kysyn nyt uudessa aloituksessa vielä lapsen syömättömyydestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

auts

Aktiivinen jäsen
03.11.2004
6 895
0
36
meidän hiukan yli 2v on nyt kuukauden aikana ruvenut huonommin syömään ja viimeisn 2 viikon aikana saattanut olla 3 päivää tä syö vaan puolikka jugurtin ja sitäkö ei kerralla.. oon todella huolestunut koska poika aiina ollut hyvä syömään ja iso kokoinen mitat noin 95cm ja 18kg paino on nyt tippunut melkein 2kg.. muita oireita ei ole kuin 8kk jatkunut ummetus mihin lääkkeet.. ja nenäverenvuoto alkanut olee päivittäin nyt 3 viikon ajan mutta ei ne varmaan yhteen kuulu.. eli te keillä lapset yht äkkiä heittänyt että ei syö siis edes herkkuja niin mikä ollut syynä?

*muoks* nyt meillä kakka tullut ihan normaalisti muutaman päivänä.

ja sitten vielä poika siis menee jääkaapille ja pyytää syömistä tai maitoa mutta kun menee antaa niin hirbvee huuto että eikä... nälkä siis ilmeisesti kuitenki on

Meillä ainakin ummetus aiheutti syömättömyyttä eli lapsi meni aivan paastolle niin pitkäksi aikaa, että vatsa tyhjeni. Sen jälkeen maistui aina kunnolla, kunnes vaivasi taas uudestaan.

Nenäverenvuoto voi olla seuraus siitä ettei ole syönyt kunnolla eikä saanut tarpeeksi rasvoja. Mutta mä EN ole lääkäri.

Kannattaa varmaankin seurata ulostamista myös, eli jos ei juuri mitään tule, niin en ihmettele ettei ruoka maistu. Jos on ummetusta niin mikrolax auttaa alkuun ja sitten levolac:ia/mustikka-ja luumusosetta tms.

Mulla oli joskus pienenä ummetusta, ja vaikka tavallaan olikin nälkä, niin ajatus syömiseestä sai voimaan pahoin ja joskus oksensinkin syömiset ulos.

Toi saa äidin ihan hulluuden partaalle! Meidän tytöllä oli samanikäisenä vastaavia oireita ja todellakin ummetus oli kova. Ummetuslääkkeet eivät auttaneet, mutta luumu kylläkin. Ja sitten kakan jälkeen ruoka taas maistui. Ja jos ei ala maistua, niin kannattaisi äkkiä mennä lääkäriin ettei ole suoli mutkalla tai tukossa tai... Lämpöä kannattaa myös mittailla.
Ilmeisesti ilmiö kuuluu tuohon ikään, koska nyt tyttömme syö kuin hevonen kun ikää on muutama vuosi lisää. Tsemiä, koittakaa säilyttää hermonne!

joo lämpöilyä on muutaman kerran viikossa ja kerran viikossa yhtenä päivänä nousee korkee kuume 39---.. meillä ei edes luumu.. pojalla ollut ummetus paljon pahempi kun tälllä hetkellä ja aina ruoka maistunut.. mut nyt ei mene mikään... viimeksi kun poika oli kolme viikkoa sitten 42 asteen kuumeessa niin lekuri sanoi että pojalla on kitarisat suurentunut.. niin voiskohan ne haitata? meillä on kyllä tänään lekuri yskän ja just ton syömättömyyden takia

Voi voi :(

Itse ainakin tiedän, että kun raskaana ollessa minulla on jatkuva ummetus, niin ruoka ei todellakaan maistu, enkä pysty edes väkisin syömään, vaikka aikuisena tiedän, että pitäisi. Ei edes tule nälkä.
Sinuna minä kyselisin lääkäriltä, minkälaisia keinoja olisi esim. suolen tyhjennykseen, ja katsoisin sitten maistuisiko ruoka jo paremmin.

Pieniruokaisen lapsen äitinä tiedän kyllä tunteen, ja miten stressaavaa syömättömyys on.

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Ööö:
Voi voi :(

Itse ainakin tiedän, että kun raskaana ollessa minulla on jatkuva ummetus, niin ruoka ei todellakaan maistu, enkä pysty edes väkisin syömään, vaikka aikuisena tiedän, että pitäisi. Ei edes tule nälkä.
Sinuna minä kyselisin lääkäriltä, minkälaisia keinoja olisi esim. suolen tyhjennykseen, ja katsoisin sitten maistuisiko ruoka jo paremmin.

Pieniruokaisen lapsen äitinä tiedän kyllä tunteen, ja miten stressaavaa syömättömyys on.

meilläkin poika on aina ollut kova syömään.. mutta nyt esim viimeksi lauantaina syönyt puolikkaan viilin... ja sitä ennen olikohna torstaina muutaman lusikallisen ruokaanoin 4lus... poika on koko ajan ihan väsy makaa sohvalla ja katsoo telkkaa.. aikasemmin ulkonakin käveli jopa 2km enää ei puhettala istuis vaan rattaissa eikä oikein innostu mistään :'(

No mie käyttäisin lasta vielä uudelleen lääkärissä (lastenlääkärillä ) ja vaatisin lisää tutkimuksia, verikokeita yms. Jos on joka viikko kuumeiluakin, nenäverenvuotoa ja paino tippunut kuitenkin jo 11% (2/18kg).. Ummetus voi toki tehdä tuota ruokahalun puutosta, mutta kyllä kannattaisi tutkia jo tarkemmin tai jos mitään ei löydy niin tehokkaampaa lääkettä ehdottomasti ummetukseen!! En ole lääkäri, mutta näin maalaisjärjellä..

Alkuperäinen kirjoittaja auts:
... poika on koko ajan ihan väsy makaa sohvalla ja katsoo telkkaa.. aikasemmin ulkonakin käveli jopa 2km enää ei puhettala istuis vaan rattaissa eikä oikein innostu mistään :'(

Meillä ummetus aiheutti tuota syömättömyyden lisäksi, kun sai suolen tyhjäksi, niin sitten ruoka maistui kunnolla ja menoa riitti. Muuten vaan makailtiin jossain.

Yhteistyössä