Kysymys synnytyksen käynnistämisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos jo etukäteen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos jo etukäteen

Vieras
Olen huomenna menossa kontrollikäynnille sairaalaan ja huomenna mulla viikkoja kasassa siis 41+5. Onko mulla mitään mahdollisuutta itse vaikuttaa siihen käynnistääkö ne huomenna synnytyksen, vai katotaanko se aina tapauskohtaisesti?

Raskaus on sujunut muuten ongelmitta, mutta nyt näinä ns. "ylimenevinä" (vaikkei vielä yliaikainen) päivinä minut on vallannut välillä paniikki siitä, että jos lapselle tapahtuu jotain kun istukan toimintahan kai heikentyy koko ajan..? Tiedän että sairaalassa kyllä tutkivat istukan virtaukset yms. mutta silti!

Toisaalta olisin toivonut että synnytys käynnistyisi itsekseen, mutta sitten taas toisaalta minua pelottaa, ettei käynnistykään.

Voinko vaatia huomenna synnytyksen käynnistämistä?

Kokemuksia??

Et vaatia varmaan voi mutta pyytää voit ilman muuta.
Mulla käynnistettiin rv 36 synnytys,8 päivää kesti. :o
Ei siinä juurkaan mun toiveita kysytty esim käynnistyskellonajan tai päivän suhteen.

Mulla on käynnistetty 2 krt rv 41+6 kja 42. ja syynä on ollut äidin väsymys, (joka lienee aika subjektiivinen käsitys) eli mun pyynnöstä on käynnistetty, vaik olis vielä voitu odottaakin. Mitään varsinaista hätää ei ole vauvalla ollut. Kolmatta kertaa ei käynnistetä, jos ei synny ittekseen niin jääköön sinne. :headwall:

Mulla käynnistettiin (kättärillä) 42+. Eivät ymmärtääkseni juuri toiveita kuuntele, varsinkin jos on ruuhkaa tms. osastolla.
Synnytys sujui todella hienosti, vaikka toki supistelut oli voimakkaita jossakin vaiheessa. Älä hätyäile, ei se istukka heti rappeudu. Jos menis paljon yli 42, saattais jotain käydä. Kyllä se näkyisi sydänäänissä tms.
Nauti, kohta saat vauvasi syliin:)!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Nuip:
Et ehkä tätä halua nyt kuulla, mutta kaverilla käynnistettiin ja helvetillinen aika alkoi siitä. Kivut JÄRKYTTÄVÄT! Eli parempi jos syntyisi ihan itsekseen...

No ei tää nyt ihan näin mene. Jokainen synnytys on omanlaisensa. Toki käynnistetyissä on aika voimakkaat supparit, mutta ei mitenkään niin järkyttävän irveet kuitenkaan. Ja lääkkeet auttaa.
Itse sen koin.

Joo en mä sitä kipua pelkää. Se on siis todellakin pienin "pelonaiheeni" tällä hetkellä! On kavereillakin käynnistetty synnytyksiä, mutta ketään en nyt tähän hätään tiedä, kuka olisi käynnistykseen joutunut just näitten ylimenevien päivien takia.. No huomenna selviää miten meiän käy!

Yhteistyössä