Kysyn taas: Sinä kotiäiti joka aloit työelämän kotona tehden töitä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaa

Vieras
Kun halusin mennä työelämään kantaan kortesi kekoon mutta et kyennyt viemään lastasi hoitoon, niin mitä aloit KOTONA tekemään? Voiko mitään kotona tehdä josta saisi laillisesti verojen kera leivän pöytään?

Pph jutut tiedän, kertokaa muita ehdotuksia. En ehkä vastaa, kunhan luen mitä olette tehneet tai mitä voisi tehdä...
Ja ps. autoa ja ajokorttia ei ole.

Mä olen kotihoidontuen alkaessa perustanu oman yrityksen. Ensimmäisen 3,5 vuotta pyöritin lastentarvikkeiden verkkokauppaa/kotipuotia (jota en kyllä suosittele kenellekään huonojen katteiden, kovan kilpailun ja vaativien asiakkaiden vuoksi) ja nyt olen 2,5 vuotta myynyt Kotigastronomi-mausteita ja sillä ihan jää rahaa käteenkin. Nyt teen työn ohessa, koska olisi tyhmää lopettaa noin hyvä sivutulon lähde. Toiminimellä toimin ja pääasiassa netin/puhelimen/postin kautta teen, jonkun verran kotikutsuja. Yyveellä voin kertoa lisääkin jos kiinnostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
näitä ois kiva tietää:)

:). Minulla on ammatti mutta sitä työtä en ole tehnyt paljoa enkä kyllä haluakkaan. Makselen miehen kanssa molempien opintovelkoja pois eikä siksi varaa enää opiskella.
Kuopusta en halua panna hoitoon kun täyttää 3v. Jotain on tehtävä asialle. Mitä sitten voi tehdä ellei pph:n pskaduuniin ala. Pah. Ja kun ei ole autoakaan eikä korttia, ei pahemmin mitkään myyntityyppiset hommat onnaa. Hmpf.
Töitä haluan tehdä ihan oman itsetunnon ja rahan takia mutta haluan myös olla lapseni kanssa :(

Minä en kyennyt viemään lastani hoitoon. Ei kuitenkaan ollut mitään kotona tehtävääkään hommaa joten homman ratkaisin tekemällä satunnaisia ilta- ja viikonlopputöitä. Silloin mies hoitaa lasta kotona :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mä olen kotihoidontuen alkaessa perustanu oman yrityksen. Ensimmäisen 3,5 vuotta pyöritin lastentarvikkeiden verkkokauppaa/kotipuotia (jota en kyllä suosittele kenellekään huonojen katteiden, kovan kilpailun ja vaativien asiakkaiden vuoksi) ja nyt olen 2,5 vuotta myynyt Kotigastronomi-mausteita ja sillä ihan jää rahaa käteenkin. Nyt teen työn ohessa, koska olisi tyhmää lopettaa noin hyvä sivutulon lähde. Toiminimellä toimin ja pääasiassa netin/puhelimen/postin kautta teen, jonkun verran kotikutsuja. Yyveellä voin kertoa lisääkin jos kiinnostaa.

Laitan yv:ä, hetkinen vain :)

Minä teen erilaisia kirjoitusprojekteja. Kirjoitan mm. yritysesittelyvideoiden käsikirjoituksia ja lehtijuttuja. Ei ihan 100% kotityötä, koska täytyy käydä haastattelemassa ihmisiä, mutta suurimmalta osaltaan kotisohvalla läppärin kanssa makoillen tehtävää hommaa.

Yhteistyössä