LA ELOKUUSSA 2013!

  • Viestiketjun aloittaja laramaria
  • Ensimmäinen viesti
laramaria
Onko moista ketjua vielä täällä?

Täällä on yksi juuri plussannut pikkikakkosen odottaja. Omien laskujen mukaan la olisi 28.8. Onko täällä elokuulle odottajia liikkeellä??
 
MeeJoo
Täällä myös, oviksesta laskettu LA 10.8.12. Huomenna alkuraskauden ultra (omasta pussista maksettuna) ja viikkoja kasassa 6+5. Katsotaan mitä sieltä huomenna löytyy... PIKKASEN kyllä jänskättää, onko siellä oikeasti ketään.
 
MeeJoo
Täällä myös, oviksesta laskettu LA 10.8.12. Huomenna alkuraskauden ultra (omasta pussista maksettuna) ja viikkoja kasassa 6+5. Katsotaan mitä sieltä huomenna löytyy... PIKKASEN kyllä jänskättää, onko siellä oikeasti ketään.
Ja olihan siellä! Pahoinvointikin on sen mukaista, että joku näyttää tosissaan muuttaneen alakerran yksiöön :) Viikot jotakuinkin 6+ ja sydän läpätteli. Tammikuun lopulla tai helmikuussa sitten np-ultraan! Voi tätä onnea, toivotaan että kaikki menee hyvin!
 
Viimeksi muokattu:
Rht
Täällä odotellaan pikkukakkosta. :)

Kävin tänään varhaisultrassa yksityisellä, ja viikot täsmäsi, eli nyt 6+6 ja laskettu aika 9.8. :) Pieni oli oikeassa paikassa ja sydän sykki. <3
 
zuviliini
Loistavaa, että olette jo nähneet uuden masuasukin.

Mulla varattuna alkuraskauden ultra 8.1, eli sitä odotellessa. Neuvolakin varattuna tammikuulle. :)
Meille tulossa kolmas lapsi.

Mikä teillä on olo? Mulla maha on aivan turvonnut ja hieman on kuvotusta.
Muuten ihan reipas olo.
 
laramaria
Minäkin mietin ultrassa käyntiä kun mitään oireita ei ole ollut. Pelkään että ei masussa edes ole elämää. Viime raskaudessa oli kova alkuraskauden menkkajomotus ja sitten pahoinvoinnit. Nyt ei mitään.
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että missäpäin odottelette?
 
MeeJoo
zuviliini: Ihan kamala olo :) Oon viimeseen asti välttänyt oksentamista, mutta tänään piti laatoittaakin. 6+6 menossa ja esikoisesta ei todellakaan ollut tämmöistä, pelkästään lievää kokopäiväöllötystä. Nyt on joutunut ottamaan lukua sohvalla aamuisin, ja töihin pääsen hädintuskin kymmeneksi (onneksi on liukuvat työajat).

Kaikki ruoka maistuu oudolta, jos maistuu ylipäänsä. Mitään ei oikein tee mieli ja keskellä yötä iskee kamala nälkä niin ettei voi nukkua, ellei syö jotain. Pissalla pitää ravata öin ja päivin. Rinnat ovat kasvaneet kuppikoon verran ja vatsa pömpöttää ja aristaa. Kaikki muu on ihan ok, mutta tää oksettava olo! Se sais kyllä loppua ja äkkiä, mutta toisaalta se on hyvä merkki siitä, että raskaushormoneja ainakin kropassa riittää :)

laramaria: pk-seudulla.

Neuvolakäyntejä on meidän kaupungissa kyllä ihan käsittämättömän vähän, eka käynti rv 7-10, sitten vasta rv 18. Ja neuvolalääkäri vasta rv20 jälkeen! Np ultra on rv10-13 ja rakenneultra rv18-20. Seerumiseulaan pitää mennä heti tammikuussa ja sit saakin jo kutsun ultraan. En tiedä kuunnellaanko sydänääniä/ultrataanko neuvolassa, mutta eiköhän niillä pärjätä mitä tarjotaan, nyt kun on kerran jo alkio nähty :)
 
zuviliini
Hienoa että porukkaa on jo näin monta. ;)

Meillä siis pikkukolmonen tiedossa ja perheessä pyörii jo pojat 06 ja 08. Pk- seudulla mekin asutaan.

