Kysynpä täältäkin: hiiva, raskaus ja hoito?

Kärppänä heinälatoon

Tunnettu jäsen
27.04.2007
14 912
42
48
Pitää kysästä nyt vähän joka puolelta, josko jostakin tähän hätään löytyisi joku, jolla ois aiheesta kokemusta.. :) Eli

Onko hiivalääkkeen (canesten) käytöstä raskauden aikana ns. turhaan enemmän haittaa vai hyötyä? :snotty:

...koitetaanpa suomentaa: tällä hetkellä en ole varma, onko mulla hiivaa vai ei (joo, en olisi uskonut, että en sitä itsestäni tiedä, sillä olen ex-hiivakroonikko, noin reippaasti miljoona tulehdusta sairastanut :xmas: ). Raskaus muuttaa hormonitasapainoa sen verran, etten tiedä, johtuuko ajoittainen kutina ja ajoittainen kokkareinen, kellertävä valkkari hormoneista vai hiivasta. :|

Joten mietin, josko laitan tuon canestenin (joka ei mulla normaalisti kylläkään edes toimi, mutta eipä toimi muutkaan käsikauppalääkkeet.. :whistle: ), mutta onkin vain hormoniheittelystä johtuvaa, onko siitä lääkkeestä jotain haittaa? Tietoa kellään?

Raskautta takana nyt hurjat 5+4 ja useampana päivänä jo tuntunut hiivaiselta, mutta hämää rutosti, kun sitten saman päivän sisällä on hetken kuluttua ihan normaaliolo... :|

Anyone? :)

Enpäs osaa sua neuvoa, mutta olen itsekin vähän samassa tilanteessa.

Mua suorastaan vatuttaa, kun olen jälleen koko raskausajan kärsinyt jatkuvista hiivatulehduksista. Canesten-kuuri vie hiivan pois, ja se tulee takaisin parin viikon sisällä. :( Ei oo hääviä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mua suorastaan vatuttaa, kun olen jälleen koko raskausajan kärsinyt jatkuvista hiivatulehduksista. Canesten-kuuri vie hiivan pois, ja se tulee takaisin parin viikon sisällä. :( Ei oo hääviä.

Mulla on ollu tosi pitkään poissa paremman ruokavalion takia, mutta arvasinkin, että näiden hormoniheittelyiden vuoksi tuota saattaa taas ilmaantua... Ja taitaapi olla juu.

En tiedä, voiko hiivaan raskauden aikana puuttua samalla tavalla kuin normaalisti, mut kantsii neuvolasta tarkistaa. Yleensä sanotaan, et jos hiiva toistuu ja toistuu, se pitää hoitaa myös suolistosta, emätinhoito ei riitä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:

Mulla on ollu tosi pitkään poissa paremman ruokavalion takia, mutta arvasinkin, että näiden hormoniheittelyiden vuoksi tuota saattaa taas ilmaantua... Ja taitaapi olla juu.

En tiedä, voiko hiivaan raskauden aikana puuttua samalla tavalla kuin normaalisti, mut kantsii neuvolasta tarkistaa. Yleensä sanotaan, et jos hiiva toistuu ja toistuu, se pitää hoitaa myös suolistosta, emätinhoito ei riitä. :)

Niin en tiedä.. Mulla ei kyllä muuten ole hiivatulehduksia oikeastaan koskaan, mutta näin raskausaikana tää on kyl ihan pylleröstä.

Niin en tiedä.. Mulla ei kyllä muuten ole hiivatulehduksia oikeastaan koskaan, mutta näin raskausaikana tää on kyl ihan pylleröstä.

Juu kyllä on, varsinkin kun ei voi sitten ottaa semmoista lääkettä, joka varmasti toimis. :D Mutta toivotaan, että molemmilla paranee tilanne ...ja toivon, että tämä jäis itsellä ainakin tähän kertakokeiluun tämän raskauden aikana.. :whistle:

Canestenista...
Siitä kannattaa ottaa se yhdistelmäpakkaus, jossa on sekä se puikko, että voide. Hiiva tuppaa olemaan sisäisen hiivan (emättimessä ) lisäksi oireettomanakin ulkopuolella häpyhuulissa, jolloin sen saa varmimmin pois hoitamalla myös voiteella ulkoisesti.
Ja kannattaisi hoitaa sillä voiteella myös oireeton puoliso, koska hän voi tartuttaa si uudestaan ja uudestaan, vaikka olisikin oireeton.

Näin mulle sanottiin neuvolassa tämän nykyisen raskauden aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Canestenista...
Siitä kannattaa ottaa se yhdistelmäpakkaus, jossa on sekä se puikko, että voide. Hiiva tuppaa olemaan sisäisen hiivan (emättimessä ) lisäksi oireettomanakin ulkopuolella häpyhuulissa, jolloin sen saa varmimmin pois hoitamalla myös voiteella ulkoisesti.
Ja kannattaisi hoitaa sillä voiteella myös oireeton puoliso, koska hän voi tartuttaa si uudestaan ja uudestaan, vaikka olisikin oireeton.

Näin mulle sanottiin neuvolassa tämän nykyisen raskauden aikana.

juu combi on paras.

Combia laatikossa odottamassa. B) Ainoo, miks se mun mielestä ennen on ollu vähän huono (sen lisäksi, et canestenilla on ollut tapana lisätä mulla kutinaa sen sijaan, että lievittäisi sitä :snotty: ) on, et jos hiiva on kovin pahaksi päässyt, siinä combissa kun on vain tuo 1 pötkilö, joka pistetään, se tuppaa yrittää jatkuvasti ennen aikojaan ulos. ...saahan ja pitäähän sitä takas työnnellä, mut jotenkin miellyttävämpiä minusta ne useammin laitettavat, nopeammin sulavat pötkilöt. Vaikka eniten oon tykänny siitä voidemaisesta lääkkeestä, mut sitä ei voi raskausaikana laittaa, kun on pakko pistää sillä asettimella...

Mutta kiitoksia kaikille vastauksista. :D

Yhteistyössä