Lääkäreitä/korvalääkäreitä paikalla? Taisin mokata poistaessani vaikkua korvasta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Itseltäni siis poistin vaikkua korvasta vanupuikolla (juu, niin ei varmaan saisi tehdä). Toisessa korvassa vaikkua oli aika vähän, mutta toisessa todella paljon, siis oikeasti TODELLA paljon.
No tökkiskelin sieltä sitten aikani vaikkua pois, mutta nyt kuulen huonommin oikealla korvalla, ja luulen, että tökin sitä vaikkua siis sinne johonkin syvemmälle korvakäytävään (?) tai siis sinne, missä se aukko on.

Pitäiskö mun nyt esim. suihkuttaa tohon korvaan vettä, vai eikö niin saa missään tapauksessa tehdä? Vai pitääkö suihkuttaa, ettei toi vaikku kovetu jonnekin tonne käytävään ja tee mua kuuroks...
apuva!

En ole lääkäri tai mitään muutakaan sinne päinkään, mutta apteekista saa korvaan tarkoitettua öljyä ja jotain suolavettä tms, joka on tarkoitettu suihkutettavaksi korvaan ja pehmittämään kovettunutta vaikkua, niin että vaikku poistuu itsestään. Mene siis apteekkiin.

Käyppä terveyskeskuksessa sairaan- tai terveydenhoitajan vastaanotolla huuhdotuttamassa korvat, saat ne kerralla puhtaaksi helpolla. Kotona huuhtelu harvemmin onnistuu niin että sais kaiken vaikun pois, korvakäytävä kun voi olla yllättävän pitkä ja kurvikas, huuhteluvesi pitää saada kuitenkin menemään sinne vahapaakun taakse jolloin se työntää sen pois korvasta.

Eikä susta tule kuuroa vaikka et heti huomiseksi terkkariin aikaa saisikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Ei ole kotona Ceridalia eikä Removaxia.

no sit ootat aamuun ja aamulla apteekkiin.. en lähtis laittaan korvaan vettä ennen kuin se vaikku on pehmitetty! Turpoaa sinne korvakäytävään ja aiheuttaa kipua..

Alkuperäinen kirjoittaja Piikuliisi:
Käyppä terveyskeskuksessa sairaan- tai terveydenhoitajan vastaanotolla huuhdotuttamassa korvat, saat ne kerralla puhtaaksi helpolla :)

Ei varmasti huono idea tuokaan... :) Mutta sinne kun ei ihan heti pääse, niin nyt kaipailin lähinnä ensiapuohjeita, ettei tarvii puolikuurona mennä huomenna töihin! :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Piikuliisi:
Käyppä terveyskeskuksessa sairaan- tai terveydenhoitajan vastaanotolla huuhdotuttamassa korvat, saat ne kerralla puhtaaksi helpolla :)

Ei varmasti huono idea tuokaan... :) Mutta sinne kun ei ihan heti pääse, niin nyt kaipailin lähinnä ensiapuohjeita, ettei tarvii puolikuurona mennä huomenna töihin! :D

Onko sulla työterveyshoitoa? Yleensä työterkkaritkin tekee noita huuhteluja :) Ainakin meillä missä mä oon duunissa :)

oliivioljykin kay
suolavesi on hyvä apu. 1tl suolaa 100ml lämmintä vettä.