Oon kirjoitellut tänne jo molempien aikaisempien raskauksien aikana. Tänne voi purkaa kaikki päänsisäiset pohdiskelut yms. joita mies eikä rakkaimmat kaveritkaan jaksa kuunnella. :)

Mitä mieltä ootte jouluruuista? Nythän pitäisi jättää jotain syömättä? Voinko syödä graavilohta kun se on juuri hallista haettua? Mäti varmaan pitää kyllä jättää syömättä... mun suurin herkku.
 
laramaria
No niin taapero nukkumassa(ja kämppä sekaisin) ja rauha maan päällä. (ei tullut maailmanloppua)
Kyllä minä ihan suosiolla skippaan nuo joulun kalaherkut. Graavaan kyllä lohen muille syöjille. Louluruuista kalat on kyllä ainoita mistä pidän. No olin viimeksikin raskaana joulun ja ehkä harmitti se kun ei sitten mitään voinut alkupalapöydästä syödä. Oltiin siis kylässä appivanhemmilla.
Nyt on kyllä isompikin huoli kun syömiset. Nimittäin sähkötupakointi. En pääse millään eroon. Vähentänyt olen, mutta kun kokonaan pitäisi jotenkin irti päästä. Onko kellään muulla vastaavaa ongelmaa? Toivottavasti ei.

Pakko oli taas tehdä raskaustesti kun en vieläkään usko, että mahassani joku kasvaa. Ei vieläkään ole tullut mitään raskausoireita. Kyllähän siihen melkovahva viiva taas tuli, joten ehkä kohta uskallan syrjäyttää kemiallisen raskauden mahdollisuuden.
Neuvolan kuitenkin uskalsin varata. Eli ensimmäinen aika on 15.1.

Niin ja kyselin sitä asiunpaikkaa, mutta unohdin itse vastata. Länsi-uudellamaalla asustellaan.
 
Rht
Mä ehdin "tilata" kylmäsavuloohta viime vuoden tapaan, mutta nyt jää syömättä kun on tyhjiöpakattu. Siinä olen ollut tarkka, etten niitä syö. Mun äiti graavaa itse ja isä kylmäsavustaa, joten niitä ajattelin kyllä syödä. Viimeraskaudessa ainoa mitä kaipasin olikin kylmäsavulohi. :) Nammm..

Mulla on nyt muutaman päivän ollut paha olo koko päivän ja jatkuva nälkä. Viimeraskaudesta muistan, että oli myös tosi kova nälkä, laitoin sitten kylppärin peilikaappiin öitä varten jemmaan mukin ja rusinoita. :D Mies ei oikeen sietänyt sitä rapinaa, jos oisin sängyssä syönyt..

Mites onko teillä uskomuksia sukupuolesta? Kyselin tuolla varhaisultrassa ja uskomuksiksihan sekin niitä sanoi, kuten ajattelinkin. Kovasti toivoisin poikaa, mutta nyt tuntuu kuitenkin niin samalta kun ekan tytön kanssa..
 
zuviliini
Moikka taas,

Aamulenkki vedetty ja riisipuurot syöty. Olo edelleen ihan hyvä. Välillä yököttää jos ei syö säännöllisesti. Öisin nukun todella huonosti ja heräilen vähän väliä. En tiedä mistä johtuu voi olla sekä kun ollaan kylässä eikä kotona.

Maha on turvoksissa ja paisuu aina päivän aikana. Tulee olemaan todella vaikeaa salata asia duunissa, olen keskivartalosta suht hoikka ja pidän paljon vartalonmyötäisiä vaatteita. Samoin jouluna pitäisi salailla asiaa anopilta.

Mulla ajatukset pyörii jatkuvasti raskauden ympärillä, en oikein vieläkään usko tätä todeksi ja pelkään hieman ettei kaikki mene hyvin, vaikka järki sanoo muuta.

Rht: tee kylmäsavulohesta jokin laatikkoruoka ta pasta. Listeria bakteerin pitäisi kuolla kun tuotteen kuumentaa yli 70 asteen. Minäkin syön lohta jota ei ole tyhjiöpakattu. Nyt sushikin (ei merilevä) on sallittu, jos kala on tuoretta.

Mukavaa päivää kaikille odottajille! :)
 
Elokuumama
Hei! Minulla kans LA 28.8 eli ihan alussa ollaan. Mutta nyt kuitenkin ihmettelen miksi 2 kpl clearblue digitestiä ovat näyttäneet "1-2 viikkoa raskaana" kun pitäisi näyttää "3-4 viikkoa" tässä vaiheessa? Ovulaatio on ollut 6.12 ja viimeiset kuukautiset 22.11. Eli olen tänään n. 4+6 viikoilla.
 
Mamselli
Hei! Minulla kans LA 28.8 eli ihan alussa ollaan. Mutta nyt kuitenkin ihmettelen miksi 2 kpl clearblue digitestiä ovat näyttäneet "1-2 viikkoa raskaana" kun pitäisi näyttää "3-4 viikkoa" tässä vaiheessa? Ovulaatio on ollut 6.12 ja viimeiset kuukautiset 22.11. Eli olen tänään n. 4+6 viikoilla.

