Kysymys hääpukeutumiseen liittyen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taru

Vieras
Talvihäät tulossa kaverille ja itsellä pukeutumisongelma.. Osaiskohan joku auttaa kun en itse kamalasti tyylikkäästä pukeutumisesta ymmärrä. Olen kiitollinen vastauksista.

Eli masu on jo selvästi näkyvissä eikä vanhat juhlavaatteet enää sovi. Voiko häihin laittaa pitkähihaisen juhlavaa kangasta olevan tunikan, joka on aika ihonmyötäinen eli ei semmoinen löysä tunika vaan myötäilee kivasti mm. masua? Sen alle mustat juhlavat legginsit (siis ei mitkään arkiset vaan parempaa kangasta ja lahkeissa koristukset). Miltä kuulostaa? Olisiko häihin sopiva?

Ja millaiset kengät tuon asuyhdistelmän kanssa sopisi? Korkeaa korkoa ajattelin, mutta kun jaloissa on turvotusta, niin ei omat korkkarit mahdu oikein jalkaan (tai ainakin puristaa ikävästi). Yhdet kivat mustat korkeakorkoiset mutta avonaiset, sellaiset remmisysteemit olisi, mutta sopiiko avonaiset kengät legginsien ja pitkähihaisen tunikan kanssa?

Apua ja vinkkejä kaivataan...

Miun mielestä voit laittaa, tuo kuulostaa ihan hyvältä asulta. Uskoisin kaveris huolivan siut ihan noissa. Tuntuis aika hurjalta, että hankkisit juhlatamineet masun takia, ja todennäköisesti et käyttäis niitä enää myöhemmin ollenkaan.

Jos oot raskaana ( turvotuksesta päättelin :) ) niin todellakin kuhan on siistit. En usko että kukaan pahastuu tai arvostelee kenenkään raskaana olevan pukeutumista vaikka ei olisikaan ihan etiketin mukainen. Ja vaikkei raskaana olisikaan pääasia että on ainakin yrittänyt pukeutua juhlaan sopivalla tavalla.

Juu siis raskaana olen :) Kiitos vastauksista! Lisääkin kommentteja saa antaa. Kaikki apu ja vinkit tarpeen...

Mitäs mieltä olette noista kengistä? Onko väliä onko kengät avonaiset vai umpinaiset kärjestä kun on pitkähihaista muuten päällä??

Alkuperäinen kirjoittaja taru:
Juu siis raskaana olen :) Kiitos vastauksista! Lisääkin kommentteja saa antaa. Kaikki apu ja vinkit tarpeen...

Mitäs mieltä olette noista kengistä? Onko väliä onko kengät avonaiset vai umpinaiset kärjestä kun on pitkähihaista muuten päällä??

Kyl mie laittaisin umpinaiset näin talvella noilla vaatteilla, mut jälleen otetaan raskaus huomioon, ettei ny sitä varten tarvii juhlakenkiä lähteä ostamaan.

Noita kenkiä mietin, että jos sulla todella jalat turpoaa, niin oisko parempi siistit pitkät suorat housut? Ne nimettäin peittäis vähän sitä jalkaa..ei näytä hyvältä siis turvonneet jalat korkkareissa. Ja vois olla umpinaisemmat, talvi kun on.

Lisäksi mietin sitäkin, että onko legginssit hyvät housut talvella? Mielestäni voisi olla mustat suorat housut ja joku juhlava paita, noitahan on paljon nettiputiikeissa (ja tavallisissaki tietysti). Ja muista esn verran, että se paita ei olis ihan kamalan synkeä..kun kuitenkin häät =)

Varmaan ihan ok. Riippuu vähän häiden tyylistäkin... Nuo legginssit mullakin vähän kalskahti korvaan, itse ehkä mieluummin valitsisin jotkut suorat huosut...
Ja sellaiset kengät missä sinun on hyvä olla. (Korkea)korko ei musta ole mitenkään välttämätön. Sekä avonainen että umpinainen kärki käy.

Mun mielestä ehdottomasti suorat housut, eikä mitään legginssejä. Miksi sitä mahaa pitää korostaa tiukilla vaatteilla? Ei sinne kukaan tule sun mahaa ihailemaan, vaan juhlistamaan hääparia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä ehdottomasti suorat housut, eikä mitään legginssejä. Miksi sitä mahaa pitää korostaa tiukilla vaatteilla? Ei sinne kukaan tule sun mahaa ihailemaan, vaan juhlistamaan hääparia.

No kai ne muutki vieraat saa pukeutua muuhun kuin säkkiin. Miksei raskaanakin oleva ;)

Alkuperäinen kirjoittaja heh:

No kai ne muutki vieraat saa pukeutua muuhun kuin säkkiin. Miksei raskaanakin oleva ;)

Säkki tai tiukat vaatteet ovat ainoat vaihtoehdot? Tiukat vaatteet ovat harvoin kovin kauniit ja juhlavat.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:

Jos mielipiteitä kysyy, niin eikö niitä sitten saa kertoa, jos on eri mieltä? En oikeen tiedä onko turvonneet jalat kovin kauniit missään legginsseissä ja liian pienissä korkokengissä. Jokainen pukeutukoon oman kroppansa mukaisesti. Mun mielestä mahan ja turvonneiden jalkojen korostaminen vääränlaisilla juhlavaatteilla ei ole hyvä idea. Niin kuin joku tuossa jo sanoikin, niin suorilla housuilla pystyis peittämään niitä jalkojaan paremmin.

Totta kai se oma maha tuntuu itsestä korostamisen arvoiselta. Mutta jos totta puhutaan, aika harvan vauvamaha on oikeasti niin hienon näköinen, että sitä pitää ylikireillä vaatteilla erityisesti korostaa. En sano, että sitä pitäisi piilottaakaan, mutta kohtuus kaikessa. Varsinkin loppuvaiheessa soisi monien käyttävän pikkuisen sopivampia vaatteita. (ymmärrän toki, että siinä vaiheessa ne äitiysvaatteetkin ovat usein käyneet pieneksi)

Ja sanon tämän ketään loukkaamatta, ihan vain kun kauniista juhlapukeutumisesta puhutaan.

Alkuperäinen kirjoittaja puolueeton tarkkailija:
Totta kai se oma maha tuntuu itsestä korostamisen arvoiselta. Mutta jos totta puhutaan, aika harvan vauvamaha on oikeasti niin hienon näköinen, että sitä pitää ylikireillä vaatteilla erityisesti korostaa. En sano, että sitä pitäisi piilottaakaan, mutta kohtuus kaikessa. Varsinkin loppuvaiheessa soisi monien käyttävän pikkuisen sopivampia vaatteita. (ymmärrän toki, että siinä vaiheessa ne äitiysvaatteetkin ovat usein käyneet pieneksi)

Ja sanon tämän ketään loukkaamatta, ihan vain kun kauniista juhlapukeutumisesta puhutaan.

Samaa mieltä. Jos täällä joku ylipainoinen kysyisi vastaavaa, niin hänelle vastattaisiin, että älä vaan korosta mahaasi ja turvonneita jalkojasi, koska se on ruman näköistä, läskit on rumia jne jne. Mun mielestä raskaudesta turvonneet jalat ja maha eivät ole yhtään sen kauniimmat. Itse en ainkaan niitä korostanut, vaan pikemminkin laitoin hiemat väljät vaatteet juhliin.

Yhteistyössä