Kysyn rehellistä mielipidettänne ?! Kaikenlainen kommentointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ypph2007
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ypph2007

Uusi jäsen
21.09.2007
19
0
1
sallittua, koska tarvitsen aloittavana yrittäjänä teidän mielipidettä koska lapsiperheet ovat asiakkaitani.

Hoitomaksu 507,33?, josta maksaa osan kela 137.33? ja osan kunta 170? = 200? jää vanhempien hoitomaksuosuudeksi.
Hoitolisä enintään 134,55 ? /kk perheen tulojen mukaan, joka pienentää osuutta ja alin hoitomaksuosuus minimissään 65,45?.

Kokopäivähoito ( yli 5h päivä ja yli 14 päivää kk)
507.33? /kk .

Kokopäivähoito ( hoitoaika 5 - 9 tuntia päivä ja hoitopäiviä alle 14 päivää kk)
32? päivä

Puolipäivähoito ( alle 5h/pv ja 5pv viikossa)
300? /kk

Puolipäivähoito ( alle 5h/pv ja alle 15pv/kk)
22? päivä
Kysymys kuuluu:

ONKO NÄMÄ HINNAT MIELESTÄSI LIIAN KORKEAT?

Aloitan yksityisenä lokakuun alussa.

Täällä Järvenpäässä kaupungin hoitopaikka (tietty maksu määräytyy tulojen mukaan) oli 250?/kk/muksu ja tämä tieto kaveriltani, jolla tietääkseni keskiverto liksa. Ja siis ei pph.

Joo, kyllä mäkin mieluiten pph:lle vien, kun vuoden päästä tarve tulee. Itse ollut aina mukulana pph:llä en ikinä päiväkodissa. Ei varmastikaan huonompi vaihtoehto, mutta pph kodinomaisempi, turvallisempi. Vähemmän lapsia ja hoitajalla enemmän aikaa lapsille. ;)
Itsellä jäänyt niin lämpöiset muistot joka "tädistä", vaikka siitä on jo toistakymmentä vuotta aikaa.=)

Alkuperäinen kirjoittaja Ypph2007:
Alkuperäinen kirjoittaja terolut:
Onhan se kunnallisessakin 200e/kk
Ei yksityiseltä minun mielestä suuri summa, kun ajattelee että yleensä se hoito on "parempaa" yksityiseltä, kuin kunnallisessa.

"parempaa" ...Mitä tarkoitat sillä? :wave:

Oman kokemuksen mukaan. Kunnallisessa päiväkodissa suuret ryhmät, meno ihan mahdotonta. Kunnallinen pph harvemmin yhtä motivoitunut kuin yksityinen.
Omassa tuttava piirissä on kolme yksityistä hoitajaa, ja paljon mieluummin yksityiselle veisin lapseni, jos hoitoon tarvitsisi laittaa.
Ehkä oon outo, mutta yksityinen on minun ajatuksissani luotettavampi.

Onhan se kunnallisessakin 200e/kk
Ei yksityiseltä minun mielestä suuri summa, kun ajattelee että yleensä se hoito on "parempaa" yksityiseltä, kuin kunnallisessa.

"parempaa" ...Mitä tarkoitat sillä? :wave:

Oman kokemuksen mukaan. Kunnallisessa päiväkodissa suuret ryhmät, meno ihan mahdotonta. Kunnallinen pph harvemmin yhtä motivoitunut kuin yksityinen.
Omassa tuttava piirissä on kolme yksityistä hoitajaa, ja paljon mieluummin yksityiselle veisin lapseni, jos hoitoon tarvitsisi laittaa.
Ehkä oon outo, mutta yksityinen on minun ajatuksissani luotettavampi.

Olen itse ex-kunnallinen ja eniten minua tressasi se seikka, että lapset vaihtuivat vähän väliä, johtuen siitä että kunta ei antanut VAKITUISTA hoitopaikkaa yhdellekään lapselle, vaan sillä on tapana kierrättää kuin palloa lapsia.

Minulla on taas selkeä ajatus siitä, että yksityisenä voin tehdä pitkät vakituiset hoitosopimukset.

Alkuperäinen kirjoittaja Nasu-u:
Täällä Järvenpäässä kaupungin hoitopaikka (tietty maksu määräytyy tulojen mukaan) oli 250?/kk/muksu ja tämä tieto kaveriltani, jolla tietääkseni keskiverto liksa. Ja siis ei pph.

siis kunnallisella puolella maksukatto on 200? per lapsi

Mä en kyllä veisi lapsiani minkäänlaiselle pph:lle,en kunnalliselle enkä yksityiselle enkä mistään hinnasta!
Kun en tietäisi mitä siellä seinien sisällä tapahtuu...
Päiväkodissa on sentään aina useampia hoitajia,meillä (3-4-vuotiaat) nyt 7lasta ja yksi lastenhoitaja ja yksi lto

