kysymys verhoista uudehkoon (2005-)asuntoon, miten teillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wggw
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

wggw

Vieras
Ostin uudehkon asunnon ja huomasin ettei siellä ole verhotankoja/-kiskoja tms systeemeitä ollenkaan,vain sälekaihtimet.
Onko tämä nykyään yleistäkin, muotia tai jotain? Oletteko laittaneet itse jotain systeemeitä, ja jos niin mitä? Onko verhokiskot lautoineen auttamatta vanhanaikaiset?
Osaanko laittaa mahdolliset tangot itse? Mitä tulisi huomioida? Mitä asennuttaminen maksaisi?(pk seutu)
Luulen että haluaisin verhot, ellei se sitten ole vanhanaikaista, melko modernisti on aikomus sisustaa muuten. Millaiset verhot nyt on in? Olohuoneessa on tavallinen iso ikkuna ja sen vieressä korkea kapea ikkuna, miten ne kannattaisi laittaa etteivät riitelisi keskenään? Toistaiseksi vanhoissa asunnoissani olen päässyt tavallisilla sivuverhoilla jotka laitetaan kiskoon nipistimillä, nyt tupsahti ihan uusi tilanne eteen. Kiitos avustanne!

Ostin pari vuotta sitten toooosi vanhan asunnon ja tangot ne puuttui tästäkin.. Ihan helppo oli tilata tangot (kannattaa mitata minkä pituuden tarvitsee) ja porata ne mukana tulevilla ruuveilla kiinni seinään. Myös vatupassi on kätevä että tanko menee suoraan. Kiviseinä meillä murenee herkästi joten proppu poran reikään ja sitten vasta ruuvi.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29484843:
Voi jumalauta :laugh: tämän on pakko olla provo :laugh: asentaja verhotangolle.... jessus... :laugh:

No mitäs tuossa on nauramista? Ostimme uuden asunnon ja siellä ei myöskään ollut verhokiskoja. Tilasimme netistä mittojen mukaan kiskot. Meinasi pariin kertaan päästä itku kun asensimme miehen kanssa niitä kattoon. Tuollainen etulevyllinen kaksi kiskoinen tanko jolla pituutta 5 metriä painaa aikas paljon. Lisäksi huono työskentely asento. Noh saatiin kyllä lopulta kattoon mutta olisi ollut kyllä niin paljon helpompaa jos olisi voinut vaan sohvalta huudella neuvoja.

No mitäs tuossa on nauramista? Ostimme uuden asunnon ja siellä ei myöskään ollut verhokiskoja. Tilasimme netistä mittojen mukaan kiskot. Meinasi pariin kertaan päästä itku kun asensimme miehen kanssa niitä kattoon. Tuollainen etulevyllinen kaksi kiskoinen tanko jolla pituutta 5 metriä painaa aikas paljon. Lisäksi huono työskentely asento. Noh saatiin kyllä lopulta kattoon mutta olisi ollut kyllä niin paljon helpompaa jos olisi voinut vaan sohvalta huudella neuvoja.

Anteeksi... Mä ihan oikeasti luulin että tämä on provo...

Anteeksi että kysyn, mutta eikö asunnossa tosiaan ole verholautaa ja kiskoa katossa? Me asutaan uudehkossa kerrostalossa (2006) ja täällä on semmoset kyllä. Huonekorkeus on niin korkea ettei tavisverhot riitä, joten píti tehdä itse.

Anteeksi että kysyn, mutta eikö asunnossa tosiaan ole verholautaa ja kiskoa katossa? Me asutaan uudehkossa kerrostalossa (2006) ja täällä on semmoset kyllä. Huonekorkeus on niin korkea ettei tavisverhot riitä, joten píti tehdä itse.

Ehkä siellä on ollut verhotangot, jotka ovat lähteneet edellisen omistajan matkaan.

Mutta asiaan...

1. Verhottomuus ei ole yleistä. Jotkut toki elävät ilman verhoja, mutta kyllä suurimman osan kodista kuitenkin jonkinlaiset verhot löytyy, paitsi että ne toimivat osana sisustusta, niin ne myös estävät aika tehokkaasti kaikumista.

2. En laittaisi verhokiskoja. Ei ne vanhanaikaiset ole, kyllä niitä laitetaan vielä tänäpäivänäkin, mutta kun kerran sinulla on mahdollisuus valita, niin kyllä ennemmin verhotangot laittaisin.

3. Osaat aivan varmasti asentaa verhotangon itse.

4. Ihmisillä on yleensä lattiaan asti ylettyvät sivuverhot. Kuosihan on sitten kiinni omista mieltymyksistäsi.

Mä laittaisin verhokiskot koska tangot on mun mielestä rumia JOS ne näkyy. Esim meillä on olkkarissa pitkät sivuverhot jotka on aina auki (sälekaihtimet on myös) enkä haluais katella sitä tankoa ja pelkkä kappa näyttäis mun mielestä tässä isossa tilassa hassulta.
Keittiössä ja yhdessä makkarissa meillä taas on verhotangot jossa suora kappa (ei rypytetty kasari-), yhdessä makkarissa pitkien sivuverhojen lisäksi pimennysverho. Miettisin sinuna ensin tarpeen ja sen perusteella hankkisin tangot tai kiskot. Ja juu, ei ollu muuten helppoa porata kiviseinään noita pimennysverhoja kun oli just joku metalliosa siellä seinässä, tuli pari ylimääräistä reikää..

Yhteistyössä