Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Nimenomaan hoidon takia.
Tottukaa asiaan. Tuleva terveydenhuollon kilpailuttaminen yksityisille ja sirpaloittaminen tulee varmasti nostamaan hoitovirheiden tasoa ja peittely on taattua.
Nimenomaan hoidon takia.
Eräskään vanhus ei päässyt ajoissa tutkittavaksi erässä sairaalassa. Hän siis odotteli apua liian kauan ennenkuin kukaan viitsi kärrätä tutkimuksiin. Niin vai sitten lopulta joutui kiidätettäväksi ambulanssilla lähimpään yliopistolliseen ja kuoli. Sisäpiirin tietoa. Tuskin sai omaiset tietää tästä virheestä tai paremminkin törkeästä laiminlyönnistä ja hoitamatta jättämisestä.
Kummasti niillä joillakin hoitsuilla on tapana viivytellä, aikaa löytyy juoruamiseen ja kiistelyyn kuka menee ja jos kukaan ei halua mennä niin sitten ei kukaan mene. Eräskin patalaiska parkkiintunut ja lihava hoitaja oli erittäin laiska tekemään mitään, pisti aina toiset asialle. Jopa sellaisen jolla ei ole hoitajan koulutusta.
Kyllä näitä laiminlyöntejä tapahtuu. Niistä vaan ei puhuta eikä ne edes tule ilmi ellei joku avaa suutaan tai omaiset vaadi selvitystä.
Näitä tapahtuu. Yksi sukulaiseni kuoli hoitovirheen takia. Hän oli menettänyt puhekykynsä ja hoitajat viivyttelivät virtsatestin ottamista viikonlopun yli. Virtatietulehdus pääsi munuaisiin ja aiheutti lopulta kuoleman. Hirvittää ajatellakin, millaiset tuskat potilaalla on ollut, kun ei pystynyt ilmaisemaan kipuaan ääneen.
Mut ja lapsen on meinannut tappaa lääkäri virheen takia. Loppujen lopuksi kävi sitä tohtoria sääliksi, kun monta kertaa itku kurkussa pyyteli anteeksi.
Alkuperäinen kirjoittaja saako kysyä;30735714:Oliko kyse synnytyksessä tapahtuneesta, jos saan kysyä?
Alkuperäinen kirjoittaja nimetön nyt;30735833:Olen itse hoitoalalla ja pakko kyllä myöntää, että toivon todella etten itse tai kukaan läheisistäni sairastu koskaan niin pahasti, että tila vaatii sairaalahoitoa. Osa hoitajista ja lääkäreistä on todellakin ammattitaitoisia ja päteviä, mutta valitettavasti joukkoon mahtuu ihan liikaa niitä, joilla ei ole mitään käsitystä juuri mistään. Ja huom, puhun sekä hoitajista ETTÄ lääkäreistä. Joskus tuntuu, että on vain hyvän tuurin ansiota ettei tapahdu enempää potilasvahinkoja.
Alkuperäinen kirjoittaja lääkäri harmaana;30735844:Niin samaa mieltä. Olen lääkäri, vanha sellainen jo. Murheella olen seurannut aikojen ja ammattitaidon rappeutumista. AMK kouluttaa hoitajia jotka osaavat taitavasti varmaan istua pepullaan ja tehdä hoitosuunnitelmia; käytännön asioista heillä ei ole harmainta hajua. Nuorissa lääkäreissä on niitä joilla on toki silmät utuisena unelmista ja maailmanpelastamisesta (edelleen!), mutta kaikki ne tarvitsisivat loputtoman perehdytyksen, vieressä seisomisen, varmistamisen yms yms. - ja varsin harvalla on kyky ajatella mitään asiaa itse, etsiä mitään tietoa itse (haloo tällä nettitiedon kultakaudella!) ja muisti on kaikilla kovasti lyhkäinen.
Meinaatko että ihan tuottamuksellisesti harrastavat sellaista toimintaa?