Kyylä-minäni iski taas.. :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WompaTiger
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

WompaTiger

Aktiivinen jäsen
05.06.2008
4 305
0
36
Kauhistelin kun kaupan pihalle kurvasi auto, jossa kaksi n. alle 5 vuotiasta lasta. Jo muutama sata metri ennen parkkipaikkaa ja auton pysähtymistä alkoi takapenkillä kuhina ja molemmista takaikkunoista (jotka olivat apposen auki) kurkisti esiin puolikas lasta, roikkuivat siis viimeiset metrit ilman vöitä ikkunoista puoliksi ulkona. Ja parkkiksella tulivat viereemme parkkiin, odotin autossa koiran kanssa miestä ja koira tähyili ikkunasta koska mies tulee.Äiti lähti käymään kaupassa ja lapset jäi autoon keskenään. Lapset huomasivat koiran ja alkoivat ikkunasta roikkuen huudella sille. Silloin toinen lapsista, noin 3v. putosi ikkunasta asfaltille. Menin sitten ulos autosta nostamaan lapsen ja katsomaan miten kävi. 20min. sain lasta siinä lohdutella ennen kuin äiti tuli. Lapsi löi otsansa ja kädet menivät verille. Äiti oli hirveän kiukkuinen lapselle ja huusi, vaikka oma vika kun ei yhtään katsonut miten lapset autossa olivat ja jätti vielä puoleksi tunniksi yksin. Onneksi tippui sentään parkissa, eikä ajon aikana!! :o Juu, ihan kauhee kyylä olen ja vielä lapsen ahdistelijakin kun vierasta lasta menin lohduttamaan.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja sosiaali-ihminen:
hoksitko ottaa rekkarin ylös..
nimetön ilmianto - eiköpä opi - EDES JOTAIN

En mä kyllä ottanut, kun eihän se periaatteessa ihan mikään ilmotuksen paikka ollut. Onko puolen tunnin autoon jättäminen jo heitteillejättö? Periaatteessa kai ei. Mutta ajattelematonta ja vaarallista ainakin.

Mä luin että "kyylä-miniäni" ja ihmettelin hetken että kuinka iäkäs oikein olet!

Aiheeseen: tuo olisi kyllä todellakin lastensuojeluilmoituksen veroinen asia.

Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
Alkuperäinen kirjoittaja sosiaali-ihminen:
hoksitko ottaa rekkarin ylös..
nimetön ilmianto - eiköpä opi - EDES JOTAIN

En mä kyllä ottanut, kun eihän se periaatteessa ihan mikään ilmotuksen paikka ollut. Onko puolen tunnin autoon jättäminen jo heitteillejättö? Periaatteessa kai ei. Mutta ajattelematonta ja vaarallista ainakin.

No kyllä on 3 vuotiaan yksin jättäminen sekä sen toisenkin!

Jo se että roikkuu auton ikkunoista auton liikkuessa ilman turvavöitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olikohan vöitä ollenkaan?
Näitkö kun lähtivät laittoiko vyöt?

Molemmilla lapsilla oli kyllä istuimet ja lähtiessä äiti komensi ne vyöt kiinni laittamaan, ei ainakaan kyllä olleet saaneet vöitä kiinni siihen mennessä kun parkista lähtivät, mutta olivat niitä kiinni laittamassa. Siis lapset itse.

Lastensuojeluilmoitusta ei ihan turvavöistä voi tehdä tai varmaan yhden tapauksen perusteella jos ei edes tiedä kuka kyseessä esim ei ole naapuri, sukulainen tms

Että jättää niin pienet keskenään autoon, mitäs jos ne ois lähtenyt pois autosta sillävälin ku äiti on kaupassa, vaik juossu parkkipaikalla ja jääny auton alle.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Että jättää niin pienet keskenään autoon, mitäs jos ne ois lähtenyt pois autosta sillävälin ku äiti on kaupassa, vaik juossu parkkipaikalla ja jääny auton alle.

Niin, eniten mua kauhistutti se, että se lapsi olis voinut pudota sieltä autosta kun se oli liikkeessä ja jäädä liikenteen sekaan. Tosi tyhmää ja vastuutonta, mutta ei kuitenkaan mikään päivystystapaus, kun mitään räikeetä rikkomusta ei tapahtunut. En tiiä. Kyllä mä sen äidin etäisesti tunnen, että tarvittaessa saan sossullekkin soitettua, mutta en nyt sitten tiiä voinko yhden kauppareissun perusteella vielä sanoa juuta tai jaata kenenkään vanhemmuudesta.

ei niitä lapsia saa jättää autoon keskenään.
auto voi palaa, kadota, liukua ja törmätä. lapsi voi saada haavan , lämpöhalvauksen, kuristua, vihainen koira voi haukata avoimesta ikkunasta palan lapsesta, voi lyödä päänsä, jättää sormen ovemn väliin, nousta autosta ja jäädä auton alle.
heittellejättö, perkele. itse olisin läksyttänyt sen äidin

Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:

Ihan selkeä ilmoituksen paikka..

Heitteillepano
Heitteillepano. Joka saattaa toisen avuttomaan tilaan tai jättää sellaiseen tilaan henkilön, josta hän on velvollinen huolehtimaan, ja siten aiheuttaa vaaraa tämän hengelle tai terveydelle, on tuomittava heitteillepanosta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Yhteistyössä