Kysymys palkan laskusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zxv

Vieras
miten maksetaan palkan jos osa on peruspalkka ja osa on vaikkapa 1% firman katteesta. entäs lomarahat ja lomapalkka?

mies sai uuden sopimuksen kk sitten, nyt hän on lomalla ja saatiin lomalaskelman ja palkkakuitin. ainakin palkka on maksettu vain se peruspalkka ja lomapalkka ja lomarahojakin mun mielestä lian vähän. pyysin että hän soittais palkanlaskijalle vaikka onkin lomalla,mutta hän ei suostu, sanoi että ottaa selvä sitt kun mene takas töihin, mutta kun haluaisin tietää tuleko sitä rahaa vielä tässä kuussa, vai pitäiskö pärjätä tällä...

onko lomarahoja ehtinyt kertyä jos soppari noin uusi? minua ahdistaisi jos ukkoni kävisi suurennuslasilla palkkanauhani läpi ja alkaisi minun asioitani siihen nähden hoitamaan tai hiillostamaan. huh.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
onko lomarahoja ehtinyt kertyä jos soppari noin uusi? minua ahdistaisi jos ukkoni kävisi suurennuslasilla palkkanauhani läpi ja alkaisi minun asioitani siihen nähden hoitamaan tai hiillostamaan. huh.

mä hoidan meidän kaikki raha asiat, mies usein ei tiedä paljonko on raha tilillä)))

sopimus on uusi, mutta saman yrityksen palveluksessa on ollu jo pidempi aikaa ja ennen sitä oli vain peruspalkka joka oli tätä peruspalkka suuremopi..

kesäloma on kertynyt 1.4.2009 - 31.3.2010, eli jos tänä aikana on tullu peruspalkan lisäksi muuta esim. tuo 1%:n lisä, niin sen perusteella maksetaan myös lomapalkkaa ja lomarahaa.
Mutta kun sopimus on vain kuukauden vanha niin vaikuttaa vasta ensi kesän lomapalkkaan ja -rahaan, sekä sen jälkeiseen talvilomapalkkaan ja -rahaan.

Yhteistyössä