Mulla laskurin mukaan LA 22.8, hedelmöitys tapahtunut 29.11 eli myös ihan alussa ja pelottaa niin saakelisti. Nyt odottelen klinikalta soittoa jotta pääsisin ekaan ultraan. En usko tätä todeksi, yhden keskenmenon olen saanut 4 vuotta sitten. En kestäisi enää toista, sen verran rankka kokemus oli.
 
Viimeksi muokattu:
MeeJoo
Hei! Minulla kans LA 28.8 eli ihan alussa ollaan. Mutta nyt kuitenkin ihmettelen miksi 2 kpl clearblue digitestiä ovat näyttäneet "1-2 viikkoa raskaana" kun pitäisi näyttää "3-4 viikkoa" tässä vaiheessa? Ovulaatio on ollut 6.12 ja viimeiset kuukautiset 22.11. Eli olen tänään n. 4+6 viikoilla.
Moikka, toi Clearbluen logiikka on siitä hämäävä, että se ilmoittaa raskauden ovulaatiosta laskettuina viikkoina :) Eli olet ovulaatiosta laskien n. 1-2 viikolla, mutta varsinaisesti sitten menkoista laskien 4+ viikoilla. Jos testaat 5+ viikolla, niin testin pitäisi näyttää 2-3 tai jopa 3+ viikoilla, riippuen siitä, miten nopeasti tässä raskaudessa hormonitasosi sattuvat nousemaan.

Täällä mennään 7+5 ja pahaolo vaihtelee päivittäin. Tänään parempi päivä, eilen ihan kamala, nukutti vaan ja yökötti koko päivän. Nälkä iskee keskellä yötäkin, joten olen opetellut syömään iltapalaa (en aiemmin syönyt). Samalla tietty koittaa, ettei paino pääsisi kauheasti nousemaan, mikä on kyllä hankalaa, kun oloa pitää olla tasoittamassa joka välissä ruoalla :) Tissit myös ovat olleet joinakin päivinä tosi kipeät uudestaan, ja sitten taas kolmantena pukkaa finnejä naamaan. Ihan vuoristorataa siis ja sattuman kauppaa, mimmoinen oirepäivä sattuu. Kaikki on paljon voimakkaamman tuntuista nyt kuin esikoisesta, mikä olikin superhelppo odotus.

Muutaman viikon päästä sitten pääsee niskaturvotusultraan, kuulemma kutsu tulee kotiin tammikuun aikana. Sitä odotellessa...
 
Viimeksi muokattu:
Niimi
Hei!
Testasin tuossa ennen joulua testin ja viikko on mennyt järkytyksestä toipuessa. Näillä näkymin tämä pidetään ja neljäs olisi tulossa joskus elokuussa. Menkat ollut viimeksi reilu 2v sitten niin en tiedä vielä tarkemmin.
Maha on turvoksissa kuin olis jo rv20 ja oksettaa kokoajan. Onneksi en ole joutunut vielä oksentamaan. Menee vain maha sekaisin. Varaan vuoden vaihteessa ekan neuvolan neuvolan, pakko päästä tästä puhumaan.
 
Neenuska
Loistavaa, että olette jo nähneet uuden masuasukin.

Mulla varattuna alkuraskauden ultra 8.1, eli sitä odotellessa. Neuvolakin varattuna tammikuulle. :)
Meille tulossa kolmas lapsi.

Mikä teillä on olo? Mulla maha on aivan turvonnut ja hieman on kuvotusta.
Muuten ihan reipas olo.


Hei!

Mulla ollut kans turvotusta, housut kiristäneet kovasti, vaikka viikkoja vasta 7+4. Meille on tulossa ensimmäinen lapsi. Ultraan ollaan menossa 9.1. Jännittävää! ;)
 
Viimeksi muokattu:
laramaria
Mitäs teille kuluu? Tänne edelleen oireetonta odotusta. Viiva raskaustestissä on vahvistunut ihan tummaksi. Olen tehnyt yhden vielä joulunkin jälkeen.
No ainakaan fyysisiä oireita ei ole, mutta sain kauhean itkukohtauksen tapanina ihan mitättömastä asiasta. En edes saanut sitä loppumaan. Itkeskelin varmaan tunnin.

Onko teilläkin sama, ettei päivät ja aika kulu. Tuntuu, että olen ollut jo paki kk raskaana, mutta todellisuudessa vasta pari viikkoa.

Ja pakko vielä hehkuttaa itseäni, että olen pystynyt luopumaan sähkötupakasta viisi päivää sitten! Jee! Tosin käytän vielä nikotiinilaastaria. Olen nyt antanut itselleni kaksi viikkoa aikaa luopua siitäkin. Eiköhän se onnistu.
 
