lääkitys ja alkuraskaus???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minnie-84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

minnie-84

Uusi jäsen
19.01.2008
5
0
1
pillereiden syönnistä huolimatta minun epäillään olevan raskaana.. lääkityksenä on seroquel, triptyl ja imovane. Tiedän ettei niitä saa syödä raskauden aikana joten onko vaarallista sikiölle jos olenkin tullut raskaaksi? huomenna testeihin terveyskeskukseen.. kauhea pelko että itse aiheuttaisin tietämättäni ongelmia sikiölle..

Soita ihmeessä teratologiseen tietopalveluun, he voivat varmasti ottaa asiaan kantaa. Alla yhteystiedot.

Teratologinen tietopalvelu on koko maan kattava puhelinpalvelu. Yhteyttä voivat ottaa raskautta suunnittelevat tai jo lasta odottavat vanhemmat, terveydenhoitohenkilökunta, apteekit ja terveydenhuollon viranomaiset. Palvelun tärkeimpiä tehtäviä on sikiövaurioiden ennaltaehkäisy.

* puh. (09) 471 76 500
* kyselyihin vastataan arkisin klo 9-12

Toivottavasti näin alkuvaiheessa ei ole koitunut lääkityksestäsi mitään vahinkoa. :hug:

Missään nimessä suotavia nappeja nuo eivät ole, mutta tuskinpa niistä on mitään haittaa ollut, koska äidin ja sikiön verisuonethan yhdistyvät vasta myöhemmin eli alkiolla on tuossa vaiheessa vielä oma verenkiertonsa =)

Sulla on varmaan terapiasuhde?!? Kannattaa soittaa myös sinne. Kannattaa kysyä myös neuvoa noiden lääkkeiden lopettelemiseen, voi tulla muuten hirveät lopetusoireet... Itse söin vielä marraskuussa masennuslääkettä, mutta lopetin sen, kun jätin ehkäisyn pois.. Tsemppiä kauheesti!! :heart:

Yhteistyössä