Lääkärin määräämästä yskänlääkkeestä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Goldienne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Goldienne

Jäsen
25.09.2008
41
0
6
Eli toissapäivänä kävin lääkärissä, ja sain reseptin Cocillana (tai joku vastaava) yskänlääkkeelle. Lääkäri katsoi koneelta että sopii käytettäväksi raskauden aikana, mutta kappas, kotona sitten luin selostetta paremmin ja siinä sanottiin "ei suositella käytettäväksi ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana" (tai taas jotain sinnepäin... :D).
Nyt mietin että jatkanko käyttöä, vai lopetanko? Pitäisköhän soittaa neuvolaan ja kysyä vai mitä.. Kyseisessä yskänlääkkeessä on myös kolmio, mutta siitä tuskin on haittaa. Viisaat auttakaa :D

en myöskään itse käyttäisi vasta kuin sitten kuin ihan täysi pakko. kokeilisin ensin kaikkea muita "parannuskeinoja"

muoks* ja huomasin että tuihan on "vain " yskänärsytystä estävä lääke, joten en itse ottaisi sitä ollenkaan. vettä, hunajaa, maitoa, yskänkarkkeja, valkosipulia, höyryhengitystä jne jne jne. mielummin!

Muistitko mainita lääkärille, että olet raskaana ja millä viikoilla olet? Soita joko päivystykseen, tai apteekkiin missä osataan neuvoa parhaiten. Neuvolasta on yleensä turha kysyä, he eivät reseptilääkkeistä osaa niinkään vastata.

Mulle määrättiin raskauden alussa kanssa Cocillanaa annostuksella 2,5-5ml, lekuri sanoi et vain tarvittaessa ottaa koska ei se jatkuva yskiminenkään hyvästä ole. Alkuun otin pari päivää 2-3 kertaa vrk, mut sen jälkeen tarvittaessa aamulla ja illalla yötä vasten, et saa nukuttua ja jos mahdollista jätin aamul ottamatta.

Yhteistyössä