Kysymys esinahasta.

  • Viestiketjun aloittaja Sivupersoona
  • Ensimmäinen viesti
apua!!
Hei!

Olen 15 vuotias poika ja mietityttää että kun vedän esinahkaa taakse päin niin se käyristyy, tulokseen tulin että frenulum on liian lyhyt jonka takia penis käyristyy, ja sen tiedän että sen voi leikata jossain ,mutta en millään kehtaisi mennä leikkaamaan sitä, mutta haluaisin sen normaaliksi, onko mitään kotikonsteja asiaan ?
 
sama tilanne oli minulla
Alkuperäinen kirjoittaja apua!!:
Hei!

Olen 15 vuotias poika ja mietityttää että kun vedän esinahkaa taakse päin niin se käyristyy, tulokseen tulin että frenulum on liian lyhyt jonka takia penis käyristyy, ja sen tiedän että sen voi leikata jossain ,mutta en millään kehtaisi mennä leikkaamaan sitä, mutta haluaisin sen normaaliksi, onko mitään kotikonsteja asiaan ?
Itsellä meni hyvin ikävästi kyseinen "jänne" poikki, eikä ollut mikään eka yhdyntä tai mikään (kaikki lähteet sanovat, että se menee silloin poikki) vaan harvinaisen raju orgasmi.

Nyt on ihan hyvä, tuli tuosta tuollainen viikon selibaatti kylläkin, mutta eipä haitannut. Oli pari päivää kipeä, varsinainen katkeaminen ei juurikaan sattunut.

Viisas jos olisin ollut, olisin käynyt leikkauttamassa. Mene toki
 
Mies_37
tämä on käsitämätön aihe. Eikö jokainen mies voi itse kosketella penistään, ja tutkia herkimmät alueensa. Esinahkan alla on itselläni ainakin todella herkkä alue. Ja se on osa esinahkaa. Mistään hinnasta en sitä lähtisi poistamaan. Varsinainen "mutteri" on vähemmän herkkä, ainakin minulla. Hmm, kuinka moni mies saa orkut mukamas pelkästään teskaa hankaamalla? oman käsitykseni mukaan harvat. Sama juttu on naisen klitoriksessakin. Herkimmät alueet on klitoriksen esinahassa, ei itse klitassa. paljaan klitan hyväily tuntuu monesta epämiellyttävältä. Penishän on muodostunut juuri tästä samasta: kuin iso klitoris virtsaputkea lukuunottamatta.

Räplätkää nyt kalujanne, ja todetkaa se herkkä kohta.. Ja ette varmaan halua luopua enään esinahastanne.

Tutkimuksen mukaan esinahallisten miesten naiset nauttii paremmin seksistä: Esinahka toimii liukuvana osana, ja vähentää kitkaa naisen sisällä ollessa. Miettikääpä tilannetta kuinka esari rullaa peniksen varren päällä kädellä tehtäessä. Käden ei tarvitse liukua nahkaa myöten, vaan nahka liikkuu käden alla. Ilman esaria hankaus on paljon voimakkaampi.

Yleisimmät ongelmat esarin poistamisen jälkeen on ennenaikainen tuleminen (tuttuni 50 mies ei vieläkään saa naistaan tyytyväiseksi) tai sitten tulemattomuus, kun hermoja puuttuu niin paljon. ja naisen "hakautuminen " joissain tapauksissa.

Jos esari on ahdas, niin venyttelemälllä siitä pääsee.
 
sama tilanne oli minullakin
Alkuperäinen kirjoittaja Mies_37:
Jos esari on ahdas, niin venyttelemälllä siitä pääsee.
Nyt ei ole kyse siitä, että esinahka olisi liian ahdas (oli minulla MYÖS tämä vaiva, venyttelemällä meni tosiaan ohi), vaan siitä, että tuo esinahan terskaan liittävä "jänne" on liian lyhyt.

Kyseessä ei ole ympärileikkaus (jos siis menee leikkaukseen) vaan tätä jännettä hieman pidennetään, kyllä se esinahka pysyy ihan itsellään vielä.


En tosiaan kannata ympärileikkausta jollei se ole pakollinen (mm. todellakin aivan liian ahdas esinahka)
 
apua!!
Alkuperäinen kirjoittaja sama tilanne oli minulla:
Alkuperäinen kirjoittaja apua!!:
Itsellä meni hyvin ikävästi kyseinen "jänne" poikki, eikä ollut mikään eka yhdyntä tai mikään (kaikki lähteet sanovat, että se menee silloin poikki) vaan harvinaisen raju orgasmi.

Nyt on ihan hyvä, tuli tuosta tuollainen viikon selibaatti kylläkin, mutta eipä haitannut. Oli pari päivää kipeä, varsinainen katkeaminen ei juurikaan sattunut.

