Kysymys niille, joilla useampi kuin yksi lapsi! (Synnytyksestä, viikoista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "odottaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"odottaja"

Vieras
Millä viikoilla lapsenne ovat syntyneet? Onko toinen syntynyt varhaisemmilla viikoilla kuin esikoinen? Mulla eka lapsi syntyi 39+6, nyt tässä odottelen toista 37+2 ja tottahan se synnytys alkaa jo pyöriä mielessä.. Tietenkään ei mitään varmaa voi sanoa ja varulta olen henkisesti valmistautunut siihen että voi mennä kaks viikkoa yliajalle :) jostain mulla on kuitenkin käsitys että jos eka ei mene yli niin todennäköisesti ei mene toinenkaan, saattaa syntyä hieman aiemmin kuin ensimmäinen. Onhan seuraavat lapsetkin usein vähän isompia "valmiimpia" kuin ensimmäiset (tai ainakin olen kuullut näin). Kertokaas miten teillä!

[QUOTE="odottaja";24043952]Millä viikoilla lapsenne ovat syntyneet? Onko toinen syntynyt varhaisemmilla viikoilla kuin esikoinen? Mulla eka lapsi syntyi 39+6, nyt tässä odottelen toista 37+2 ja tottahan se synnytys alkaa jo pyöriä mielessä.. Tietenkään ei mitään varmaa voi sanoa ja varulta olen henkisesti valmistautunut siihen että voi mennä kaks viikkoa yliajalle :) jostain mulla on kuitenkin käsitys että jos eka ei mene yli niin todennäköisesti ei mene toinenkaan, saattaa syntyä hieman aiemmin kuin ensimmäinen. Onhan seuraavat lapsetkin usein vähän isompia "valmiimpia" kuin ensimmäiset (tai ainakin olen kuullut näin). Kertokaas miten teillä![/QUOTE]

Esikoinen syntyi rv 39+1 ja synnytyksen kesto oli 5,5h, vauva oli 51,5cm ja 4,05kg
Toinen menikin sitten 4pv yli ja synnytys kesti 3,5h Käynnistysaikakin oli varattuna, kun vauva oli iso. Syntyessään tämä vauveli oli 51cm ja 4,2kg.

Yhteistyössä