Kysymys suvaitsevaisille asumisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu talosta ja niistä ulkomaalaisista.
Minnekään vuokramurjuun missä asuu pelkkiä sosiaalitapauksia en muuttais olisivatsitten suomalaisia tai ulkomaalaisia.

Meidän talossa asuu nytkin ulkomaalaisia. Ja ovat aivan ihanaa porukkaa.

Ja en nyt tiedä olenko sen suvaitsevampi kuin moni muukaan. Ihan perus.

[QUOTE="eee";25523232]Jos olisivat suomenruotsalaisia, ruotsalaisia, amerikkalaisia tai vaikka eri maiden suurlähettiläitä westendiläisessä taloyhtiössä, niin joo.

Muuten en.[/QUOTE]

Mistä lähtien suomenruotsalaiset on olleet ulkomaalaisia?

Itsehän asuin Kontulassa ko talossa, eikä koskaan mitään ongelmia. Tervehtivät jopa porraskäytävässä.
Nyt asun muualla pelkkiä suomalaisia täynnä olevassa talossa ja kukaan ei tervehdi, eläkeläisten tangot huutaa ja viikonloppuisin on äänekkäitä bileitä...

Olen asunutkin, nou probleemo. Tai oikeastaan minä (ja alakerran puolalainen seksialan ammattilainen) oltiin talossa ne ulkomaalaiset.

Mutta täällä Suomessa kiertäisin kyllä kaukaa talot, jotka ovat somalien tai romanien (juu, eivät ole ulkomaalaisia, tiedän) kansoittamia.

Vuoden verran olen muinoin asunut, itsekin kuuluin siellä ulkomaalaisiin. Ei se mikään ongelma ollut vaikka jotkut asiat kuten pyykkituvan käyttö saivat verenpaineen nousemaan. Lapsettomana tuo olisi tarvittaessa mennyt mutta heti kun ruvettiin jälkikasvua suunnittelemaan ykkösjuttu oli hankkia asunto muualta. Muutenkin koin/koen olevani sen verran nipo skandinaavi että kaipaan ympärilleni pääosin samanhenkistä väkeä. Ainakin jos asun näillä leveysasteilla.

Nykyään ollaan itse ainoat ulkomaalaiset tässä rapussa ja tämä on hyvä paikka asua, minulle. Mutta siis riippuu niistä ulkomaalaisista, siitä miten ovat sopeutuneet uuteen kotimaahansa (olettaen siis että puhutaan Suomesta) ja paikalliseen tapaan elellä kerrostalossa.

Yhteistyössä