Labravastauksista,osaisko joku tulkita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kipea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kipea

Vieras
juu tiedän,tiedän,lääkäri sitten kertoo. Olen menossa kyllä lääkärille,mutta odottavan aika on pitkä ja olen tuijottanu nyt päivän tätä labravastausta,joten osaisko joku hoitoalalla työskentelevä,kultainen ihminen hieman edes avata tätä hepreaa??

mitä siis tarkoittaa nää kohdat,jotka mulla viitearvojen ylä/alapuolella?

fB-Leuk 11,2 viitearvo 3,4-8,2
E-MCV 79 viitearvo 82-98
B-Neut 7,74 v.a. 1,5-6,7
L-Ly 15,6% v.a. 20-45
L-Monos 11,8% v.a. 1-11
B-Monos 1,32 v.a. 0,2-0,8
L-Eos 0,6 v.a. 1-6
CRP 79 v.a. alle 10

APUA, auttakaa, valkosoluerittelyä tuo kai on,mutta mitä meinaa? :(

Alkuperäinen kirjoittaja Kipea:
Voikohan ihan tavan flunssa nostaa arvot tuollain, tiedättekö?

Voi nostaa ja mulle sanottiin et hiivatulehduskin voi hyvinkin vaikuttaa. Mulla oli kerran kans useampi arvo koholla vähän niin mietittiin siinä ja sanoin et mulla kyllä oli hiiva ihan vasta niin sanoi et sekin voi nostaa arvoja.

Ei oo mitään lääkkeitä päällä,mut viikon riehunu kurkkukipu,yskä ja yökuumeilu. Nyt sit pitäs päättää,oonko työkuntoinen. Mut hyvä tietää että herkästi voi nousta noi arvot. Tänään menen lekurille saamaan tuomion ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Kipea:
juu tiedän,tiedän,lääkäri sitten kertoo. Olen menossa kyllä lääkärille,mutta odottavan aika on pitkä ja olen tuijottanu nyt päivän tätä labravastausta,joten osaisko joku hoitoalalla työskentelevä,kultainen ihminen hieman edes avata tätä hepreaa??

mitä siis tarkoittaa nää kohdat,jotka mulla viitearvojen ylä/alapuolella?

fB-Leuk 11,2 viitearvo 3,4-8,2
E-MCV 79 viitearvo 82-98
B-Neut 7,74 v.a. 1,5-6,7
L-Ly 15,6% v.a. 20-45
L-Monos 11,8% v.a. 1-11
B-Monos 1,32 v.a. 0,2-0,8
L-Eos 0,6 v.a. 1-6
CRP 79 v.a. alle 10

APUA, auttakaa, valkosoluerittelyä tuo kai on,mutta mitä meinaa? :(

Leukkarit, eli valkosolut sulla on hieman koholla --> tulehdus
CRP paljon koholla --> vähän normaalia pahempi tulehdus...

Ehkä vähän vanha aihe mutta nostellaan nyt. Itsellä otettiin verikokeet ja kaikki muut arvot ihanteellisia mutta

b-eryt 5.89
b-hkr 50.2

Kannattaako nuista huolissaan olla? Lääkäri meinasi että ei koska kaikki muut arvot ihanteellisia ja esimerkiksi tuo b-hkr poikkeaa vain 0.2 tuosta 50 viite arvosta