kysyttävää synnytyksen loppukivuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kandela
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kandela

Vieras
mulla on nyt yhtä päivää vajaa viikko synnytyksestä, ja kun oon käynyt pissalla se sattuu mahaan. pissaaminen ei mitenkään kirvele, mutta kun pissa on ns. lopuillaan niin mahaan sattuu paljon. kuulukohan vielä asiaan?
lisäksi kuinka kauan voi vielä tulla niitä jälkisupistuksia?
sitten tänään äsken kun kävin vessassa huomasin että siteeseen oli tullut sellanen sanoisinko ruokalusikallisen kokoinen verihyytymä. onko tuokin ihan normaalia vai?
synnytys mulla sujui ihan hyvin alakautta, ja jälkeiset olivat repaleiset että ptiää nyt tarkkailla olisko sinne vielä jotain voinut jäädä..

tarkkaile oloasi voi olla että sun kohtuun on jäänyt jotain... tädillä kävi niin ja kun synnytyksestä oli viikko joutui takaisin sairaalaan ja leikkaukseen. Oli tullu kotona tosikipeeks, mahaan sattui ja oli kuumetta

Kannattaa käydä neuvolassa näytillä. Kohtu voi supistella pitkäänkin esim. imettäessä, mutta enpä ole kuullut että pissaaminen koskisi. Voi olla vti tai kohtutulehduskin - tai sitten tämäkin on vaan normaalia... =)

Jep. Hyytymiä voi tulla. Mulla tuli viimeksi kotona isoja nyrkinkokoisia verihyytymiä, soitin synnärille. Sanoivat että imetä vaan tiuhempaan niin tulee loputkin pois. Eli imetystä vaan ja kun imettää kohtu supistelee aikansa, mutta palautuu pian ja jälkisupistelutkin loppuu. Kestää ne aikansa. Olen synnyttänyt 2 alakautta.

Odotan nyt kolmatta rv 38+5 :heart:

Älä huolehdi, samoja asioita olen kokenut. :hug: Ihanaa vauva-aikaa sulle! :heart:

Jos sulle tehty alapäähän leikkaus, voi olla arka vielä jonkin aikaa. Suihkuttele lämpimällä vedellä. Onhan se vaavin pää venyttäny paikkoja, voi olla arat jonkin aikaa. Jopa ilman haavojakin. :hug:

Yhteistyössä