Viisas jos olisin ollut, olisin käynyt leikkauttamassa. Mene toki
Kun sinun frenulum eli se jänne napsahti poikki niin pysyikö se poikkinaisena vai arpeutuiko se takasin kiinni jonka takia se saattaisi vielä kireämmäksi tulla? Näin olen lukenut että saattaa käydä :S
 
sama tilanne oli minullakin
Arpeutuu takaisin vissiin käytännössä aina, itellänikin kävi näin.

Ei tuo enää niin kireä ole, mutta SAATTAA se uudestaankin mennä vielä poikki. Ei se kuitenkaan pidentynyt, mutta kiinnittyi alemmas eikä vedä enää terskaa niin kovasti taakse. Jos se lyhenee entisestään katkeamisen jälkeen, niin marsmars lääkäriin.

Ja se on muuten n.10 päivää katkeamisen jälkeen aika herkkä, että kannattaa olla aika varovainen sen aikaa. Itse runkkasin ekan kerran 5 päivää katkeamisen jälkeen, varosvasti ja hellästi. Seksiä uskalsi harrastaa tuon 10 päivän päästä.
 
apua!!
Okei, meinaan mietin että uskaltaisiko sitä yrittää ite katkaista =S vaikuttaa kyllä aika tyhmältä idealta.. Noh, elän nyt sen kanssa ihan normaalisti ja sitten jokin kaunis päivä kun pääsen seksiä ekan kerran harrastamaan niin katson että onko leikkaukselle tarvetta, vai pystyykö sitä seksiä harrastamaan sen lyhyen jänteen kanssa laisinkaan..
 
paljass
Alkuperäinen kirjoittaja pili:
Alkuperäinen kirjoittaja Sivupersoona.:
Omalla kohdalla olen käsittänyt asian juuri tuolla suojaavalla tehtävällä. Vaikka olenkin jo aikuinen, niin silti se on koko ajan suojaamassa terskaa. Kyllä sen siitä päältä pystyy pois vetämään ja pysyisi se myös jollailailla siellä taka-asennossa, mutta kun sitä paljasta terskaa ei kärsi pitää housuissa. Sattuu niin vietäväsi. Esinahka on myös niin pitkä, että se on erektiossakin terskan päällä, joten suojassa se on silloinkin kun housut jalassa tapahtuu jäykistyminen. Onkohan näitä pitkän esinahan omaavia miehiä muitakin? Nähtynä, koettuna tai jopa omistatte sellaisen.
täsmälleen sama tilanne täällä! Eikös näin ole kaikilla? olisi aika hassua jos esinahka olis koko ajan taakse vedettynä!
Kumma kun jenkkilässä (ainakin leffat +tv-sarjat) kaikki miehet on ympärileikattuja. Itse en ole tavannut vielä ketään. Ja kuullukin olen ympärileikatuista jos on ollut jokin sairaus/kirurginen tarve tms!
Näkynyt aina. Muistan kun joskus 7-vuotiaana se ihmetytti ikätovereita. Erektiossa jää 2-3cm terskan alapuolelle, eikä satu ollenkaan. Paljas terska on helpompi pitää puhtaana mm. esteettisistä ja puhtaussyistä on ympärileikkausperinnettä harjoitettu kulttuureissa. Ei tuu, niin helposti tuota tässä keskustelussa esiintullutta haisevaa valkoista smegmaa <--toi on sit ihan oikeaoppinen termi.
 
Vieras vieras
Tuli viimeinkin otettua itseään niskasta kiinni ja käytyä lääkäristä hakemasta tilannearvio. Lääkäri totesi, että frenulum on liian lyhyt ja myös esinahka on ahdas. Suositteli siis ympärileikkausta jota olen itse ehtinyt miettiä jo lähestulkoon teini-ikäisestä asti.

Itselläni on siis ikää himpun verran vaille 30 v ja nyt leikkausta (ja paranemista >:)) odotellessa olisi ihan mielenkiintoista kuulla miten muilla vanhemmalla iällä tehty leikkaus on muuttanut eloa vehkeen kanssa? Tähän asti kun olen löytänyt lähinnä niiden tarinoita jotka ovat jo pidempään eläneet ilman esinhakaa.
 
BÖLLIS
Näkynyt aina. Muistan kun joskus 7-vuotiaana se ihmetytti ikätovereita. Erektiossa jää 2-3cm terskan alapuolelle, eikä satu ollenkaan. Paljas terska on helpompi pitää puhtaana mm. esteettisistä ja puhtaussyistä on ympärileikkausperinnettä harjoitettu kulttuureissa. Ei tuu, niin helposti tuota tässä keskustelussa esiintullutta haisevaa valkoista smegmaa <--toi on sit ihan oikeaoppinen termi.
En mä ainakaan runkannut 7-vuotiaana.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä