lääkitys ja raskaus, kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minnie-84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

minnie-84

Uusi jäsen
19.01.2008
5
0
1
Haluaisin kuulla teidän kokemuksianne erilaisista lääkityksistä ja raskaudesta? itselläni on seroquel, triptyl ja sertralin hexal ja muutaman kuukauden päästä olisi ajankohtaista jättää e-pillerit pois ja lääkäriin ja perhesuunnitteluneuvolaan olisi tarkoitus mennä juttelemaan lääkkeiden vaihdoksista jo nyt hyvissä ajoin.
Mieliala on pysynyt pitempään jo tasaisena ja muutkin oireet helpottanut, mutta jotenkin en uskalla luopua lääkityksestä täysin. Pelko siitä, että lapsi kärsisi lääkityksestä on kova :(
onko pelko turhaa?

Kyllä monia lääkkeitä voi ihan turvallisesti käyttää raskauden aikana, on vaan tärkeetä suunnitella etukäteen hoitavan lääkärin kanssa sellanen lääkitys joka sopii itselle ja vauvalle. Noista muista sun lääkkeistä en tiedä mutta itse olen syönyt triptyliä kahden raskauden aikana lääkärin luvalla. Mulla se on kipulääkkeenä ja migreenin estoon ja lääkäri totesi että vähemmän haittaa on vauvalle jos syön lääkettä, kun se että kärsisin raskauden ajan jatkuvista migreeneistä. Ja ihan terveitä lapsukaisia meillä on :heart:

Yhteistyössä