Elokuumama
Kiitoksia vastauksista! Tänään tein uuden clerablue testin ja nyt näytti 2-3 viikkoa. Maanantaina ajattelin tehdä uuden ja toivon sen näyttävän silloin 3+. Soitin eilen neuvolaan ja sain ajan ultraan 15.1 (rv 7+4) ja ensimmäinen neuvolakäynti on sitten 18.1. Minulla ei ole muita oireita kun vaan kovat "kuukautis ja- alapääkivut". Mitä raskausoireita teillä muilla on? Mua jännittää aivan hirveesti kuinka tää raskaus etenee nimittäin meillä on 2 vuotta lapsettomuutta takana ja olemme jonossa lapsettomuushoitoihin, mutta sitten tulikin yhtäkkiä tää luomuplussa. :)
 
zuviliini
Moikka moi,

Hienoa että ollaan saatu lisää mummoja mukaan, tervetuloa!

Mä oon kanssa aika hermona, ultra aika on varattuna 7.1 ja 21.1 eka neuvola ( edeltävällä viikolla verikokeet). Aika kuluu todella hitaasti. :)

Maha on turvonnut kuin pallo ja sekin stressaa, ensi viikolla töihin, enkä haluaisi vielä kertoa asiasta ainakaan ennen ultraa. Rinnat on kanssa kipeinä ja pitkin päivää hieman yököttää. Vielä kuitenkin ihan siedettävissä rajoissa.

Tehdäänkö oma lista, jonne voidaan päivitellään tietojanne.
Kopioikaa omaan kirjoitukseenne ja lisätkää omat tiedot.


Zuviliini LA 26.8 ( poika 06, poika 08)
 
Rht
Nimi............... Laskettu aika .... Esikoinen/muut lapset

Rht.................... 9.8..................... tyttö 11
Zuviliini.............. 26.8.................... poika 06, poika 08

Käviskö tälleen? On vapaasti muokattavissa. :)
 
laramaria
Siis mitä nuo pistekohdat on? Sori kun en tajua.
No laitan ne silti omaanikin :)
Rht.................... 9.8..................... tyttö 11
Zuviliini.............. 26.8.................... poika 06, poika 08
laramaria............28.8................... tyttö 11
 
MeeJoo
Ne pisteet on vaan selventämään, että mikä tieto kuuluu millekin riville. Parantaa luettavuutta :)

Rht.................... 9.8..................... tyttö 11
MeeJoo...............10.8....................poika 03
Zuviliini.............. 26.8.................... poika 06, poika 08
laramaria............28.8................... tyttö 11

Täällä täyttyi kahdeksas raskausviikko (8+0) eli rv 9 menossa, jes. Ja olo on ollut tänään loistava! Kolmen viikon pahoinvointi ja paskanmaku suussa näyttää helpottaneen tänään. Tottakai joku takaraivossa jaksaa nalkuttaa, että oireiden lieventyminen meinaa keskenmenoa, mutta juuri nyt tuntuu tosi hyvälle :) Olen nauttinut ulkona syömisestä ja ruoan mausta, ei ole tullut kuin pieni etomiskohtaus päivällä. Alavatsaa kiristää ihan huolella ja rinnat ovat kovin "raskaanaolevan" tuntuiset. Oispa kaikki nyt hyvin ja oikeasti pahin etominen takanapäin... Lueskelin netistä kokemuksia, ja muitakin löytyy, joilla pahimmat olot olivat rv6-9 ja sitten helpotti. Viime raskaudessa pahinta oli rv7-10, eikä mitenkään kovin paha silloinkaan.

Neuvola-aika meillä on seuraavan kerran vasta rv18, ultraan tulee kutsu tammikuun aikana. Sitä ennen käyn veri- ja pissakokeissa. RD-riskin takia sitten sokerirasitukseen rv14, yök.

Nyt vaan sormet ja varpaat ristissä, että pikkutyyppi kehittyy normaalisti ja tammikuussa tehtävä ultra näyttäisi iloisia asioita.

Mukavaa vuoden vaihdetta,
MeeJoo 8+0
 
Rht
Tää ei hyväksynyt välilyöntejä tai sit en vaan osannut. :D Siksi pisteet..

Mulla on tänään ollut ihan järkyttävän turvonnut vatsa, tosiaan kun ois jollain rv20! Huomenna mennään mun mummun luokse eikä vielä ole tarkoitus kertoa.. miehelle sanoin että mielummin kerron kun valehtelen, se on meinaan ennenkin lihomisesta kommentoinut..

Muistaakseni ekasta oli myös turvotusta alussa, mutta se tais laantua jossain välissä. Ei kuitenkaan näin pahaa! Onneksi meen töihin vasta kun on jo rv 12 täynnä niin ei tarvii peitellä, nyt ois aika paha tilanne..

Piti vielä lisätä että eilen ja tänään ei ole ollut huono olo, toivottavasti alkaa menemään ohi. Toisaalta nyt oon syönytkin tosi paljon ja säännöllisesti, eli 1-2h välein.
 

Yhteistyössä