Kysyn uudestaan.. Kihelmöinti/kutina iholla? Onko kellään ollut vastaavaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nirtsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nirtsu

Jäsen
18.08.2008
416
0
16
Eli kyselin jo joskus aikaisemmin tätä samaa, mutta sain niin vähän vastauksia, joten kysyn uudestaan, jos vaikka tulisi vastaan joku samanlaisesta kärsivä. Eli mulle tulee aina välillä sellanen kihelmöinti tai kutinan tapainen iholle. Vähän oikeastaan vaikea selittää. Tuntuu jokapuolella kehoa, mutta eniten ehkä yläkropassa, vähän kielessäkin joskus. Ei ole mitään turvotuksia eikä näppylöitä tai vastaavaa kuitenkaan. Ajattelin aiemmin että johtuisi jostain ruoka-aineesta tai jotain, mutta en kuitenkaan oikein usko että on sellaista. Vai voisiko olla allerginen reaktio? Mitä tää on!? Onkohan vakavaa? Tosi mielelläni kuulisin jos jollain on tämmöistä vastaavaa ollut.

Onko sellainen polttava kutina? Jatkuvaa vai ajoittaista? Vaikuttaako lämpötilat siihen?

Mulla on sellaista polttavaa kutinaa/kihelmöintiä ihan kaikkialla, pahiten kaulassa, jalkaterissä ja hassua kyllä, pepussa.:) Mutta käytännössä ihan joka puolella kämmeniä ja kitalakea myöden. Ja olen havainnut sen johtuvan kosketuksesta. Nykyään se on niin paha, että mun on pakko käyttää cetiritsiiniä jatkuvasti. 1 tabletti/vrk auttaa siihen oikein mainiosti, mutta ilman sitä olo on helvetillinen.

Ei ole polttavaa kutinaa ja ehkä kuitenkin paremminkin sellaista kihelmöintiä tai pistelyä. Ja lisättäköön vielä että kärsin myös paniikkihäiriöstä, mutta en tiedä voisiko tää johtua siitä.

Niin en tiedä sitten. Kaikenlaisia syitä ja oireita kun piisaa. En ehkä huolestisi asiasta, jos ei selkeästi haittaa elämää ja jos haittaa ni sitte lääkäriin.:)

Yhteistyössä