lääkäriin vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysynpä minäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysynpä minäkin

Vieras
Tytöllä (vähän vajaa 4v) ollut sunnuntaista lähtien kuumetta, korkeimmillaan alussa jopa 40astetta. Eilen oli kuumeeton päivä, mutta illalla korvasta mitattuna oli 38,5 ja kainalosta pari kymmenystä vähemmän. Nenä on tukossa ja yskä mieletön, yskän yhteydessä tyttö on myös oksentanut. Tänään aamulla korvasta mitattuna 37,7, joten ei kuumetta ehkä pientä lämpöä. Tytön olo on ihan reipas vaikkei saanut yskän takia viime yönä nukuttua kuin pätkissä. Hän jaksaa leikkiä, kun ei yskitä, hillitön yskänkohtaus sitten vetää olon ihan matalaksi.

Itse veisin jo varmuudeksi näytille lääkärille, jotta katsottaisiin korvat ja kuunneltaisiin keuhtkot. Mies hannaa vastaan, hänestä lääkärille meno on tosin aina turhaa. Kuumetta on kuitenkin ollut sunnuntaista vaikka kuume onkin laskenut siitä kovimmasta.

Itse eniten mietin tuota korvamittarin luotettavuutta. Voiko se näyttää liian korkeita lukemia? Luulisin ettei, mutta sitä nyt tässä mietin.

mä vein nielunäytteeseen sairaanhoitajalle,ku tytöllä ollu kerran 38 astetta kuumetta,keskiviikkona oksenti,kurkku toosi kipeenä että nieltäessä sattuu. tänään kyllä parempi ollut. niin vein tänään nielunäytteeseeen aamusta ja streptokokkihan siellä kasvoi,eli angiina on tytöllä. päivällä mennää lääkäriin ja antibiottikuuri päälle.

Itsekin olen sitä mieltä, että lääkäriin. Ehkäpä nyt varaan ajan ja ilmoitan miehelle, että mennään :)

Mikä kuumemittari on paras ja luotettavin? Nyt on mitattu siis sekä korvasta että kainalosta.

no eiköhä se perinteinen kainalosta on ok. joskus alle 3.5v mittasin pyllystä..mutta sieltä ei tarvitse isolta tytöltä ja näyttäähä se sieltä enempi :D mut kainalosta on ihan hyvä. mut tärkeintähä se on katsoa lapsen vointia ,kuin sitä lukemaa mitä mittari kertoo. meilläki on ollu nyt vaa 37.4 lämpöä.normi lämpö on 36. mut sit just nieleminen on vaikeaa..et siksi piti mennä terveysasemalle, pelkän kuumeenhan hoitaa kotona levolla..ellei nouse 40 ja yli.. ja onneks me mentiin sairaanhoitajalle ottaa se näyte.ku muuten pian oisin vienyt tytön hoitoon,ja hän olisi sitten tartuttanut muihin tämän angiinan. vaikka luultavasti itsekin sai angiinan hoidosta.

Mä käytin tytön ma lääkärissä,kun kahtena yönä oli haukkuva yskä ja pientä lämpöä(tarvin heti ekasta pv:stä todistuksen)Mutta edelleen tyttö yskii ja on räkäine,on myös oksentanut limaa.Tänään mennää samalle lääkärille,ku nyt myös pojalla kurkkukipä,päätäsärkee,yskä,nuha ja ripuli,ni lääkäri kuuntelee ja tarkastaa samalla tytön.
Kyllä mä veisin sinuna jo lääkäriin..