Lääkäriinkö??ADHD:ko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wiivi84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

wiivi84

Aktiivinen jäsen
06.06.2005
5 035
0
36
Poika aloitti puheterapian ja siellä tuli sitten mun onneksi puheeksi pojan vilkkaus, kertaakaan aikasemmin kukaan ei oo mua kuunnellu kun olen sanonu ettei toi nyt ihan normaalia ole.

no ei se mitään, mutta yhden kerran olin siellä mukana istumassa ja tunnistin pojasta niin itseni ( kun olin huoneen toisessa reunassa ihan hiljaa, sain ekan kerran seurattua kunnolla )

ja kuinka ollakkaan huomasin itse omien jalkojeni heiluvan, niin ne tekee aina, vilkuilin kelloa ja pää täynnä ajatuksia joita en saa kiinni.puheterapeutti kertoili sitten näitä opetus juttuja ja kuinka ollakkaan kuuntelin kyllä mutta sieltä pois tullessa en enää muistanu kuin muutaman jutun koko keskustelusta..

Musta tuntuu ettei mulla oo koskaan aikaa tarpeeks jotta saisin kaikki jutut tehtyä.

Tein tai siis yritin tehdä jotain ADHD testiä netistä, pisteitä en kyenny laskee ku muka on niin kiire mutta mä tunnistin sieltä kyllä tosi monen jutun jotka sopii muhun kuin nappi silmään ja samaa mieltä oli mieskin..

Mihin mun pitäis hakeutua tutkimuksiin???

Onko teidän remppa edennyt? Olis taas joskus kiva katsoa kuvia jos olette vaik keittiön saaneet laitettua =)

Ja varmaan lääkäri on ihan hyvä vaihtoehto aloittaa tutkimukset.

Onko teidän remppa edennyt? Olis taas joskus kiva katsoa kuvia jos olette vaik keittiön saaneet laitettua =)

Ja varmaan lääkäri on ihan hyvä vaihtoehto aloittaa tutkimukset.

lähinnä mietin että minkä alan lääkärille pitäis ensin suunnistaa?

Nyt kun olen tätä muutaman kuukauden pähkäilly ni jos diaknoosi tulis ni se selittäis monen monta asiaa jo ihan lapsuudesta asti.

Onko muuten adhd periytyvää? entäs add??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ovat periytyviä. Tutkimuksiin kannattaa mennä julkisen puolen lääkärin lähetteen kautta, helpottaa myöhemmin lääkkeiden saamista.

Kiitoksia! osaatko sanoo onko noissa netin adhd testeissä mitään perää???eli kannattaako tehä sellanen ensin?

Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Ovat periytyviä. Tutkimuksiin kannattaa mennä julkisen puolen lääkärin lähetteen kautta, helpottaa myöhemmin lääkkeiden saamista.

Kiitoksia! osaatko sanoo onko noissa netin adhd testeissä mitään perää???eli kannattaako tehä sellanen ensin?

Voihan sen tehdä, mutta itse sain ADD diagnoosin vaikka nettitestit eivät viitanneet siihen suuntaan. Kannattaa lukea http://www.drthomasebrown.com/index.html , hänen kirjansa Attention Deficit Disorder: The Unfocused Mind in Children and Adults on yksi parhaista ADD:tä käsittelevistä lukemistani kirjoista.

Voihan sen tehdä, mutta itse sain ADD diagnoosin vaikka nettitestit eivät viitanneet siihen suuntaan. Kannattaa lukea http://www.drthomasebrown.com/index.html , hänen kirjansa Attention Deficit Disorder: The Unfocused Mind in Children and Adults on yksi parhaista ADD:tä käsittelevistä lukemistani kirjoista.

ok!pitää yrittää perehtyä ja koittaa päästä lääkäriin..jospa se auttais.

ok!pitää yrittää perehtyä ja koittaa päästä lääkäriin..jospa se auttais.

Itse menin työkkärin psykologin kautta. He kustantivat yksityisen neuropsykologin tutkimukset, jonka lausunnon kanssa menin sitten julkiseen terveyskeskukseen.

Netin keskustelujen perusteella monikaan lääkäri ei ota vakavasti näitä aikuisten adhd:ta..

sen takia rupesin miettimään että mihin ottais yhteyttä ja mitä sanoa syyksi

Mitkä asiat haittaavat sinun tai läheistesi elämää eniten? Mihon toivoisit parannusta?

Jos sais edes ihan päivittäiset asiat hoitumaan ni se tois jo parannusta. Ja tietty jos sais nää turhat raivarit helpottumaan ni koko perhe ois paremmalla tuulella..ja onhan noita asioita vaikka ja kuinka paljon mutta nää ois nyt päällimmäisenä

Mitkä asiat haittaavat sinun tai läheistesi elämää eniten? Mihon toivoisit parannusta?

Jos sais edes ihan päivittäiset asiat hoitumaan ni se tois jo parannusta. Ja tietty jos sais nää turhat raivarit helpottumaan ni koko perhe ois paremmalla tuulella..ja onhan noita asioita vaikka ja kuinka paljon mutta nää ois nyt päällimmäisenä

Tee lista noista ja kysele läheisiltä lisää listaan. Lääkärille mennessä kannattaa olla kirjoitettuna jotain, kun ei niitä kuitenkaan muuten muista. Ja sitten on tärkeää ottaa selville miten asiat oli lapsuudessa, se on myös tärkeää päätettäessä onko kyseessä ADHD vai joku muu.

Tee lista noista ja kysele läheisiltä lisää listaan. Lääkärille mennessä kannattaa olla kirjoitettuna jotain, kun ei niitä kuitenkaan muuten muista. Ja sitten on tärkeää ottaa selville miten asiat oli lapsuudessa, se on myös tärkeää päätettäessä onko kyseessä ADHD vai joku muu.

Kyselin jo puolisolta ja äidiltä, puoliso on täysin samaa mieltä mutta äitini sanoo että mun oireet on ihan normaaleja, mutta eipä olla oltu mitenkää läheisiä äidin kanssa..tosin äitini pyysi soittamaan veljelleni joka on kuulemma käyny adhd testeissä ja kysellä hänen oireitaan.

mutta moni tuttu on kyselly mikä mulla on, ku kokoajan käy kierrokset täysillä.

lapsuudesta en paljoo muista, muuta ku pieniä asioita..kai ollu sen verran dramatiaa ettei muista mitään muuta..esim vanhemmat eros kun olin pieni.

Täytyykin tehä toi lista ja laittaa se vaikka jääkaapin oveen ni tulee heti laitettuu ylös kun tulee mieleen

Yhteistyössä