K
"Krista"
Vieras
Ensimmäisen lapseni kohdalla synnytys käynnistettiin. Mitään ei aluksi tapahtunut, joten annostusta nostettiin monta kertaa ja yhtäkkiä kipu humahti kerralla. Sain aluksi morfiinipiikin ja sitten epiduraalin. Minulle on tuosta epiduraalista jäänyt trauma, sillä sitä laitettaessa jalkani sätkivät kuin sähköjäniksellä ja lääkäri ja kätilö huuusivat, että ei saaliikkua. Kipu toki loppui, mutta jotenkin synnytys pysähtyi ja lopulta vauva saatiin imukupilla ulos, kun happitaso alkoi laskea.
Olen siis toisen lapsen kohdalla jajatellut, että en ota kipulääkettä. Laskettuun aikaan nyt kuukausi ja olen miettinyt, miten tilanteen saisi hallitummaksi. Mitä jos taas kipu humahtaa kerralla ja pyydän enempiä ajattelematta epiduralin? Eli miten selvisitte kivun "päälle" ja pystyitte pysymään kannassa?
Olen siis toisen lapsen kohdalla jajatellut, että en ota kipulääkettä. Laskettuun aikaan nyt kuukausi ja olen miettinyt, miten tilanteen saisi hallitummaksi. Mitä jos taas kipu humahtaa kerralla ja pyydän enempiä ajattelematta epiduralin? Eli miten selvisitte kivun "päälle" ja pystyitte pysymään kannassa?