Lääkärissä kuultua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "123"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

"123"

Vieras
Olin 8kk pojan kanssa lääkärisä..
Poikani söi tuttia, ja vieressä oleva poika n. 3vee alkoi kinumaan tuttia.
Isä sanoi, että "sinä et syö tuttia, olet iso poika"
Sen jälkeen tyrkkäsi tuttipullon suuhun.
Teki mieli sanoa, että "ompas isopoika, kun oikein tuttipullosta juo"
Mua vaan jotenkin alkoi huvittaa tilanne.
Luulis nyt, että kolmevuotias osaa jo mukista juoda.
Setä siis täytti tuttipullon juoma automaatissa...

[QUOTE="123";25308109]Olin 8kk pojan kanssa lääkärisä..
Poikani söi tuttia, ja vieressä oleva poika n. 3vee alkoi kinumaan tuttia.
Isä sanoi, että "sinä et syö tuttia, olet iso poika"
Sen jälkeen tyrkkäsi tuttipullon suuhun.
Teki mieli sanoa, että "ompas isopoika, kun oikein tuttipullosta juo"
Mua vaan jotenkin alkoi huvittaa tilanne.
Luulis nyt, että kolmevuotias osaa jo mukista juoda.
Setä siis täytti tuttipullon juoma automaatissa...[/QUOTE]

Tutti haittaa purentaa, tuttipullo ei ja se on kätevä matkoilla jne. kun ei halua juoman läiskyvän. Ja ehkä et pojan ikää osannut arvioida oikein, sillä esim. meidän 2v.:tä luullaan useimmiten 3 vuotiaaksi. Mukista osaa juoda, mutta matkoilla käytetään tuttipulloa tai sellaista urheilujuomapulloa.

Tutti haittaa purentaa, tuttipullo ei ja se on kätevä matkoilla jne. kun ei halua juoman läiskyvän. Ja ehkä et pojan ikää osannut arvioida oikein, sillä esim. meidän 2v.:tä luullaan useimmiten 3 vuotiaaksi. Mukista osaa juoda, mutta matkoilla käytetään tuttipulloa tai sellaista urheilujuomapulloa.

Se poika on mun vanhimman kanssa samassa ryhmässä pk:ssa.
Ja siellä nuorimmat on 3.vee
No oishan siinä automaatissa ollut mukeja ;)
Ja kyllä siitä tuttipullostakin on haittaa hampaille ;)

Me siirryttiin nokkikseen jo 1v hujakoilla, luulin että se on suositus?
Mukistakin osaa 1,5v juoda, oletko varma ettei sillä lapsella ollut joku nokkamuki joka näytti tuttipullolta? Vai juoko jotkut 3vuotiaat tosiaan tuttipulloista vielä? Ja älkää nyt syyllistykö ihan mielenkiinnosta kysyn, mulle on ihan sama mistä muksunne syötätte. :D

[QUOTE="123";25308166]Ja kyllä siitä tuttipullostakin on haittaa hampaille ;)[/QUOTE]

Millä tavalla siitä muka on haittaa? Kunhan ei makeita litki (niitä tosin voi mukistakin litkiä), saa siitä kyllä juoda vaikka aikuiseksi asti. Näin sanoi meille sekä hammashoitaja että hammaslääkäri.

Anna muiden hoitaa omat asiansa ja keskity omaan lapseesi. Voit sitten yrittää olla täydellinen äiti.

Me siirryttiin nokkikseen jo 1v hujakoilla, luulin että se on suositus?
Mukistakin osaa 1,5v juoda, oletko varma ettei sillä lapsella ollut joku nokkamuki joka näytti tuttipullolta? Vai juoko jotkut 3vuotiaat tosiaan tuttipulloista vielä? Ja älkää nyt syyllistykö ihan mielenkiinnosta kysyn, mulle on ihan sama mistä muksunne syötätte. :D

No kyllä se tuttipullo oli. Ihan samanlainen mistä meillä on luovuttu jo 6kk iässä.

Kyllä muaki ois huvittanu!! Meil on alettu 1v:nä opetteleen juomaan suoraan lasista ja viimestään 1½v:nä on kaikilta nakattu pullot roskiin. Miksi sitä juomaa pitää sit siellä matkoilla litkiä niin älyttömästi (kesällä ymmärrän mut en talvella).

Millä tavalla siitä muka on haittaa? Kunhan ei makeita litki (niitä tosin voi mukistakin litkiä), saa siitä kyllä juoda vaikka aikuiseksi asti. Näin sanoi meille sekä hammashoitaja että hammaslääkäri.

Anna muiden hoitaa omat asiansa ja keskity omaan lapseesi. Voit sitten yrittää olla täydellinen äiti.

En koita olla täydellinen. Mutta itse hammaslääkärinä kyllä tiedän onko tuttipullo hyväksi vai ei.
Tuttia meillä syödään todella harvoin.

Kyllä muaki ois huvittanu!! Meil on alettu 1v:nä opetteleen juomaan suoraan lasista ja viimestään 1½v:nä on kaikilta nakattu pullot roskiin. Miksi sitä juomaa pitää sit siellä matkoilla litkiä niin älyttömästi (kesällä ymmärrän mut en talvella).

Ja mun pointtina oli myös se, että isä täytti pullon juoma-automaatista.
Ei voinut siitä muovimukista juoda.
Kyllä mun mielestä 3-vuotias on kyllin vanha juomaan vetensä ihan mukista.

[QUOTE="123";25308199]En koita olla täydellinen. Mutta itse hammaslääkärinä kyllä tiedän onko tuttipullo hyväksi vai ei.
Tuttia meillä syödään todella harvoin.[/QUOTE]

Oi että muka ihan hammaslääkäri, salli mun nauraa. Tuttipullo ei paina kitalakea ja vaikuta purentaan kuten tutti. Lisäksi sitä käytetään vain hetki.

Oi että muka ihan hammaslääkäri, salli mun nauraa. Tuttipullo ei paina kitalakea ja vaikuta purentaan kuten tutti. Lisäksi sitä käytetään vain hetki.

vain hetki.. kyl jos laskee et paljonko 1v juo päivässä pullosta, menee n. 600-800ml. Kerralla juo sen 100-200ml ja sen juomiseen menee se 10-20min ni kyllä se on pidempi kuin hetki.

Mut miksi ihmeessä pullosta jos osaa juoda mukistakin??? kuin monella se jää siihen veden juontiin. Aika usein siitä juodaan kaakaota, mehua tms.