tehdään? Onko siellä taas joku erilainen sisätutkimus mitä ehkäisyneuvolan lääkäri (oli siis ihan lääkäri, ei sairaanhoitaja) ei osaa tehdä? Ultraa tms? Että tiedän etukäteen, vedänkö rauhoittavia vai onko se vain pelkkä haastattelu. Sisätutkimuksista tulee aina paniikkikohtaus.

2. Saako itse valita klipsut tai kokonaan poikki? Itse en haluaisi mitään vierasesineitä pysyvästi kroppaan, varsinkaan kun ne kuulemma voi aueta. Voiko vaatia että ne laitetaan kokonaan poikki, kun olen kuullut että jotkut ovat saaneet valita.

3. Kun se steri viimein sitten tehdään, niin mitä niiden viiltojen ja vatsaontelon ilmalla tayttämisen lisäksi tehdään?
    Tuleeko happimaskia tai intuboidaanko, vai tajuaako nukutetut ihmiset hengittää ihan normisti? :'D
    Tuleeko virtsakatetri?
    En ylipäänsä tiedä mitään nukutuksesta. Mitä jos herää kesken toimenpiteen? Tuleeko sen nukutusaineen lisäksi vielä joku puudutus?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri