K
kysynpä minäkin
Vieras
Tytöllä (vähän vajaa 4v) ollut sunnuntaista lähtien kuumetta, korkeimmillaan alussa jopa 40astetta. Eilen oli kuumeeton päivä, mutta illalla korvasta mitattuna oli 38,5 ja kainalosta pari kymmenystä vähemmän. Nenä on tukossa ja yskä mieletön, yskän yhteydessä tyttö on myös oksentanut. Tänään aamulla korvasta mitattuna 37,7, joten ei kuumetta ehkä pientä lämpöä. Tytön olo on ihan reipas vaikkei saanut yskän takia viime yönä nukuttua kuin pätkissä. Hän jaksaa leikkiä, kun ei yskitä, hillitön yskänkohtaus sitten vetää olon ihan matalaksi.
Itse veisin jo varmuudeksi näytille lääkärille, jotta katsottaisiin korvat ja kuunneltaisiin keuhtkot. Mies hannaa vastaan, hänestä lääkärille meno on tosin aina turhaa. Kuumetta on kuitenkin ollut sunnuntaista vaikka kuume onkin laskenut siitä kovimmasta.
Itse eniten mietin tuota korvamittarin luotettavuutta. Voiko se näyttää liian korkeita lukemia? Luulisin ettei, mutta sitä nyt tässä mietin.
Itse veisin jo varmuudeksi näytille lääkärille, jotta katsottaisiin korvat ja kuunneltaisiin keuhtkot. Mies hannaa vastaan, hänestä lääkärille meno on tosin aina turhaa. Kuumetta on kuitenkin ollut sunnuntaista vaikka kuume onkin laskenut siitä kovimmasta.
Itse eniten mietin tuota korvamittarin luotettavuutta. Voiko se näyttää liian korkeita lukemia? Luulisin ettei, mutta sitä nyt tässä mietin.