Alkuperäinen kirjoittaja symppis:
Mä en kyllä veisi lapsiani minkäänlaiselle pph:lle,en kunnalliselle enkä yksityiselle enkä mistään hinnasta!
Päiväkodissa on sentään aina useampia hoitajia,meillä (3-4-vuotiaat) nyt 7lasta ja yksi lastenhoitaja ja yksi lto

mielenkiintoinen kommentti...

mie taas nimenomaan haluaisin viiä pph:lle lapset hoitoon. enkä mihinkään isoon ryhmään. tai sitten semmoseen ryhmäperhepäiväkotiin jossa esim. kaks hoitajaa ja alle 10 lapsen ryhmä.

jos oisit ap täällä niin mie toisin heti tuon ipanan ens keväänä siulle hoitoon. saman verran siulle maksettais ku kunnallisessaki joten... =)

unohtu sitte kommentoida nuita hintoja.... ei ole liian korkeat. =)

Alkuperäinen kirjoittaja ringleader:
mie taas nimenomaan haluaisin viiä pph:lle lapset hoitoon. enkä mihinkään isoon ryhmään. tai sitten semmoseen ryhmäperhepäiväkotiin jossa esim. kaks hoitajaa ja alle 10 lapsen ryhmä.

jos oisit ap täällä niin mie toisin heti tuon ipanan ens keväänä siulle hoitoon. saman verran siulle maksettais ku kunnallisessaki joten... =)

kiitos luottamuksesta :)

Joopa joo. Muutamassa (noin 20) päiväkodissa kierrelleenä voin sanoa että päiväkodissa homma ei ole mitenkään "parempaa" : naisvaltaisissa työpaikoissa aika menee keskinäiseen riitelyyn ja ilmapiiri voi olla äärimmäisen kireä ja tulehtunut. Vanhempien edessä ollaan niin yhteistyökykyisiä että. Jostkut hoitajat suoraan sanoen sorsii tai kyykyttää niitä lapsia joiden naama ei miellytä ja muut ei todellakaan korvaansa lotkauta. Olen nähnyt myös kiinnikäymistä. lapset ovat pitkiäkin aikoja keskenään kun tädeillä on muuta puuhaa, sylistä voi vain unelmoida, videot pyörii ym. ym. Nämä ei ole poikkeustapauksia vaan ihan totista totta. Onneksi poikkeuksiakin löytyy. Johtamisessa on usein avain .

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Joopa joo. Muutamassa (noin 20) päiväkodissa kierrelleenä voin sanoa että päiväkodissa homma ei ole mitenkään "parempaa" : naisvaltaisissa työpaikoissa aika menee keskinäiseen riitelyyn ja ilmapiiri voi olla äärimmäisen kireä ja tulehtunut. Vanhempien edessä ollaan niin yhteistyökykyisiä että. Jostkut hoitajat suoraan sanoen sorsii tai kyykyttää niitä lapsia joiden naama ei miellytä ja muut ei todellakaan korvaansa lotkauta. Olen nähnyt myös kiinnikäymistä. lapset ovat pitkiäkin aikoja keskenään kun tädeillä on muuta puuhaa, sylistä voi vain unelmoida, videot pyörii ym. ym. Nämä ei ole poikkeustapauksia vaan ihan totista totta. Onneksi poikkeuksiakin löytyy. Johtamisessa on usein avain .

Puhut asiaa.

Summa kuullostaa kohtuulliselta, jos vain yksi lapsi perheestä hoidossa. Oletko ajatellut sisaralennusta (kunnallisessahan seuraavat lapset maksavat portaittain vähemmän)? Entä miten järjestät hoidon, jos itse sairastut? Joutuvatko hoitolasten vanhemmat järjestämään (maksamaan) sijaishoidon sille ajalle?

Mielelläni veisin pph:lle lapseni hoitoon, vaan kun pph ei tykkää ottaa lasta, joka vie kahden lapsen paikan =)
Siispä meillä vaihtoehtona on päiväkoti. Ja onneksi tosi kiva pk!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Puhut asiaa.
peesaten yllä olevaa harmaata, valitettavasti totta.

mutta ap:lle ihan kohtuuhintaiset hommat =) joskus tuntuu et vitsi ku mein muksu ois päässy pph:lle sillon joskus..

Mä tiedän sekä hyviä että huonoja hoitajia. Mäkään en veisi lapsiani perhepäivähoitajalle, jos en tietäisi mitä siellä tapahtuu.

Kerran on meidän pojat olleet 5kk perhepäivähoitajalla. Mulla ei ollut siihen mitään sanomista, kun tarvitsin hoitopaikan heti ja se oli ainut vaihtoehto. Kävi kuitenkin hyvä tuuri. Pojat pääsivät hoitajalle, johon pystyin luottamaan ja pojatkin hänestä tykkäsivät. Hän oli avoin ihminen ja tarpeeksi hyvin tiesin mitä siellä sisällä tapahtui.

Yhteistyössä