Kysymys karppajille ja vhh ruokavaliosta tietäville

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En osaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En osaa

Vieras
Haluan voida paremmin ja laihtua. Ajattelin vähentää hiilareita ruokavaliosta mutta en jaksa/halua/ehdi juuri nyt opiskella sitä kuinka paljon mikäkin ruoka sisältää ja mitä. Nyt askarruttaa kuinka paljon niitä hiilareita kannattaa päivässä syödä että tuloksia tulee. Siis ruokana, ei grammoina. Esim. paljonko voin syödä hedelmiä vai voinko ollenkaan? Kasviksia kai rajattomasti vai?

Jos syön esim. yhden leivän (n.30-40g) ja keskikokoisen omenan, paljonko niissä on hiilihydraatteja? Jostain luin että yli 72g/pvä ei kannattaisi mennä?

Olen tutustunut Finelin sivuihin mutta tuntuu niin suurelta urakalta alkaa tutkia kaikkia syömisiä ja ruoka-aineiden sisältöjä että ajattelin yrittää tehdä sen ihan näin rennosti ja mututuntumalla. Eli jättää vaan sokerin, vaaleat jauhot sun muut perunat, riisit ja pastat pois.

Mahdanko onnistua? Pudotettavaa parikymmentä kiloa ja jaksaminen hukassa.

Niin ja vielä yksi kysymys. Imetän edelleen aika usein ja välillä tuntuu että maito ei ihan niin helposti heru kuin aiemmin. Johtuuko vähistä hiilareista? Muilla tästä kokemusta?

Olen kyllä sitä mieltä että perehtyminen kannattaa. Aluksi on hyvä ihan laskea niitä hiilareita, muuten se menee aivan metsään koko homma. Tämä ei valitettavasti ole aivan helppoa. Vaatii jonkin verran työtä ja opiskelua että alkaa toimia oikein kunnolla.

Unohda hedelmät, ainakin alkuvaiheessa. Samoin leipä, jos haluat päästä hyvään alkuun. Kasviksia pitää syödä paljon, mutta ei esim. maissia ja bataattia.

Imetykseen en osaa sanoa mitään.

Minulla karppaaminen toimi vain hyvä karppina. Ihan sen takia että maidon tuloon ainakin minun kroppani tarvitsee 150g hh.

Vielä kysyn. Eli jos syön tuolla hyväkarppi tyylillä niin saanko syödä päivittäin esim. sen omenan ja ruisleipäpalan? Jos loput syömiset on kasviksia, rasvaa ja proteiinia, joka mun kohdalla tarkoittaa munia, kalaa, soijaa ja joitakin maitotuotteita.

Eli tarkoitan että antaisiko joku mulle muutaman esimerkin mitä mahtuu vaikkapa 100g hiilareita?