Kysymys vauvan pukemisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huhhellettä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huhhellettä

Vieras
näin helteellä. Miten itse puette vauvan esim. rattaisiin?
Minulla on ensimmäinen lapsi kyseessä ja ikää hänellä 10 kk., joten kesäpukeutumisesta ei ole vielä juurikaan kokemusta. :) Voinee laittaa lyhythihaisia/lahkeisia vaatteita, jos lapsi ei ole suorassa auringonpaisteessa, vai?
Tästä on varmaan ollut keskustelua aiemminkin, mutta en pikaisella silmäyksellä löytänyt.
Eli nyt kokoneemmat vanhemmat, vinkkejä kiitos.

Hyvin voi pukea lyhythihaisia ja lahkeisia ja muistaa aina hellehatun/huivin niin ei pikkuinen saa auringonpistosta, lisäksi mie tuolle meidän 1-vuotiaalle laitan aina aurinkorasvaa suojakerroin 50 ettei pala kun ulkoillaan :)

Meillä on ollut ihan lyhythihaista ja lahkeista vaatetta.Aurinkorasvaa en käytä ja pidän huolen että on varjossa kokoajan.Ja pää on suojattuna hellehatulla.Ikää on nyt 9kk.

[QUOTE="Jeba";23936537]Hyvin voi pukea lyhythihaisia ja lahkeisia ja muistaa aina hellehatun/huivin niin ei pikkuinen saa auringonpistosta, lisäksi mie tuolle meidän 1-vuotiaalle laitan aina aurinkorasvaa suojakerroin 50 ettei pala kun ulkoillaan :)[/QUOTE]

Näin mäkin eilen tein, kun oli vähän "viileempää" pidin vielä ohuita pitkiä vaatteita pojalla mut nyt ei kyllä enää tulis kuuloonkaan vaan lykkään sällille kamalan kerroksen 50:stä aurinkorasvaa ja lyhythihaisen/lahkeisen puvun päälle. Johan tänne meinaa tukehtua vaikka puolialasti hyppii..

Kiitos tosi paljon vastauksista :) Mitkä aurinkorasvat käy noin pienille? Onko jotkut apteekin tuotteet? Vai siis käykö kaikki lapsille tarkoitetut tuotteet myös vauvoille?

Itse puin lyhythihaisiin. Usein oli hyttysuoja lapsen rattaiden päällä. Eikös se suojaa hieman auringolta. Hyttyssuoja oli sellanen ohut. Ei paksu.

Aurinkorasvaa en kyllä käyttänyt kuin vasta 2 vuotiaalla. Sitäkin vähän. Ohuilla vaatteilla suojasin mieluummin.

Lyhyet hihat ja lahkeet ok, jos pysyy pois auringosta.

Aurinkorasvaa ei suositella ihan pienille. Joitain fysikaalisen suojan rasvoja pienillekin on. (ne jää kerrokseksi ihon pintaan, eli ei imeydy)

Jos "joutuu" suorassa auringonpaisteessa oleskelemaan, silloin kevyet, hengittävät, pitkähihaiset vaatteet.

Lyhythihaisissa/hihattomissa bodyissä mennään meilläkin. Kotona sisällä on ilman housuja (tällä hetkellä ilman vaippaakin..saa pikkupylly tuulettua välillä..:D) Nii, ja eilen kun käytiin vaunulenkillä oli poju 6kk vaunukopassakin ilman pöksyjä..

Ite aika paljon olen käyttänyt kantoliinaa pojun kans ulkoillessa.. Liinassa laitan pojulle hihattoman paidan lisäksi valkeat, pitkät, löysät puuvillahousut, joissa on se sukkaosa kiinni (onko ne ny sit puolipotkarit vai mikkä?) ettei ole koivet niin alttiina auringolle..
En usko, että tulee liian kuuma (Siis kun katsoo tyyppejä, jotka asuu jossain aavikolla, missä tällanen rupinen 30astetta on vielä kevyttä kamaa..niillä on kaikilla löysät puuvillavaatteet päällä..ja luulis, että ne tietää jotain oikeanlaisesta hellepukeutumisesta..:D)

Mä pyrin käyttämään löysiä puuvillaisia pitkähihaisia ja pitkiä housuja. Ei tarvii aurinkorasvojen kanssa lotrata. Isolierinen hattu (sellasella niskalerpakkeella) on tosi hyvä. Niska on tosi tärkeä suojata tota auringonpistosta ajatellen.

Meillä on rattaiden pohjalla harso, pojalla lyhythihainen paita, hellehattu ja kestis päällä + aurinkorasva (tähän hätään en muista onko tuo kaapissa oleva nyt 40 vai 50 sk, mutta kumminkin). Lisäksi rattaissa on tuo kuomu, ei pääse aurinko suoraan paistamaan ja ötökkäverkko pörriäisten varalta :)

No näin keskipäivän aikaan ei tässä helteessä kannata mennä ulos! Eikä aurinkovoidetta vauvalle! Vaunuissa pärjää hyvin lyhythihaisissa ja -lahkeisissa, kunhan on varjossa.

Yhteistyössä