Lääkäri määräsi minulle antibioottia, jota tuoteselosteen mukaan ei saa käyttää imetysaikana.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maissi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maissi

Vieras
Viikon vanha vauvani on täysimetyksellä. Lääkäri tiesi sen, ja sanoi ettei haittaa. Nyt minua kuitenkin hirvittää, uskallanko syödä kuurin. Mitä haittaa lääkkeestä voi olla vauvalle, siis miksi lääkeseloste kieltää sen käytön imetysaikana? Valistakaa minua, mitä tekisin...

Metronidatsoli on ihan yleinen lääke kohtutulehdukseen, itse söin sitä sektiohaavan tulehdukseen (Trikozol-kauppanimellä). Imetystukilistalla oli tästä juuri äskettäin juttua, ja on aivan turvallinen.

Soitappa lapsivuodeosastolle sairaalaan ja kysy.
Mä sain muuten raskausaikana antibioottikuurin, jota ei saa raskaana syödä. Äitiysneuvolan lääkäriltä. Kun huomautin asiasta, niin lääkäri sanoi että "oho, mä unohdin että sä oot raskaana". Ja kyse oli siis äitiysneuvolasta :D.
Ja mun isälle määrättiin silmätulehdukseen tippoja, joissa luki että ei saa missään nimessä laittaa silmiin :o. Ja pullon kyljessä luki että "viisi kertaa päivässä silmätulehduksen hoitoon".
Eli kyllä lääkäritkin voi mokailla.

Mulle ainakin lääkäri vaihtoi kuurin toiseen kun ekaks määräsi Trikozolia ( en itse muistanut sanoa, että imetän, sitten matkalla apteekkiin huomasin et ai niin ettei saa käyttää, apteekista sitten soittivat lääkärille ja hän vaihtoi tuon kuurin toiseen)

Alkuperäinen kirjoittaja August:
Mulle ainakin lääkäri vaihtoi kuurin toiseen kun ekaks määräsi Trikozolia ( en itse muistanut sanoa, että imetän, sitten matkalla apteekkiin huomasin et ai niin ettei saa käyttää, apteekista sitten soittivat lääkärille ja hän vaihtoi tuon kuurin toiseen)

Minulle lääke määrättiin tk-päivystyksessä, mutta lääkäri soitti TAYSin päivystävälle synnytys- tai naistentautien lääkärille (en tiedä tarkkaan) ja sai ohjeet mitä lääkkeitä määrätä. Toinen oli muistaakseni Kefexin mitä sain.

Mulla oli kans lääkekuuri vauvan ollessa 1-3 vko:n ikäinen. Vähän saattoi tulla vauvalle mahavaivoja, mutta mistä sitä tietää oisko niitä ollu ilman antibioottejakin. Kefexin nimeltään.

siks ku se imeytyy äidinmaitoon ei saia käyttää mutta samaa lääkettä käytetään kyl ihan vastasyntyneille sairaalassa. mut voit soittaa huomenna klo 9-12 tänne
http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;2049;2265;2260;3437
ne vastaa myös imetysaikaisiin asioihin

Yhteistyössä